Projektas lituanistus skatina ieškoti modernių mokymo metodų

Publikuota: 2013 m. birželio 28 d. penktadienis

Vis labiau modernėjant visuomenei ir komunikacijos priemonėms šalies lituanistai pripažįsta, kad prie šių pokyčių turi taikytis ir lietuvių kalba, o mokymo metodai – nuolat kisti. Kokie pokyčiai vyksta kalboje ir kokie mokymo būdai yra tinkamiausi, buvo nagrinėjama dvejus metus trunkančiame projekte „Inovatyvios gimtosios lietuvių kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas“.

199 lietuvių kalbos mokytojai projekto seminaruose gilinosi į mokymo naujoves Europoje, inovatyvius mobiliųjų technologijų pritaikymo būdus pamokose, šiuolaikinių kalbos vartojimo erdvių (pvz., tinklaraščių) kalbos ypatumus, kompiuterinį raštingumą, lietuvių kalbos ir kalbinės sąmonės pokyčius globalizacijos sąlygomis, lietuviškos tapatybės išsaugojimą ir kitas aktualias temas.
„Renginiuose buvo sukurta bendravimui palanki ir inovacijomis pagrįsta aplinka, todėl dalyviai galėjo ne tik klausytis pranešimų ir susipažinti su naujausiais lituanistiniais tyrimais, bet ir bendrauti tarpusavyje, diskutuoti, išmėginti naująją projekto elektroninę svetainę. Vienas iš penkių seminarų vyko virtualiai – mokytojai su lektoriais dvi dienas bendravo internetu“, – teigia projektą kartu su 13 partnerių įgyvendinusio Lietuvių kalbos instituto projekto vadovė Eglė Vareikytė.
Mokymuose dalyvavo daugiau kaip 90-ties Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Šalčininkų, Marijampolės, Mažeikių, Kretingos, Zarasų, Lazdijų, Jurbarko, Trakų miestų ir rajonų mokyklų mokytojai. 177 mokytojams įteikti neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimai.
Didžiausias dėmesys seminaruose buvo skiriamas kalbos, literatūros tyrimams, platesnio kultūrinio konteksto išmanymui, informacinių technologijų taikymo ir modernios komunikacijos erdvės teikiamiems privalumams, bendradarbiavimui tarp mokslo ir švietimo institucijų, kūrybiškam požiūriui į išplėstinio kurso medžiagos pateikimą ir interpretavimą.
Mokymus vedė Lietuvių kalbos instituto, Lietuvos kultūros tyrimų instituto, Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos, Lietuvos edukologijos, Vytauto Didžiojo ir Šiaulių universitetų bei bendrovės „UpCoded Solutions“ lektoriai. Jie parengė 35 pranešimus ir metodines užduotis, kurias siūloma pateikti mokiniams. 2011 m. spalio 24 d. prasidėjusio projekto metu tinklalapyje www.kompetencija.vpulf.lt buvo sukurtas interaktyvus metodinis vadovas. Jame lituanistai gali rasti lektorių rengtų paskaitų medžiagą, mokytojams ir mokiniams skirtas užduotis, metodinius nurodymus, pokalbių kambarį ir lektorių kontaktus. Pasibaigus projektui Lietuvos edukologijos universitetas užtikrins šio puslapio tęstinumą, gyvybingumą, turinio papildymą.
Šiuo projektu siekiama, kad lietuvių kalbos mokytojas tobulėtų kaip intelektuali, šiuolaikiška asmenybė, o seminaruose įgytos žinios ir interaktyvus metodinis vadovas paskatintų ieškoti įvairesnių, modernesnių lietuvių kalbos mokymo metodų.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Iš fondo projektui skirta 330 547,32 Lt parama, visas projekto biudžetas – 388 879,20 Lt.


Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Panaudojant ES lėšas didinamas doktorantų skaičius

Doktorantūros studijoms 2014–2020 m. skiriama 22,4 mln. eurų iš ES struktūrinių fondų. skaityti »

Mokslininkai: politika turi remtis mokslu pagrįstais sprendimais

Lietuvos mokslo taryba per 5 metus finansavo 213 mokslinių tyrimų, pagal kuriuos valdžios institucijoms parengtos rekomendacijos, susistemintos žinios, susijusios su visuomenei aktualiomis problemomis bei galimais jų sprendimo būdais. skaityti »

LEU pradeda leisti jaunųjų mokslininkų darbus – „Mažąją mokslinę seriją“

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) leidykla pradėjo leisti geriausių socialinių, fizinių, biomedicinos ir humanitarinių mokslų sričių bakalaurų ir magistrų mokslines studijas – „Mažąją mokslinę seriją“. skaityti »

Ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvauja Pasaulio švietimo forume

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė sausio 18–20 d. lankosi Londone. Ji dalyvaus Pasaulio švietimo forume ir Britų švietimo ir mokymo technologijų parodoje (BETT), taip pat susitiks su Didžiosios Britanijos lituanistinių mokyklų ir lietuvių bendruomenės atstovais. skaityti »

Lietuva išmaniųjų mokytojų skaičiumi lenkia kaimynes

26 Lietuvos mokytojai pateko tarp 4 tūkst. visame pasaulyje, kuriems „Microsoft“ suteikė mokytojų novatorių-ekspertų vardą. Šiuo skaičiumi Lietuvos pedagogai lenkia kolegas Baltijos šalyse ir tokias valstybes, kaip Šveicarija ar Japonija. skaityti »

Studentų metų lyderiu išrinktas VGTU atstovas

Lietuvos studentų sąjunga (LSS) skelbė labiausiai nusipelniusių studentų apdovanojimus. skaityti »

Universitetų klasterio planuose – bendros studijų programos ir lietuviškas „Erasmus“

Pirmaisiais tarp Vytauto Didžiojo, Klaipėdos, Lietuvos edukologijos ir Šiaulių universitetų pasirašyto memorandumo rezultatais studentai ir mokslininkai galės pasinaudoti jau 2016–2017 mokslo metais. skaityti »

Pristatytas Nacionalinio mokslo centro Vilniuje projektas

Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas atnaujintas Nacionalinio mokslo centro Vilniuje projektas. Palyginti su praėjusiu susitikimu, vykusiu lapkritį, smarkiai pasistūmėta į priekį. skaityti »

Pratęsta bendradarbiavimo sutartis tarp LEU ir Vilniaus akademinės sielovados centro

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU), atstovaujamas rektoriaus akademiko Algirdo Gaižučio, ir Vilniaus akademinės sielovados centras, atstovaujamas vadovo kun. Povilo Narijausko, pratęsė bendradarbiavimo sutartį. skaityti »

KTU – pirmoji Lietuvos aukštoji mokykla, inicijavusi dalinimąsi automobiliu

Keturias savaites trukusi akcija „KTU veža namo“ – pirmasis oficialus visame pasaulyje populiaraus keliavimo būdo dalinantis automobiliu (angl. Carpooling) atvejis Lietuvos aukštųjų mokyklų istorijoje skaityti »