Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Publikuota: 2017 m. sausio 4 d. trečiadienis

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. Su informatikos pradmenimis numatoma supažindinti jau priešmokyklinukus ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma, o 9–10 klasėse informatikos mokymas turėtų atsinaujinti iš esmės. Įgyvendinti šiuos pokyčius planuojama iki 2020 m., tinkamai tam pasirengus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas: jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir patys kurs skaitmeninį turinį, bus skatinami bendradarbiauti.

„Informacinės technologijos nuolat tobulėja, o jomis besinaudojančių amžius – jaunėja. Tačiau neužtenka vien išmanyti naujausias technologijas, kaip įrankį jas būtina kūrybiškai naudoti sprendžiant įvairius klausimus. Dėl to ir Lietuvoje turi būti iš esmės atnaujinamas informatikos mokymo turinys, pritaikomas prie naujų poreikių. Tam pritaria ir IT profesionalai“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.        

Siūlymus informatikos turiniui atnaujinti parengė Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbusi darbo grupė, jos mokslinė vadovė buvo VU prof. Valentina Dagienė. Į grupę įėjo įvairių institucijų, susijusių su informacinėmis technologijomis, atstovai: mokslininkai, mokytojai, švietimo ekspertai, verslininkai.

Informatikos pradžiamokslis – nuo 6 metų

Viena iš siūlomų esminių naujovių – su informatikos pradmenimis supažindinti jau šešiamečius ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma. Manoma, kad juos galėtų mokyti priešmokyklinio ugdymo pedagogai, pradinių klasių mokytojai, jiems padėtų informatikai – mokyklos informacinių technologijų dalyko mokytojai.

Lietuva nebus pirmoji šalis, informatiką įdiegsianti į priešmokyklinį ugdymą. Tokio amžiaus vaikai su informatika ir kompiuterinėmis technologijomis detaliau supažindinami daugelyje pasaulio šalių.

Esminiai pasikeitimai 9–10 klasėse

Darbo grupės siūlymu, informatika, kaip atskiras ir visiems privalomas dalykas, bus dėstoma 5–10 klasėse, o 11–12 klasėse – kaip pasirenkamasis. Informacinės ir komunikacinės technologijos taip pat bus integruojamos į visus dalykus, naudojamos rengiant projektus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas – jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir kurti skaitmeninį turinį. Taip pat bus ugdomas informatinis (analitinis, loginis) mąstymas, siekiama, kad mokiniai problemas spręstų pasitelkdami technologijas, ugdomi jų inžineriniai konstruojamieji įgūdžiai, akcentuojamas bendradarbiavimas dirbant su skaitmeninėmis technologijomis – nuo individualaus darbo pereinama prie grupinio.

Kaip sako darbo grupės mokslinė vadovė prof. V. Dagienė, 9–10 klasėse atsirastų naujos sritys ir nustatyti nauji ugdytini mokinių gebėjimai, pvz., suvokti algoritmų ir programų ryšį su supančiu pasauliu, įvaldyti logikos veiksmus ir pagrindines programavimo konstrukcijas, kurti programas ir kt.

5–8 klasėse informatikos dalyko turinys nuo dabartinio keistųsi nedaug.   

Pagalba mokykloms

Ruošiantis diegti naują turinį mokykloms bus pasiūlyti keli modeliai, jie bus išbandyti ir išsamiai aprašyti, parengta metodinė medžiaga mokytojams. Mokyklos bus taip pat aprūpintos informatikos mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis.

Numatoma, kad pradinio ugdymo informatikos turinys pradinėse klasėse nuo 2017 m. rugsėjo bus išbandomas 10-yje mokyklų, jų mokytojai kartu su mokslininkais tobulins bandomosios programos turinį. Nuo 2018 metų rugsėjo 1 d. informatikos programa bus išbandoma daugiau pradinių mokyklų ir 9–10 klasėse.

Visuotinai įdiegti naują informatikos mokymo turinį planuojama 2020 m.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »