Pasaulio švietimo forume apsispręsta dėl ateities švietimo gairių

Publikuota: 2015 m. gegužės 22 d. penktadienis

Pasaulio švietimo forume, vykusiame Incheone, Pietų Korėjoje, gegužės 21 d. patvirtinta deklaracija „Švietimas 2030: siekiant įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems“. Naujoji deklaracija apibrėžia bendrą pasaulio švietimo bendruomenės poziciją dėl ateities švietimo gairių, tikslų ir pagrindinių uždavinių 2015–2030 metams.

Deklaracijoje apibrėžiamas pagrindinis švietimo tikslas sutampa su dokumento pavadinimu – siekti įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems. Identiškas tikslas švietimui po 2015 metų formuluojamas ir Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programoje.

Pasauliniame švietimo forume patvirtintoje deklaracijoje pabrėžiama universalios, ambicingos, naujoms iniciatyvoms įkvepiančios ir visas pasaulio šalis – tiek besivystančias, tiek išsivysčiusias – įtraukiančios švietimo darbotvarkės poreikis.

Deklaracijoje kviečiama užtikrinti lygią ir laisvą švietimo prieigą, naikinti diskriminaciją, puoselėti lyčių lygybę, siekti didesnės švietimo kokybės, labiau orientuotis į mokymosi proceso ir rezultatų gerinimą, užtikrinti kvalifikuotų ir motyvuotų pedagogų parengimą, darbui ir gyvenimui reikalingų žinių ir įgūdžių įgijimą, raštingumo lygio didinimą. Deklaracijoje akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą, profesinio ir aukštojo mokslo, mokslinių tyrimų, technologijų ir inovacijų plėtra. Dokumente taip pat pabrėžiamas poreikis kurti atsakingas ir lanksčias švietimo sistemas, kokybiškai atliepiančias vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų švietimo poreikius. Incheono deklaracijoje pažymimas glaudesnio regioninio bendradarbiavimo ir partnerysčių poreikis, siekiant pagrindinio tikslo – įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems – įgyvendinimo.

UNESCO programų „Švietimas visiems“ ir „Tūkstantmečio plėtros tikslų“ įgyvendinimui einant į pabaigą, UNESCO lygmeniu buvo inicijuota diskusija dėl naujos globalios švietimo darbotvarkės po 2015 metų. UNESCO tikslas – naująją švietimo darbotvarkę kaip galima labiau priartinti prie globalios plėtros darbotvarkės, užtikrinant bendrą švietimo viziją 2015–2030 metais. Reikšminga, kad naujoji švietimo darbotvarkė taps sudėtine 2015 m. Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programos dalimi.

Pastarasis Pasaulio švietimo forumas Pietų Korėjoje – vienas iš svarbiausių švietimo srities susitikimų prieš globalios plėtros darbotvarkės tvirtinimą per Jungtinių Tautų susitikimą šių metų rugsėjį.

Incheone patvirtintą deklaraciją numatoma įgyvendinti per „Švietimas 2030“ veiksmų planą – gaires vyriausybėms, kurios planuojamos tvirtinti šių metų pabaigoje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvauja Pasaulio švietimo forume

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sausio 18–20 d. lankosi Londone. Ji dalyvaus Pasaulio švietimo forume ir Britų švietimo ir mokymo technologijų parodoje (BETT), taip pat susitiks su Didžiosios Britanijos lituanistinių mokyklų ir lietuvių bendruomenės atstovais. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Stipriausi Lietuvos universitetai imasi atsakomybės gerinti studijų kokybę ir didinti mokslo pažangą

Keturių šalies aukštųjų mokyklų vadovai pasirašė ketinimų protokolą įkurti Universitetų pažangos konferenciją (UPK). skaityti »

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandienėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. skaityti »

Valstybės finansavimas mokslui bus aiškiau susietas su rezultatais

Tikslinamas mokslo ir studijų finansavimo modelis, pagal jį valstybės finansavimas mokslo institucijoms labiau priklausys nuo rezultatų. skaityti »

Mokslininkas iš Vokietijos supažindino su naujausiais informatikos tyrimų metodais švietimo srityje

Spaudoje daugėja pranešimų, pamąstymų apie informatikos mokymo atnaujinimą Lietuvos mokyklose, apie technines galimybes. skaityti »

VU mokslininkų sukurtas prietaisas gali padėti laiku pastebėti širdies ligas

Remiantis statistika, Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kuriose mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra vienas didžiausių. skaityti »

Profesinis mokymas atsinaujina: mokytojai stažuosis verslo įmonėse

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia profesinio mokymo įstaigas, darbdavių asociacijas teikti paraiškas profesijos mokytojų technologinėms kompetencijoms tobulinti. skaityti »

Stresas yra neatsiejama gyvenimo dalis, būtina pažangos ir tobulėjimo sąlyga

Sausio mėnesis studentams primena ne tik apie didžiausių metų švenčių pabaigą, bet ir egzaminų sesijos pradžią. Net ir patiems gabiausiems studentams ilgos atsiskaitymų savaitės kelia nerimą, stresą ir nuovargį. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. skaityti »

MRU Teisės fakultetas padės kelti advokatų ir advokatų padėjėjų kvalifikaciją

Mykolo Romerio universitetas (MRU) tapo pirmąja institucija, kurią Lietuvos advokatūra akreditavo kaip galinčią vykdyti Advokatūros pripažįstamus kvalifikacijos kėlimo mokymus advokatams bei advokatų padėjėjams. skaityti »

VU bioinformatikų sukurtiems modeliams pasaulyje nebuvo lygių

VU Gyvybės mokslų centro bioinformatikai triumfavo pernai vykusiame konkurse CAPRI (angl. Critical Assessment of Predicted Interactions). skaityti »