Projektas lituanistus skatina ieškoti modernių mokymo metodų

Publikuota: 2013 m. birželio 28 d. penktadienis

Vis labiau modernėjant visuomenei ir komunikacijos priemonėms šalies lituanistai pripažįsta, kad prie šių pokyčių turi taikytis ir lietuvių kalba, o mokymo metodai – nuolat kisti. Kokie pokyčiai vyksta kalboje ir kokie mokymo būdai yra tinkamiausi, buvo nagrinėjama dvejus metus trunkančiame projekte „Inovatyvios gimtosios lietuvių kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas“.

199 lietuvių kalbos mokytojai projekto seminaruose gilinosi į mokymo naujoves Europoje, inovatyvius mobiliųjų technologijų pritaikymo būdus pamokose, šiuolaikinių kalbos vartojimo erdvių (pvz., tinklaraščių) kalbos ypatumus, kompiuterinį raštingumą, lietuvių kalbos ir kalbinės sąmonės pokyčius globalizacijos sąlygomis, lietuviškos tapatybės išsaugojimą ir kitas aktualias temas.
„Renginiuose buvo sukurta bendravimui palanki ir inovacijomis pagrįsta aplinka, todėl dalyviai galėjo ne tik klausytis pranešimų ir susipažinti su naujausiais lituanistiniais tyrimais, bet ir bendrauti tarpusavyje, diskutuoti, išmėginti naująją projekto elektroninę svetainę. Vienas iš penkių seminarų vyko virtualiai – mokytojai su lektoriais dvi dienas bendravo internetu“, – teigia projektą kartu su 13 partnerių įgyvendinusio Lietuvių kalbos instituto projekto vadovė Eglė Vareikytė.
Mokymuose dalyvavo daugiau kaip 90-ties Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Šalčininkų, Marijampolės, Mažeikių, Kretingos, Zarasų, Lazdijų, Jurbarko, Trakų miestų ir rajonų mokyklų mokytojai. 177 mokytojams įteikti neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimai.
Didžiausias dėmesys seminaruose buvo skiriamas kalbos, literatūros tyrimams, platesnio kultūrinio konteksto išmanymui, informacinių technologijų taikymo ir modernios komunikacijos erdvės teikiamiems privalumams, bendradarbiavimui tarp mokslo ir švietimo institucijų, kūrybiškam požiūriui į išplėstinio kurso medžiagos pateikimą ir interpretavimą.
Mokymus vedė Lietuvių kalbos instituto, Lietuvos kultūros tyrimų instituto, Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos, Lietuvos edukologijos, Vytauto Didžiojo ir Šiaulių universitetų bei bendrovės „UpCoded Solutions“ lektoriai. Jie parengė 35 pranešimus ir metodines užduotis, kurias siūloma pateikti mokiniams. 2011 m. spalio 24 d. prasidėjusio projekto metu tinklalapyje www.kompetencija.vpulf.lt buvo sukurtas interaktyvus metodinis vadovas. Jame lituanistai gali rasti lektorių rengtų paskaitų medžiagą, mokytojams ir mokiniams skirtas užduotis, metodinius nurodymus, pokalbių kambarį ir lektorių kontaktus. Pasibaigus projektui Lietuvos edukologijos universitetas užtikrins šio puslapio tęstinumą, gyvybingumą, turinio papildymą.
Šiuo projektu siekiama, kad lietuvių kalbos mokytojas tobulėtų kaip intelektuali, šiuolaikiška asmenybė, o seminaruose įgytos žinios ir interaktyvus metodinis vadovas paskatintų ieškoti įvairesnių, modernesnių lietuvių kalbos mokymo metodų.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Iš fondo projektui skirta 330 547,32 Lt parama, visas projekto biudžetas – 388 879,20 Lt.


Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

3 vietos, kur verta dairytis finansinės paramos studijoms

Valstybės finansuojamą studijų vietą pavyksta gauti ne kiekvienam, tad daugiausia nerimo nauja mokslo metų pradžia sukelia į mokamas vietas įstojusiems studentams. Tačiau jie neturėtų nusiminti ar jaustis pasirašę sau kelių metų nuosprendį. skaityti »

Premjeras A. Butkevičius geriausiems šalies abiturientams: kurkite Lietuvos sėkmę

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius pasveikino šiemet sėkmingiausiai brandos ir profesinio mokymo kvalifikacijos egzaminus išlaikiusius šalies abiturientus. skaityti »

MRU LAB kviečia įsitraukti į laboratorijų veiklą!

Šį rudenį duris atversiančio Mokslo ir inovacijų paramos centro MRU LAB įkurtų laboratorijų vadovai kviečia susipažinti su laboratorijų veiklos gairėmis, prioritetinėmis tyrimų kryptimis ir įsitraukti į laboratorijų veiklą. skaityti »

Aštuoniems VU bakalaurams – vardinės „Thermo Fisher Scientific Baltics“ stipendijos

Paskirtos vardinės 2015–2016 mokslo metų UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ stipendijos. skaityti »

Medalių lietus tarptautinėje chemijos olimpiadoje: Lietuvos mokiniai pelnė auksą ir tris bronzos medalius

Iš tarptautinės chemijos olimpiados, liepos 20–29 dienomis vykusios Baku, Azerbaidžane, visi Lietuvos atstovai parveža medalius. skaityti »

Vilnius užbaigė dešimtmetį trukusią vidurinių mokyklų pertvarką

Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl devynių sostinės vidurinių mokyklų reorganizavimo. skaityti »

Geologai ieško meteoritų pėdsakų

Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos įgyvendina projektą, kurio tikslas – nustatyti, ar mūsų šalyje yra impaktinių kraterių. Projektą planuojama užbaigti dar šiemet. skaityti »

Studento išradimas gali sukelti bendravimo su kurčiaisiais revoliuciją

Iki šiol norint bendrauti su kurčiaisiais buvo privalu suprasti ir mokėti gestų kalbą. Tai gerokai apsunkina kurčiųjų integraciją į visuomenę. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) absolventas Dariuš Laketčenko pasiūlė šios problemos sprendimą. skaityti »

LEU stojimų rezultatai: populiarėja dviejų mokomųjų dalykų studijų programos

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijai bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) paskelbus 2015 m. bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas pagrindinio priėmimo pirmojo etapo kvietimo rezultatus, pastebima, kad į Lietuvos edukologijos universitetą (LEU) stoja gabūs ir motyvuoti abiturientai. skaityti »

Profesinėse mokyklose nori mokytis vis daugiau jaunimo

Profesinis mokymas tampa vis populiaresnis tarp jaunimo. Priėmimui į profesines mokyklas įsibėgėjant, mokytis darbo rinkoje paklausaus amato jau pareiškė norą per 8,5 tūkst. moksleivių – sulaukta beveik 800 daugiau priėmimo prašymų nei pernai tuo pačiu laiku. skaityti »