Pirmą kartą Lietuvoje vyko „MENAR olimpiada 2014“

Publikuota: 2014 m. gruodžio 17 d. trečiadienis

Gruodžio 13 d. Vilniuje įvyko pirmoji Lietuvoje „MENAR olimpiada 2014“, kurią organizavo mintinio skaičiavimo mokykla – „Menar akademija“. Daugelyje pasaulio šalių paplitusios vaikų intelekto lavinimo mokyklų organizuojamos olimpiados patraukia didelį žiniasklaidos susidomėjimą bei prikausto aplinkinių dėmesį – atrodytų antgamtiniais gebėjimais vaikai mintinai skaičiuoja didelių skaičių sekas greitai, tiksliai ir smagiai. Šiuo reginiu pirmą kartą galėjo gerėtis ir lietuviai.

„Visi jūs, dalyvaujantys šioje olimpiadoje, jau esate nugalėtojai. Jūsų tėveliai privalo jumis didžiuotis. Prieš metus, žiūrėdama į kitų šalių organizuojamas olimpiadas, tik tyliai pasvajodavau, kad galbūt ir mūsų Lietuvos menaristai kada nors galės nustebinti aplinkinius savo gebėjimais. Ir štai praėjus metams - daugiau nei 100 pačių stipriausių, gabiausių ir greičiausių Lietuvos skaičiuotojų šiandien pademonstruos savo neeilinius skaičiavimo sugebėjimus bei ištobulintą koncentraciją.“ – „Menar olimpiados“ atidarymo metu kalbėjo „Menar akademijos“ įkūrėja ir olimpiados organizatorė Vaida Zibalytė.

Olimpiadoje savo jėgas išbandė 115 „Menar akademijos“ mokinių iš visos Lietuvos. Dalyviai varžėsi savo amžiaus grupėse – 5-7 m., 8-10 m. ir 11-14 m. dviejose rungtyse – užduočių sprendimo lapuose (Abakus) bei Anzan rungtyje.

Užduočių sprendimo rungtyje vaikai 10 min. skaičiavo su Abakusu, ir 10 min. mintinai. Per šį laiką vidutiniškai vaikai teisingai įveikė apie 100 įvairaus sudėtingumo uždavinių, o stipriausieji perkopė net per 200 teisingų atsakymų skaičių. Buvo be galo smagu stebėti pilną salę orandžiniais marškinėliais pasiruošusių vaikų, smagiai judinančių pirštukus pagal ritmingą muziką – vaizdas buvo užburiantis.

Anzano rungtis akivaizdžiai pademonstravo neeilinius gebėjimus, kuriuos vaikai sugeba išlavinti per vienerius metus mokslų Menar Akademijoje. Šios rungties metu vaikai mintinai skaičiavo ekrane rodomas vienženklių skaičių sudėties ir atimties sekas, kuomet skaičiai keisdavosi 500 ms greičiu. 5-7 m. amžiaus grupėje abejingų nepaliko ir visos auditorijos simpatijas pelnė 6-metė Vilena Radzevičiūtė iš Kauno, kuri su plačia šypsena ir džiaugsmingomis emocijomis įveikė 40 skaičių seką. Jai tik šiek tiek nusileido antros vietos nugalėtojas Ignas Vasiliauskas (7) iš Kauno, bei trečios vietos nugalėtojas Aivijus Klupšas (6) iš Vilniaus. Visi šie vaikučiai Menar akademijoje mokosi nuo 2013 m. rugsėjo mėnesio.

8-10 m amžiaus grupėje pirmąsias tris vietas išsidalino Vilniaus menaristai. Pirmos vietos nugalėtoja Goda Vasiliauskaitė (10) visus nustebino įveikdama 45 skaičių seką. Su ja koja kojon rungėsi ir antros vietos nugalėtoja Eglė Juškevičiūtė (8) bei trečios vietos nugalėtojas Dominykas Smaliukas (9). Vyriausiųjų 11-14 m. amžiaus grupėje nepralenkiami buvo Paulina Valaitytė (14) – 1-a vieta, Benas Vaupšas (11) – 2-a vieta ir Vėja Kontautaitė (13) – 3-ia vieta.     

Visų amžiaus grupių nugalėtojai susirungė Superfinale dėl stipriausio Menaristo vardo. Šį kartą nei jauduliui, nei nuovargiui, nei konkurentams nepasidavė ir visus nustebino Eglė Juškevičiūtė (8), įveikusi 60 skaičių seką ir užėmusi garbingą pirmąją vietą Anzan Superfinale.

Kaip ir visos olimpiados, taip ir ši, iš dalyvių pareikalavo labai daug jėgų, tačiau galutinis pasirodymas, kai visi vaikai vienu metu ne tik skaičiavo mintinai, bet ir deklamavo eilėraštį, dainavo ir įveikė visų menaristų iššukį – 100 skaičių seką – sulaukė pačių didžiausių ovacijų ir džiaugsmingo žiūrovų palaikymo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Sostinėje vyks pirmoji „MENAR olimpiada 2014“

Vienintelė Baltijos šalyse tarptautinė vaikų intelekto lavinimo akademija „MENAR akademija“ kviečia į pirmąją „MENAR olimpiadą 2014“. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »