Pasaulio švietimo forume apsispręsta dėl ateities švietimo gairių

Publikuota: 2015 m. gegužės 22 d. penktadienis

Pasaulio švietimo forume, vykusiame Incheone, Pietų Korėjoje, gegužės 21 d. patvirtinta deklaracija „Švietimas 2030: siekiant įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems“. Naujoji deklaracija apibrėžia bendrą pasaulio švietimo bendruomenės poziciją dėl ateities švietimo gairių, tikslų ir pagrindinių uždavinių 2015–2030 metams.

Deklaracijoje apibrėžiamas pagrindinis švietimo tikslas sutampa su dokumento pavadinimu – siekti įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems. Identiškas tikslas švietimui po 2015 metų formuluojamas ir Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programoje.

Pasauliniame švietimo forume patvirtintoje deklaracijoje pabrėžiama universalios, ambicingos, naujoms iniciatyvoms įkvepiančios ir visas pasaulio šalis – tiek besivystančias, tiek išsivysčiusias – įtraukiančios švietimo darbotvarkės poreikis.

Deklaracijoje kviečiama užtikrinti lygią ir laisvą švietimo prieigą, naikinti diskriminaciją, puoselėti lyčių lygybę, siekti didesnės švietimo kokybės, labiau orientuotis į mokymosi proceso ir rezultatų gerinimą, užtikrinti kvalifikuotų ir motyvuotų pedagogų parengimą, darbui ir gyvenimui reikalingų žinių ir įgūdžių įgijimą, raštingumo lygio didinimą. Deklaracijoje akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą, profesinio ir aukštojo mokslo, mokslinių tyrimų, technologijų ir inovacijų plėtra. Dokumente taip pat pabrėžiamas poreikis kurti atsakingas ir lanksčias švietimo sistemas, kokybiškai atliepiančias vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų švietimo poreikius. Incheono deklaracijoje pažymimas glaudesnio regioninio bendradarbiavimo ir partnerysčių poreikis, siekiant pagrindinio tikslo – įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems – įgyvendinimo.

UNESCO programų „Švietimas visiems“ ir „Tūkstantmečio plėtros tikslų“ įgyvendinimui einant į pabaigą, UNESCO lygmeniu buvo inicijuota diskusija dėl naujos globalios švietimo darbotvarkės po 2015 metų. UNESCO tikslas – naująją švietimo darbotvarkę kaip galima labiau priartinti prie globalios plėtros darbotvarkės, užtikrinant bendrą švietimo viziją 2015–2030 metais. Reikšminga, kad naujoji švietimo darbotvarkė taps sudėtine 2015 m. Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programos dalimi.

Pastarasis Pasaulio švietimo forumas Pietų Korėjoje – vienas iš svarbiausių švietimo srities susitikimų prieš globalios plėtros darbotvarkės tvirtinimą per Jungtinių Tautų susitikimą šių metų rugsėjį.

Incheone patvirtintą deklaraciją numatoma įgyvendinti per „Švietimas 2030“ veiksmų planą – gaires vyriausybėms, kurios planuojamos tvirtinti šių metų pabaigoje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvauja Pasaulio švietimo forume

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sausio 18–20 d. lankosi Londone. Ji dalyvaus Pasaulio švietimo forume ir Britų švietimo ir mokymo technologijų parodoje (BETT), taip pat susitiks su Didžiosios Britanijos lituanistinių mokyklų ir lietuvių bendruomenės atstovais. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Vilniaus vadovų klubo vizitas Nacionalinėje bibliotekoje

Lapkričio 16 d. vykusios Vilniaus III-iojo vadovų klubo dalyviai lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, susipažino su jos veikla, erdvėmis ir galimomis bendradarbiavimo perspektyvomis. skaityti »

VGTU studentai – pasaulio programavimo čempionate

Lapkričio mėnesį devyni Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Fundamentinių mokslų fakulteto studentai buvo išvykę į Minską atstovauti universitetui Studentų pasaulio programavimo čempionato ACM ICPC ketvirtfinalyje. skaityti »

Mokymai mokslininkams ir tyrėjams „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“

Lapkričio 16 d. 14 val. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) mokslininkus ir tyrėjus kviečiame dalyvauti bibliotekos organizuojamuose mokymuose „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“. skaityti »

Specialiųjų poreikių vaikams naujas galimybes atveria šiuolaikinės technologijos

Daugiau nei 3600 – tiek specialių poreikių vaikų Lietuvoje šiandien mokosi jiems skirtuose ugdymo centruose ir mokyklose. skaityti »

„VU vasaros iššūkis“ pateko tarp inovatyviausių Europos akademinio sporto projektų

Projektas „VU vasaros iššūkis“, pakvietęs Vilniaus universiteto bendruomenę šią vasarą praleisti fiziškai aktyviai, pateko tarp trijų geriausių Europos akademinio sporto iniciatyvų. skaityti »

PROFADIENYJE 2016 - SMK komandos triumfas

Šių metų lapkričio 10 d. “Europos namuose” įvyko nacionalinė Lietuvos kolegijų studentų verslumo diena– PROFADIENIS. skaityti »

Jungtinėse Tautose kalbėjęs VU profesorius: sveikatos apsauga nesibaigia ligų gydymu

Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto profesorius ir Jungtinių Tautų (JT) specialusis pranešėjas teisei į sveikatą Dainius Pūras viešėjo Niujorke, kur pristatė kasmetinę ataskaitą JT Generalinei Asamblėjai. skaityti »

Lietuvos vežėjų sąjunga ir VGTU įtvirtino partnerystę

Transporto ir logistikos sektoriaus efektyvumo siekia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakultetas. skaityti »

VGTU docentė pelnė prestižinį tarptautinį apdovanojimą

Vilniaus Gedimino techniko universiteto (VGTU) Verslo technologijų katedros docentė dr. Ieva Meidutė-Kavaliauskienė buvo apdovanota prestižiniu André Jordan apdovanojimu už straipsnį apie sprendimų priėmimą nekilnojamojo turto sektoriuje. skaityti »

Modernus dėstytojas ne tik moko, bet ir mokosi iš Z kartos

Iš Z kartos reikėtų mokytis ne tik greitos reakcijos, bet ir virtualaus bendravimo, tad ir turime galvoti, kaip tokius elementus integruoti į studijų procesą. skaityti »