Pasaulio švietimo forume apsispręsta dėl ateities švietimo gairių

Publikuota: 2015 m. gegužės 22 d. penktadienis

Pasaulio švietimo forume, vykusiame Incheone, Pietų Korėjoje, gegužės 21 d. patvirtinta deklaracija „Švietimas 2030: siekiant įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems“. Naujoji deklaracija apibrėžia bendrą pasaulio švietimo bendruomenės poziciją dėl ateities švietimo gairių, tikslų ir pagrindinių uždavinių 2015–2030 metams.

Deklaracijoje apibrėžiamas pagrindinis švietimo tikslas sutampa su dokumento pavadinimu – siekti įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems. Identiškas tikslas švietimui po 2015 metų formuluojamas ir Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programoje.

Pasauliniame švietimo forume patvirtintoje deklaracijoje pabrėžiama universalios, ambicingos, naujoms iniciatyvoms įkvepiančios ir visas pasaulio šalis – tiek besivystančias, tiek išsivysčiusias – įtraukiančios švietimo darbotvarkės poreikis.

Deklaracijoje kviečiama užtikrinti lygią ir laisvą švietimo prieigą, naikinti diskriminaciją, puoselėti lyčių lygybę, siekti didesnės švietimo kokybės, labiau orientuotis į mokymosi proceso ir rezultatų gerinimą, užtikrinti kvalifikuotų ir motyvuotų pedagogų parengimą, darbui ir gyvenimui reikalingų žinių ir įgūdžių įgijimą, raštingumo lygio didinimą. Deklaracijoje akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą, profesinio ir aukštojo mokslo, mokslinių tyrimų, technologijų ir inovacijų plėtra. Dokumente taip pat pabrėžiamas poreikis kurti atsakingas ir lanksčias švietimo sistemas, kokybiškai atliepiančias vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų švietimo poreikius. Incheono deklaracijoje pažymimas glaudesnio regioninio bendradarbiavimo ir partnerysčių poreikis, siekiant pagrindinio tikslo – įtraukaus, teisingo ir kokybiško švietimo ir mokymosi visą gyvenimą visiems – įgyvendinimo.

UNESCO programų „Švietimas visiems“ ir „Tūkstantmečio plėtros tikslų“ įgyvendinimui einant į pabaigą, UNESCO lygmeniu buvo inicijuota diskusija dėl naujos globalios švietimo darbotvarkės po 2015 metų. UNESCO tikslas – naująją švietimo darbotvarkę kaip galima labiau priartinti prie globalios plėtros darbotvarkės, užtikrinant bendrą švietimo viziją 2015–2030 metais. Reikšminga, kad naujoji švietimo darbotvarkė taps sudėtine 2015 m. Jungtinių Tautų „Darnaus vystymosi tikslų“ programos dalimi.

Pastarasis Pasaulio švietimo forumas Pietų Korėjoje – vienas iš svarbiausių švietimo srities susitikimų prieš globalios plėtros darbotvarkės tvirtinimą per Jungtinių Tautų susitikimą šių metų rugsėjį.

Incheone patvirtintą deklaraciją numatoma įgyvendinti per „Švietimas 2030“ veiksmų planą – gaires vyriausybėms, kurios planuojamos tvirtinti šių metų pabaigoje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvauja Pasaulio švietimo forume

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sausio 18–20 d. lankosi Londone. Ji dalyvaus Pasaulio švietimo forume ir Britų švietimo ir mokymo technologijų parodoje (BETT), taip pat susitiks su Didžiosios Britanijos lituanistinių mokyklų ir lietuvių bendruomenės atstovais. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »