Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Publikuota: 2017 m. sausio 4 d. trečiadienis

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. Su informatikos pradmenimis numatoma supažindinti jau priešmokyklinukus ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma, o 9–10 klasėse informatikos mokymas turėtų atsinaujinti iš esmės. Įgyvendinti šiuos pokyčius planuojama iki 2020 m., tinkamai tam pasirengus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas: jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir patys kurs skaitmeninį turinį, bus skatinami bendradarbiauti.

„Informacinės technologijos nuolat tobulėja, o jomis besinaudojančių amžius – jaunėja. Tačiau neužtenka vien išmanyti naujausias technologijas, kaip įrankį jas būtina kūrybiškai naudoti sprendžiant įvairius klausimus. Dėl to ir Lietuvoje turi būti iš esmės atnaujinamas informatikos mokymo turinys, pritaikomas prie naujų poreikių. Tam pritaria ir IT profesionalai“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.        

Siūlymus informatikos turiniui atnaujinti parengė Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbusi darbo grupė, jos mokslinė vadovė buvo VU prof. Valentina Dagienė. Į grupę įėjo įvairių institucijų, susijusių su informacinėmis technologijomis, atstovai: mokslininkai, mokytojai, švietimo ekspertai, verslininkai.

Informatikos pradžiamokslis – nuo 6 metų

Viena iš siūlomų esminių naujovių – su informatikos pradmenimis supažindinti jau šešiamečius ir pradinukus jiems priimtina žaidimo forma. Manoma, kad juos galėtų mokyti priešmokyklinio ugdymo pedagogai, pradinių klasių mokytojai, jiems padėtų informatikai – mokyklos informacinių technologijų dalyko mokytojai.

Lietuva nebus pirmoji šalis, informatiką įdiegsianti į priešmokyklinį ugdymą. Tokio amžiaus vaikai su informatika ir kompiuterinėmis technologijomis detaliau supažindinami daugelyje pasaulio šalių.

Esminiai pasikeitimai 9–10 klasėse

Darbo grupės siūlymu, informatika, kaip atskiras ir visiems privalomas dalykas, bus dėstoma 5–10 klasėse, o 11–12 klasėse – kaip pasirenkamasis. Informacinės ir komunikacinės technologijos taip pat bus integruojamos į visus dalykus, naudojamos rengiant projektus.

Mokant mokinius bus akcentuojamas kūrybiškumas – jie ne tik mokysis, kaip naudotis programomis, bet ir kurti skaitmeninį turinį. Taip pat bus ugdomas informatinis (analitinis, loginis) mąstymas, siekiama, kad mokiniai problemas spręstų pasitelkdami technologijas, ugdomi jų inžineriniai konstruojamieji įgūdžiai, akcentuojamas bendradarbiavimas dirbant su skaitmeninėmis technologijomis – nuo individualaus darbo pereinama prie grupinio.

Kaip sako darbo grupės mokslinė vadovė prof. V. Dagienė, 9–10 klasėse atsirastų naujos sritys ir nustatyti nauji ugdytini mokinių gebėjimai, pvz., suvokti algoritmų ir programų ryšį su supančiu pasauliu, įvaldyti logikos veiksmus ir pagrindines programavimo konstrukcijas, kurti programas ir kt.

5–8 klasėse informatikos dalyko turinys nuo dabartinio keistųsi nedaug.   

Pagalba mokykloms

Ruošiantis diegti naują turinį mokykloms bus pasiūlyti keli modeliai, jie bus išbandyti ir išsamiai aprašyti, parengta metodinė medžiaga mokytojams. Mokyklos bus taip pat aprūpintos informatikos mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis.

Numatoma, kad pradinio ugdymo informatikos turinys pradinėse klasėse nuo 2017 m. rugsėjo bus išbandomas 10-yje mokyklų, jų mokytojai kartu su mokslininkais tobulins bandomosios programos turinį. Nuo 2018 metų rugsėjo 1 d. informatikos programa bus išbandoma daugiau pradinių mokyklų ir 9–10 klasėse.

Visuotinai įdiegti naują informatikos mokymo turinį planuojama 2020 m.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vilniaus vadovų klubo vizitas Nacionalinėje bibliotekoje

Lapkričio 16 d. vykusios Vilniaus III-iojo vadovų klubo dalyviai lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, susipažino su jos veikla, erdvėmis ir galimomis bendradarbiavimo perspektyvomis. skaityti »

VGTU studentai – pasaulio programavimo čempionate

Lapkričio mėnesį devyni Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Fundamentinių mokslų fakulteto studentai buvo išvykę į Minską atstovauti universitetui Studentų pasaulio programavimo čempionato ACM ICPC ketvirtfinalyje. skaityti »

Mokymai mokslininkams ir tyrėjams „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“

Lapkričio 16 d. 14 val. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) mokslininkus ir tyrėjus kviečiame dalyvauti bibliotekos organizuojamuose mokymuose „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“. skaityti »

Specialiųjų poreikių vaikams naujas galimybes atveria šiuolaikinės technologijos

Daugiau nei 3600 – tiek specialių poreikių vaikų Lietuvoje šiandien mokosi jiems skirtuose ugdymo centruose ir mokyklose. skaityti »

„VU vasaros iššūkis“ pateko tarp inovatyviausių Europos akademinio sporto projektų

Projektas „VU vasaros iššūkis“, pakvietęs Vilniaus universiteto bendruomenę šią vasarą praleisti fiziškai aktyviai, pateko tarp trijų geriausių Europos akademinio sporto iniciatyvų. skaityti »

PROFADIENYJE 2016 - SMK komandos triumfas

Šių metų lapkričio 10 d. “Europos namuose” įvyko nacionalinė Lietuvos kolegijų studentų verslumo diena– PROFADIENIS. skaityti »

Jungtinėse Tautose kalbėjęs VU profesorius: sveikatos apsauga nesibaigia ligų gydymu

Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto profesorius ir Jungtinių Tautų (JT) specialusis pranešėjas teisei į sveikatą Dainius Pūras viešėjo Niujorke, kur pristatė kasmetinę ataskaitą JT Generalinei Asamblėjai. skaityti »

Lietuvos vežėjų sąjunga ir VGTU įtvirtino partnerystę

Transporto ir logistikos sektoriaus efektyvumo siekia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakultetas. skaityti »

VGTU docentė pelnė prestižinį tarptautinį apdovanojimą

Vilniaus Gedimino techniko universiteto (VGTU) Verslo technologijų katedros docentė dr. Ieva Meidutė-Kavaliauskienė buvo apdovanota prestižiniu André Jordan apdovanojimu už straipsnį apie sprendimų priėmimą nekilnojamojo turto sektoriuje. skaityti »

Modernus dėstytojas ne tik moko, bet ir mokosi iš Z kartos

Iš Z kartos reikėtų mokytis ne tik greitos reakcijos, bet ir virtualaus bendravimo, tad ir turime galvoti, kaip tokius elementus integruoti į studijų procesą. skaityti »