Projektas lituanistus skatina ieškoti modernių mokymo metodų

Publikuota: 2013 m. birželio 28 d. penktadienis

Vis labiau modernėjant visuomenei ir komunikacijos priemonėms šalies lituanistai pripažįsta, kad prie šių pokyčių turi taikytis ir lietuvių kalba, o mokymo metodai – nuolat kisti. Kokie pokyčiai vyksta kalboje ir kokie mokymo būdai yra tinkamiausi, buvo nagrinėjama dvejus metus trunkančiame projekte „Inovatyvios gimtosios lietuvių kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas“.

199 lietuvių kalbos mokytojai projekto seminaruose gilinosi į mokymo naujoves Europoje, inovatyvius mobiliųjų technologijų pritaikymo būdus pamokose, šiuolaikinių kalbos vartojimo erdvių (pvz., tinklaraščių) kalbos ypatumus, kompiuterinį raštingumą, lietuvių kalbos ir kalbinės sąmonės pokyčius globalizacijos sąlygomis, lietuviškos tapatybės išsaugojimą ir kitas aktualias temas.
„Renginiuose buvo sukurta bendravimui palanki ir inovacijomis pagrįsta aplinka, todėl dalyviai galėjo ne tik klausytis pranešimų ir susipažinti su naujausiais lituanistiniais tyrimais, bet ir bendrauti tarpusavyje, diskutuoti, išmėginti naująją projekto elektroninę svetainę. Vienas iš penkių seminarų vyko virtualiai – mokytojai su lektoriais dvi dienas bendravo internetu“, – teigia projektą kartu su 13 partnerių įgyvendinusio Lietuvių kalbos instituto projekto vadovė Eglė Vareikytė.
Mokymuose dalyvavo daugiau kaip 90-ties Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Šalčininkų, Marijampolės, Mažeikių, Kretingos, Zarasų, Lazdijų, Jurbarko, Trakų miestų ir rajonų mokyklų mokytojai. 177 mokytojams įteikti neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimai.
Didžiausias dėmesys seminaruose buvo skiriamas kalbos, literatūros tyrimams, platesnio kultūrinio konteksto išmanymui, informacinių technologijų taikymo ir modernios komunikacijos erdvės teikiamiems privalumams, bendradarbiavimui tarp mokslo ir švietimo institucijų, kūrybiškam požiūriui į išplėstinio kurso medžiagos pateikimą ir interpretavimą.
Mokymus vedė Lietuvių kalbos instituto, Lietuvos kultūros tyrimų instituto, Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos, Lietuvos edukologijos, Vytauto Didžiojo ir Šiaulių universitetų bei bendrovės „UpCoded Solutions“ lektoriai. Jie parengė 35 pranešimus ir metodines užduotis, kurias siūloma pateikti mokiniams. 2011 m. spalio 24 d. prasidėjusio projekto metu tinklalapyje www.kompetencija.vpulf.lt buvo sukurtas interaktyvus metodinis vadovas. Jame lituanistai gali rasti lektorių rengtų paskaitų medžiagą, mokytojams ir mokiniams skirtas užduotis, metodinius nurodymus, pokalbių kambarį ir lektorių kontaktus. Pasibaigus projektui Lietuvos edukologijos universitetas užtikrins šio puslapio tęstinumą, gyvybingumą, turinio papildymą.
Šiuo projektu siekiama, kad lietuvių kalbos mokytojas tobulėtų kaip intelektuali, šiuolaikiška asmenybė, o seminaruose įgytos žinios ir interaktyvus metodinis vadovas paskatintų ieškoti įvairesnių, modernesnių lietuvių kalbos mokymo metodų.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Iš fondo projektui skirta 330 547,32 Lt parama, visas projekto biudžetas – 388 879,20 Lt.


Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Edukacinė aplinka: ar jau subrendome pokyčiams mokyklose?

Niekas neabejoja, jog namų aplinka turi būti jauki, patogi, darbo vieta – leidžianti susikaupti, tačiau tik dabar prabylama apie edukacinių erdvių kokybinius poreikius. skaityti »

Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. skaityti »

Tarptautinėje architektūros parodoje Venecijoje – VGTU profesoriaus darbas

Venecijoje baigėsi pusmetį trukusi 15-toji Tarptautinė architektūros paroda pavadinta „15th International Architecture Exhibition – la Biennale di Venezia 2016“. skaityti »

Kėdainiuose – KTU mokslininkų sukurta inovatyvi nuotekų valymo technologija

Kėdainių nuotekų valykloje – pokyčių metas. Netrukus joje pradės veikti atnaujinti filtravimo įrenginiai. skaityti »

LEU pirmakursių išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves – interaktyviame žemėlapyje

Sukurtas interaktyvus žemėlapis, kuriame vaizduojamas Lietuvos edukologijos universiteto I kurso studentų išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves (miestus, miestelius) ir savivaldybes 2016 m. rudens semestro duomenimis. skaityti »

Privalomas priešmokyklinis ugdymas palengvins mokytojo darbą

Siekiant užtikrinti optimalią vaiko raidą, atsižvelgiant į jo asmens unikalumą ir ugdymosi poreikius, padedant pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje, nuo šių mokslo metų Lietuvoje įvestas privalomas priešmokyklinis ugdymas. skaityti »

„Clarivate Analytics“ – naujas vardas mokslinėje komunikacijoje

Thomson Reuters kompanijos atstovai žiniasklaidoje paskelbė apie intelektinės ir mokslinės informacijos verslo pardavimą privataus kapitalo fondams „Onex Corporation“ ir „Baring Private Equity Asia“ už 3,55 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Lietuvos ir Kanados mokslininkų atliktas tyrimas padės suprasti dažnų žmogaus ligų kilmę

Prestižiniame mokslo žurnale „Nature Structural and Molecular Biology” išspausdintame straipsnyje bendras Toronto, Vilniaus universiteto ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto mokslininkų tyrimas atskleidė, kaip vystosi žarnyno veiklos sutrikimas, susijęs su laktozės netoleravimu. skaityti »

KTU studentai laimėjo „Google“ interneto rinkodaros iššūkio konkurse

Naujųjų medijų kalbą KTU studijuojančių jaunuolių komanda laimėjo kategorijoje „Google+ Social Media Marketing“ ir pelnė „Google+ Social Media Marketing Regional Winner Europe“ apdovanojimą. skaityti »

„Knygų Kalėdos“ keičia žmonių gyvenimus

Iki 2017 m. sausio 6 d. Lietuvoje vyksta Prezidentės akcija „Knygų Kalėdos“. skaityti »