Projektas lituanistus skatina ieškoti modernių mokymo metodų

Publikuota: 2013 m. birželio 28 d. penktadienis

Vis labiau modernėjant visuomenei ir komunikacijos priemonėms šalies lituanistai pripažįsta, kad prie šių pokyčių turi taikytis ir lietuvių kalba, o mokymo metodai – nuolat kisti. Kokie pokyčiai vyksta kalboje ir kokie mokymo būdai yra tinkamiausi, buvo nagrinėjama dvejus metus trunkančiame projekte „Inovatyvios gimtosios lietuvių kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas“.

199 lietuvių kalbos mokytojai projekto seminaruose gilinosi į mokymo naujoves Europoje, inovatyvius mobiliųjų technologijų pritaikymo būdus pamokose, šiuolaikinių kalbos vartojimo erdvių (pvz., tinklaraščių) kalbos ypatumus, kompiuterinį raštingumą, lietuvių kalbos ir kalbinės sąmonės pokyčius globalizacijos sąlygomis, lietuviškos tapatybės išsaugojimą ir kitas aktualias temas.
„Renginiuose buvo sukurta bendravimui palanki ir inovacijomis pagrįsta aplinka, todėl dalyviai galėjo ne tik klausytis pranešimų ir susipažinti su naujausiais lituanistiniais tyrimais, bet ir bendrauti tarpusavyje, diskutuoti, išmėginti naująją projekto elektroninę svetainę. Vienas iš penkių seminarų vyko virtualiai – mokytojai su lektoriais dvi dienas bendravo internetu“, – teigia projektą kartu su 13 partnerių įgyvendinusio Lietuvių kalbos instituto projekto vadovė Eglė Vareikytė.
Mokymuose dalyvavo daugiau kaip 90-ties Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Šalčininkų, Marijampolės, Mažeikių, Kretingos, Zarasų, Lazdijų, Jurbarko, Trakų miestų ir rajonų mokyklų mokytojai. 177 mokytojams įteikti neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimai.
Didžiausias dėmesys seminaruose buvo skiriamas kalbos, literatūros tyrimams, platesnio kultūrinio konteksto išmanymui, informacinių technologijų taikymo ir modernios komunikacijos erdvės teikiamiems privalumams, bendradarbiavimui tarp mokslo ir švietimo institucijų, kūrybiškam požiūriui į išplėstinio kurso medžiagos pateikimą ir interpretavimą.
Mokymus vedė Lietuvių kalbos instituto, Lietuvos kultūros tyrimų instituto, Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos, Lietuvos edukologijos, Vytauto Didžiojo ir Šiaulių universitetų bei bendrovės „UpCoded Solutions“ lektoriai. Jie parengė 35 pranešimus ir metodines užduotis, kurias siūloma pateikti mokiniams. 2011 m. spalio 24 d. prasidėjusio projekto metu tinklalapyje www.kompetencija.vpulf.lt buvo sukurtas interaktyvus metodinis vadovas. Jame lituanistai gali rasti lektorių rengtų paskaitų medžiagą, mokytojams ir mokiniams skirtas užduotis, metodinius nurodymus, pokalbių kambarį ir lektorių kontaktus. Pasibaigus projektui Lietuvos edukologijos universitetas užtikrins šio puslapio tęstinumą, gyvybingumą, turinio papildymą.
Šiuo projektu siekiama, kad lietuvių kalbos mokytojas tobulėtų kaip intelektuali, šiuolaikiška asmenybė, o seminaruose įgytos žinios ir interaktyvus metodinis vadovas paskatintų ieškoti įvairesnių, modernesnių lietuvių kalbos mokymo metodų.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Iš fondo projektui skirta 330 547,32 Lt parama, visas projekto biudžetas – 388 879,20 Lt.


Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

LEU absolventai ir darbuotojai įtraukti į rinktinių biografijų žinyną

„Istoriją kuria žmonės“, – tokiu šūkiu besivadovaujanti leidykla Leidybos idėjų centras pavasarį išleido solidžią dvitomę knygą „Asmenybės. 1990–2015 m. Lietuvos pasiekimai“. skaityti »

Mokslininkai Lietuvoje ieško būdų efektyvesnėms LED lemputėms kurti

Fizinių ir technologijos mokslų centre (FTMC) pradėtas įgyvendinti svarbus optoelektronikos srities projektas, finansuojamas Europos Sąjungos Marie Skłodowska-Curie (trumpiau – Marie Curie) programos. skaityti »

Ekspertai teigiamai įvertino VU TVM

Tarptautinė vadybos plėtros asociacija CEEMAN maksimaliam šešerių metų laikotarpiui Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklai (VU TVM) suteikė Tarptautinę kokybės akreditaciją (International Quality Accreditation, IQA). skaityti »

Vilniaus universitetui pasiūlyta jungtis prie Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos

Jungtinių Tautų organizacijos – Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (International Telecommunication Union – ITU) – generalinis sekretorius Houlin Zhao šiandien susitiko su Vilniaus universiteto rektoriumi prof. Artūru Žukausku. skaityti »

VGTU: reikšmingi žingsniai tarptautinio universiteto link

Naujus mokslo metus Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pasitinka nusiteikęs itin tarptautiškai – rugsėjį čia studijas pradeda studentai iš 47 pasaulio šalių, paskaitas skaitys net 50 dėstytojų iš ne Europos Sąjungos (ES) šalių. skaityti »

KTU rengs mokslų daktarus Jungtinės Karalystės tyrimų centrui

Tarp Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Anglijoje bei Velse veikiančio Nacionalinio struktūrinio integralumo tyrimų centro pradėtas glaudus bendradarbiavimas. skaityti »

VU ieško bendradarbiavimo nišų su Hondūro Respublika

Vilniaus universiteto rektorius prof. Artūras Žukauskas susitiko su Hondūro Respublikos ambasadoriumi Roberto Floresu Bermúdezu. skaityti »

Briuselyje, Europos mokykloje, atidaroma nauja lietuviška sekcija

Briuselio II Europos mokykloje rugsėjo 2 d. pradeda veikti naujai įsteigta Lietuviška vidurinio ugdymo sekcija. Dešimt mokinių gamtos, tiksliųjų ir humanitarinių mokslų čia mokysis gimtąja lietuvių kalba. skaityti »

Socialinių mokslų kolegijoje – mokslo metų pradžios šventė

„Pradėk studijas įdomiai!“ – tokiu šūkiu Vilniaus socialinių mokslų kolegija (SMK) pakvietė į iškilmingą mokslo metų pradžios šventę. Į Vilniaus centre, loftų mieste „Loft Town“, įsikūrusį modernų kolegijos pastatą rinkosi esami ir būsimi studentai, dėstytojai, valstybinių institucijų atstovai, kiti garbūs svečiai. skaityti »

Prezidentės Dalios Grybauskaitės sveikinimas su Mokslo ir žinių, laisvės diena

Mokslas ir žinios yra mūsų laisvės pamatas. Rugsėjo 1-oji sujungia šias vertybes. Būtent ant jų, būtent mokykloje klojami kiekvienos tautos gyvenimo pagrindai. skaityti »