Pasaulio švietimo forume apsispręsta dėl ateities švietimo gairių

Publikuota: 2015 m. gegužės 22 d. penktadienis

Pasaulio švietimo forume, vykusiame Incheone, Pietų Korėjoje, gegužės 21 d. patvirtinta deklaracija „Švietimas 2030: siekiant įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems“. Naujoji deklaracija apibrėžia bendrą pasaulio švietimo bendruomenės poziciją dėl ateities švietimo gairių, tikslų ir pagrindinių uždavinių 2015–2030 metams.

Deklaracijoje apibrėžiamas pagrindinis švietimo tikslas sutampa su dokumento pavadinimu – siekti įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems. Identiškas tikslas švietimui po 2015 metų formuluojamas ir Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programoje.

Pasauliniame švietimo forume patvirtintoje deklaracijoje pabrėžiama universalios, ambicingos, naujoms iniciatyvoms įkvepiančios ir visas pasaulio šalis – tiek besivystančias, tiek išsivysčiusias – įtraukiančios švietimo darbotvarkės poreikis.

Deklaracijoje kviečiama užtikrinti lygią ir laisvą švietimo prieigą, naikinti diskriminaciją, puoselėti lyčių lygybę, siekti didesnės švietimo kokybės, labiau orientuotis į mokymosi proceso ir rezultatų gerinimą, užtikrinti kvalifikuotų ir motyvuotų pedagogų parengimą, darbui ir gyvenimui reikalingų žinių ir įgūdžių įgijimą, raštingumo lygio didinimą. Deklaracijoje akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą, profesinio ir aukštojo mokslo, mokslinių tyrimų, technologijų ir inovacijų plėtra. Dokumente taip pat pabrėžiamas poreikis kurti atsakingas ir lanksčias švietimo sistemas, kokybiškai atliepiančias vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų švietimo poreikius. Incheono deklaracijoje pažymimas glaudesnio regioninio bendradarbiavimo ir partnerysčių poreikis, siekiant pagrindinio tikslo – įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems – įgyvendinimo.

UNESCO programų „Švietimas visiems“ ir „Tūkstantmečio plėtros tikslų“ įgyvendinimui einant į pabaigą, UNESCO lygmeniu buvo inicijuota diskusija dėl naujos globalios švietimo darbotvarkės po 2015 metų. UNESCO tikslas – naująją švietimo darbotvarkę kaip galima labiau priartinti prie globalios plėtros darbotvarkės, užtikrinant bendrą švietimo viziją 2015–2030 metais. Reikšminga, kad naujoji švietimo darbotvarkė taps sudėtine 2015 m. Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programos dalimi.

Pastarasis Pasaulio švietimo forumas Pietų Korėjoje – vienas iš svarbiausių švietimo srities susitikimų prieš globalios plėtros darbotvarkės tvirtinimą per Jungtinių Tautų susitikimą šių metų rugsėjį.

Incheone patvirtintą deklaraciją numatoma įgyvendinti per „Švietimas 2030“ veiksmų planą – gaires vyriausybėms, kurios planuojamos tvirtinti šių metų pabaigoje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvauja Pasaulio švietimo forume

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sausio 18–20 d. lankosi Londone. Ji dalyvaus Pasaulio švietimo forume ir Britų švietimo ir mokymo technologijų parodoje (BETT), taip pat susitiks su Didžiosios Britanijos lituanistinių mokyklų ir lietuvių bendruomenės atstovais. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »