Projekto „Tiek, kiek reikia mokyklai“ rezultatas: Kauno mokykloje įrengta Baltijos šalyse analogų neturinti apšvietimo sistema

Publikuota: 2011 m. gruodžio 9 d. penktadienis

Užbaigdama šiemet inicijuotą efektyvaus elektros energijos vartojimo projektą „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, AB LESTO pristatė moderniausią ir analogų Baltijos šalyse neturinčią patalpų apšvietimo sistemą „ShoolVison“. Projekto partneris „Philips“ šią sistemą padovanojo Kauno J. Dobkevičiaus vidurinei mokyklai, kartu atnaujinęs ir šios įstaigos vestibiulio apšvietimą.

Vykdydama projektą „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, LESTO inicijavo trijų tipinių Lietuvos mokyklų elektros suvartojimo ir vidinio elektros ūkio būklės auditą. Be to, bendrovė pritraukė socialinius projekto partnerius, kurie įrengė modernaus ir efektyvaus apšvietimo sistemas Kauno, Klaipėdos ir Vilniaus mokyklose. Į projektą investuotos partnerių lėšos siekia per 100 tūkst. litų.

„Iniciatyva „Tiek, kiek reikia“ – skirta ugdyti racionalaus elektros energijos vartojimo įpročius, projektas vykdomas nuo 2009 metų pabaigos. Šiemet nusprendėme pagrindinį dėmesį skirti šalies ugdymo įstaigoms – taip gimė atskiras projektas „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, – sakė LESTO socialinės atsakomybės projektų vadovė R. Gaudinskaitė.

Pasak jos, pastebėjus didelius elektros energijos suvartojimus mokyklose, bendrovė nusprendė išsiaiškinti priežastis atliekant elektros suvartojimo ir tinklo ūkio būklės tyrimą. Tačiau galutinis projekto tikslas buvo tyrime dalyvavusiose mokyklose įrengti modernaus, šiuolaikiško, tausojančio apšvietimo sistemas, kurios ženkliai pagerintų patalpų apšvietimą, leistų racionaliau vartoti elektros energiją ir sumažintų patiriamus kaštus apšvietimui.

Pasak R. Gaudinskaitės, mokyklos tyrimui buvo pasirinktos pagal Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduojamus kriterijus. Iš didžiulio sąrašo, siekiant išskirti tipines mokyklas, suvartojančias daug elektros energijos, turinčias panašų moksleivių kiekį ir plotą, projekto organizaroriai atsirinko tris – Vilniaus licėjų, Kauno J. Dobkevičiaus vidurinę mokyklą ir Klaipėdos „Žemynos“ gimnaziją.

Tyrimo rezultatai parodė, kad daugiausia elektros suvartojama apšvietimui, naudojant šiuolaikinių poreikių ir techninių reikalavimų nebeatitinkančias elektros sistemas bei energijos netaupančius šviestuvus. Specialistų teigimu, atnaujinus apšvietimą ir elektros ūkį, galima sutaupyti vidutiniškai 50 proc. išlaidų elektrai. Tyrimų rezultatus projekto iniciatoriai kartu su partneriu „City Service“ pristatė rugpjūčio mėnesį surengtoje spaudos konferencijoje. Pagal šiose mokyklose atlikto elektros ūkio ir apšvietimo kokybės vertinimo duomenis šiuo metu yra rengiamos universalios elektros ūkio optimizavimo gairės, kuriomis galės naudotis daugelis mokymo įstaigų, planuojančių atlikti vidaus tinklo remonto ar rekonstrukcijos darbus.

Tyrime dalyvavusioms mokykloms „Tiek,kiek reikia MOKYKLAI“ organizatoriai pristatė ne tik išsamias studijas apie elektros ūkio būklę, bei ir rekomendacijos, nuo ko pradėti vykdant rekonstrukcijos ar remonto darbus ir kaip optimizuoti elektros suvartojimą. Po tyrimų, visose mokyklose dalyje patalpų buvo nutarta įrengti pavyzdinio apšvietimo sistemas. Šiems darbams pasitelkta apšvietimo ir elektros instaliacijų profesionalų pagalba.

„Philips“, pasirinkusi Kauno J. Dobkevičiaus vidurinę mokyklą, joje atnaujino pagrindinio vestibiulio ir vieno pradinių klasių kabineto apšvietimus, kurie nebuvo keisti nuo mokyklos įkūrimo – daugiau nei 34 metus. Pradinių klasių kabinete „Philips“ įdiegė pažangią apšvietimo sistemą „SchoolVision“ – tokios šiuo metu nėra ne tik Lietuvos, bet ir aplinkinių šalių mokyklose. „ShoolVison“ ypatumas – keli apšvietimo režimai, galintys padėti mokytojui paskatinti vaikus susikaupti, nusiraminti ar būti budriems pasitelkiant skirtingą apšvietimą. Kabinetas, kuriame šiuo metu mokosi Jovitos Tamašauskienės ugdomi ketvirtokai, mokykloje buvo vienas iš tamsiausių – šviesą iš lauko jame užstoja didžiulis kieme augantis medis. „Dabartinė kabineto apšvietimo kokybė – puiki, bet svarbiausia, kad sistema reaguoja į dienos šviesą. Jei lauke šviečia saulė, apšvietimas automatiškai pritemsta ar net išsijungia“, – džiaugėsi šiame kabinete dirbanti mokytoja.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »