Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Publikuota: 2017 m. sausio 4 d. trečiadienis

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. Su informatikos pradmenimis numatoma supažindinti jau priešmokyklinukus ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma, o 9–10 klasėse informatikos mokymas turėtų atsinaujinti iš esmės. Įgyvendinti šiuos pokyčius planuojama iki 2020 m., tinkamai tam pasirengus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas: jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir patys kurs skaitmeninį turinį, bus skatinami bendradarbiauti.

„Informacinės technologijos nuolat tobulėja, o jomis besinaudojančių amžius – jaunėja. Tačiau neužtenka vien išmanyti naujausias technologijas, kaip įrankį jas būtina kūrybiškai naudoti sprendžiant įvairius klausimus. Dėl to ir Lietuvoje turi būti iš esmės atnaujinamas informatikos mokymo turinys, pritaikomas prie naujų poreikių. Tam pritaria ir IT profesionalai“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.        

Siūlymus informatikos turiniui atnaujinti parengė Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbusi darbo grupė, jos mokslinė vadovė buvo VU prof. Valentina Dagienė. Į grupę įėjo įvairių institucijų, susijusių su informacinėmis technologijomis, atstovai: mokslininkai, mokytojai, švietimo ekspertai, verslininkai.

Informatikos pradžiamokslis – nuo 6 metų

Viena iš siūlomų esminių naujovių – su informatikos pradmenimis supažindinti jau šešiamečius ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma. Manoma, kad juos galėtų mokyti priešmokyklinio ugdymo pedagogai, pradinių klasių mokytojai, jiems padėtų informatikai – mokyklos informacinių technologijų dalyko mokytojai.

Lietuva nebus pirmoji šalis, informatiką įdiegsianti į priešmokyklinį ugdymą. Tokio amžiaus vaikai su informatika ir kompiuterinėmis technologijomis detaliau supažindinami daugelyje pasaulio šalių.

Esminiai pasikeitimai 9–10 klasėse

Darbo grupės siūlymu, informatika, kaip atskiras ir visiems privalomas dalykas, bus dėstoma 5–10 klasėse, o 11–12 klasėse – kaip pasirenkamasis. Informacinės ir komunikacinės technologijos taip pat bus integruojamos į visus dalykus, naudojamos rengiant projektus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas – jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir kurti skaitmeninį turinį. Taip pat bus ugdomas informatinis (analitinis, loginis) mąstymas, siekiama, kad mokiniai problemas spręstų pasitelkdami technologijas, ugdomi jų inžineriniai konstruojamieji įgūdžiai, akcentuojamas bendradarbiavimas dirbant su skaitmeninėmis technologijomis – nuo individualaus darbo pereinama prie grupinio.

Kaip sako darbo grupės mokslinė vadovė prof. V. Dagienė, 9–10 klasėse atsirastų naujos sritys ir nustatyti nauji ugdytini mokinių gebėjimai, pvz., suvokti algoritmų ir programų ryšį su supančiu pasauliu, įvaldyti logikos veiksmus ir pagrindines programavimo konstrukcijas, kurti programas ir kt.

5–8 klasėse informatikos dalyko turinys nuo dabartinio keistųsi nedaug.   

Pagalba mokykloms

Ruošiantis diegti naują turinį mokykloms bus pasiūlyti keli modeliai, jie bus išbandyti ir išsamiai aprašyti, parengta metodinė medžiaga mokytojams. Mokyklos bus taip pat aprūpintos informatikos mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis.

Numatoma, kad pradinio ugdymo informatikos turinys pradinėse klasėse nuo 2017 m. rugsėjo bus išbandomas 10-yje mokyklų, jų mokytojai kartu su mokslininkais tobulins bandomosios programos turinį. Nuo 2018 metų rugsėjo 1 d. informatikos programa bus išbandoma daugiau pradinių mokyklų ir 9–10 klasėse.

Visuotinai įdiegti naują informatikos mokymo turinį planuojama 2020 m.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Stipriausi Lietuvos universitetai imasi atsakomybės gerinti studijų kokybę ir didinti mokslo pažangą

Keturių šalies aukštųjų mokyklų vadovai pasirašė ketinimų protokolą įkurti Universitetų pažangos konferenciją (UPK). skaityti »

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandienėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. skaityti »

Valstybės finansavimas mokslui bus aiškiau susietas su rezultatais

Tikslinamas mokslo ir studijų finansavimo modelis, pagal jį valstybės finansavimas mokslo institucijoms labiau priklausys nuo rezultatų. skaityti »

Mokslininkas iš Vokietijos supažindino su naujausiais informatikos tyrimų metodais švietimo srityje

Spaudoje daugėja pranešimų, pamąstymų apie informatikos mokymo atnaujinimą Lietuvos mokyklose, apie technines galimybes. skaityti »

VU mokslininkų sukurtas prietaisas gali padėti laiku pastebėti širdies ligas

Remiantis statistika, Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kuriose mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra vienas didžiausių. skaityti »

Profesinis mokymas atsinaujina: mokytojai stažuosis verslo įmonėse

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia profesinio mokymo įstaigas, darbdavių asociacijas teikti paraiškas profesijos mokytojų technologinėms kompetencijoms tobulinti. skaityti »

Stresas yra neatsiejama gyvenimo dalis, būtina pažangos ir tobulėjimo sąlyga

Sausio mėnesis studentams primena ne tik apie didžiausių metų švenčių pabaigą, bet ir egzaminų sesijos pradžią. Net ir patiems gabiausiems studentams ilgos atsiskaitymų savaitės kelia nerimą, stresą ir nuovargį. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. skaityti »

MRU Teisės fakultetas padės kelti advokatų ir advokatų padėjėjų kvalifikaciją

Mykolo Romerio universitetas (MRU) tapo pirmąja institucija, kurią Lietuvos advokatūra akreditavo kaip galinčią vykdyti Advokatūros pripažįstamus kvalifikacijos kėlimo mokymus advokatams bei advokatų padėjėjams. skaityti »

VU bioinformatikų sukurtiems modeliams pasaulyje nebuvo lygių

VU Gyvybės mokslų centro bioinformatikai triumfavo pernai vykusiame konkurse CAPRI (angl. Critical Assessment of Predicted Interactions). skaityti »