Pamokos muziejuose – ilgalaikio bendradarbiavimo perspektyva

Publikuota: 2014 m. kovo 13 d. ketvirtadienis

Lietuvos muziejų asociacija, gavusi LR švietimo ir mokslo ministerijos pritarimą dėl muziejų ir bendrojo ugdymo mokyklų bendradarbiavimo plėtros veiksmų, pateikė prašymą Europos socialinio fondo agentūrai dėl įgyvendinamo projekto „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ (toliau – Projektas) papildomo finansavimo. Dvišalis papildomas susitarimas planuojamas pasirašyti artimiausią savaitę. Gautos lėšos, kurias sudarys Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto skirti 500 tūkst. litų, bus panaudojamos mokymo ir mokymosi muziejuje bei muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo strateginei plėtrai užtikrinti.

Naujų projekto veiklų tikslas - parengti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo paskirties, funkcijų, paslaugų ir valdymo ilgalaikės plėtros galimybių studiją/strategiją iki 2020 m., kuri leistų apibrėžti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo plėtros kryptis. Muziejų lankymas kaip formaliojo ugdymo programos dalis jau kelis dešimtmečius yra efektyviai naudojamas kai kuriose ES šalyse ir yra gerai vertinamas dėl galimybių naują informaciją (istorijos, archeologijos, menų, literatūros, gamtos, tiksliųjų mokslų, inžinerijos ir kt. sričių) sieti su muziejaus tematika  ir ekspozicijomis bei patraukliais ugdymo metodais.

„Lietuvos muziejai turi didelį formaliojo ir neformaliojo ugdymo potencialą, - sako Lietuvos muziejų asociacijos vadovas, Šiaulių „Aušros“ muziejaus direktorius Raimundas Balza. – Švietimo bendruomenės poreikių tyrimo rezultatai parodė, jog pedagogai ir moksleiviai teigiamai vertina pamokas muziejuose, kuriuose yra daugiau vaizdinių priemonių. Beveik dešimtmetį trukęs dialogas su Kultūros bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovais dėl efektyvesnio muziejų resursų panaudojimo mokyklų bendrojo ugdymo veikloje bus įtvirtintas bendradarbiavimo plėtros veiksmų planu.”

Tolimesnio glaudaus bendradarbiavimo siekis – išdava sėkmingai įgyvendinamo projekto (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-012) pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-10-V priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu (2012 m. sausis – 2014 m. kovas) edukaciniuose užsiėmimuose/pamokose muziejuose dalyvavo 147 mokyklos iš 37 šalies savivaldybių, per 340 mokytojų dalykininkų  ir pradinio ugdymo mokytojų, pagal muziejų parengtas ne mažiau nei 8 ak. val. trukmės neformaliojo švietimo programas apmokyta per 9 tūkst. moksleivių.

Pratęstas projektas numato kvalifikacijos kėlimą ne mažiau kaip 160-čiai mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos, tame tarpe ir muziejų, darbuotojų, suteikiant jiems tarptautinės patirties, strateginio planavimo inovatyviais metodais įgūdžių, reikalingų sėkmingai muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo tinklo plėtrai nacionaliniu lygmeniu. Edukacinės patirties sklaidai užtikrinti planuojama įvairi kvalifikacijos tobulinimo stažuočių Lietuvoje bei užsienyje veikla: muziejams - projekto partneriams bei projekte nedalyvavusių muziejų – Lietuvos muziejų asociacijos nariams.

Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės finansuojamame muziejų asociacijos projekte „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ dalyvauja muziejai – projekto partneriai - Lietuvos dailės, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejai, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai, Lietuvos jūrų, Šiaulių „Aušros“, Maironio lietuvių literatūros, Lietuvos aviacijos, Lietuvos teatro, muzikos ir kino, Lietuvos energetikos, Literatūrinis A. Puškino, A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis, Alytaus kraštotyros, Kėdainių krašto, Rokiškio krašto, Kretingos, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejai ir Vilniaus memorialinių muziejų direkcija, vienijanti keturis memorialinius muziejus (V.Krėvės, B.Grincevičiūtės, V.Mykolaičio-Putino ir Venclovų).

LMA – 1995 m. įsteigta savanoriška šalies muziejų organizacija, vienija 90 muziejų.  Asociacijos  tikslas – telkti muziejus bendrai veiklai, organizuoti ir skatinti juos bendradarbiauti. Asociacija, palaikanti glaudžius ryšius su Tarptautine muziejų taryba (ICOM) ir Europos muziejinių organizacijų tinklu (NEMO), teikia muziejams metodinę pagalbą ir informaciją, leidžia žurnalą „Lietuvos muziejai“, remia besikuriančius muziejus, organizuoja muziejininkų kvalifikacijos kėlimą, dalyvauja realizuojant kultūros ir švietimo programas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Lietuvos gyvybės mokslų tyrėjams – naujos perspektyvos pasaulinėse rinkose

Lietuva jungiasi į Europos molekulinės biologijos mokslo tinklą, vienijantį gyvybės mokslininkų bendruomenę. skaityti »

MRU vyks pirmasis Korėjiečių kalbos konkursas

Lapkričio 27 d., 17.30–19.00 val., Mykolo Romerio universitete (I-414 auditorijoje) vyks pirmasis Korėjiečių kalbos konkursas skaityti »

Bendradarbiaus kosminius tyrimus vykdantys Kauno ir Ispanijos universitetai

Lietuvišką darganą į ispanišką saulę trumpam iškeitę Kauno technologijos universiteto (KTU) Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) atstovai namo grįžo netuščiomis. Jų rankose – ne tik nauja bendravimo sutartis su Migelio Hernandezo universitetu (Elčė, Ispanija). skaityti »

Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokins spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė ES Tarybos posėdyje diskutavo apie migrantų integraciją

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pirmadienį Briuselyje dalyvavo Europos Sąjungos Tarybos posėdyje tema „Švietimas ir migracija. Neseniai atvykusių migrantų ir migrantų kilmės asmenų integravimo strategijos“. skaityti »

Gyventojams vertingiausia investicija – išsilavinimas ir žinios

Gyventojai labiausiai vertina investicijas į švietimą ir išsilavinimą, atskleidė Klaipėdoje ir Vilniuje atliktos gatvės apklausos. Daugiau kaip pusė (58 proc.) iš 100 apklaustųjų, nepriklausomai nuo jų amžiaus, teigė, kad švietimas ir mokslas yra prioritetas. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministerija skatina mokytojų kvalifikacijos kėlimą geriausiuose pasaulio tyrimų centruose

Dvi fizikos mokytojos lapkričio 9–20 dienomis dalyvavo Japonijoje, Tokai mieste, Japonijos branduolinės energetikos agentūros organizuotame tarptautiniame seminare, skirtame moksleivių edukacijai apie radiaciją. skaityti »

Plečiasi VU sukurtas pasaulinis informatikos tinklas „Bebras“

Praėjusi savaitė buvo oficialiai paskelbta „Bebro“ renginių savaite daugiau kaip 40 šalių. skaityti »

Bitkoinų stabilumą saugo ne įstatymai, o matematika

Jeigu bandytume suprasti, kaip veikia kriptografinė bitkoinų valiuta, pradėję nuo techninių detalių, iškart pasimestume. Tad pabandykime pažvelgti į atsiskaitymų šia valiuta sistemą tarsi iš paukščio skrydžio daug ką supaprastindami ir palygindami su atsiskaitymais tikrais pinigais. skaityti »

Kaip su paaugliais kalbėtis apie pinigus?

Finansų planavimo įgūdžiai yra ne įgimti, o įgyjami. Tačiau ne visada finansiniam raštingumui yra skiriama pakankamai dėmesio. Dėl šios priežasties SEB bankas pradėjo rengti interaktyvias diskusijas 9-12 klasių moksleiviams. skaityti »