Pristatytas „U-Multirank“ reitingavimo projektas

Publikuota: 2014 m. liepos 14 d. pirmadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje buvo pristatytas „U-Multirank“ aukštųjų mokyklų reitingavimo sistemos projektas ir iki šiol atlikti moksleivių bei aukštųjų mokyklų studentų motyvacijos tyrimai, leidžiantys suprasti, ko studentai pageidauja iš studijų programų, kas juos skatina studijuoti ir kaip studentų bei moksleivių pasirengimą studijoms vertina dėstytojai.

Pirmojo projekto etapo metu buvo reitinguojama 850 aukštųjų mokyklų iš 70 pasaulio šalių ir 5000 studijų programų duomenys pagal fizikos, elektros inžinerijos, mechanikos inžinerijos ir verslo studijų kryptis. Prie reitingo prisijungė 5 universitetai ir 4 kolegijos iš Lietuvos. Planuojama, kad antrojo etapo rezultatai bus skelbiami 2015 m. kovą. Prie jau esančių studijų krypčių bus prijungtos taip pat ir medicinos, psichologijos bei kompiuterijos studijos.

„U-Multirank“ reitingavimo sistema vertina ne aukštąsias mokyklas, bet tarpusavyje palyginamus rodiklius pagal studijų kryptis. Svarbiausi kriterijai – mokslinių tyrimų, žinių perdavimo, mokymo ir mokymosi, tarptautiškumo, regioniškumo. Naudojantis „U-Multirank“, kai atsiranda galimybė konkrečios veiklos rezultatus įvertinti tūkstančio ar dešimties tūkstančių kitų aukštųjų mokyklų atžvilgiu, vietiniai pačių institucijų reitingai tampa nebeaktualūs, todėl siekiame pritraukti kuo daugiau aukštųjų mokyklų“, – sakė švietimo ir mokslo viceministras Rimantas Vaitkus.

Reitingavimo metu aukštosios mokyklos pačios turi užpildyti klausimyną, kuriame pateikia duomenis apie savo veiklą. Universitetai testuojami pagal 30 rodiklių ir reitinguojami pagal penkias veiklos grupes nuo A (labai gerai) iki E (silpnai). „U-Multirank“ sistema gali būti naudinga būsimiesiems studentams renkantis aukštąją mokyklą ir studijų programą, o aukštosioms mokykloms – tobulinant studijas ir kitą mokslinę veiklą.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »