Pasak švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio, nors Lietuvoje yra gerų abipusio bendradarbiavimo pavyzdžių, kolegijų ir darbdavių ryšiai galėtų būti dar glaudesni.
Norint tikslingai parengti specialistus, kurių reikia darbo rinkai, itin svarbus kolegijų ir universitetų bendradarbiavimas su darbdaviais. Pasak švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio, nors Lietuvoje yra gerų abipusio bendradarbiavimo pavyzdžių, kolegijų ir darbdavių ryšiai galėtų būti dar glaudesni.
Kaip kolegijos su darbdaviais galėtų bendradarbiauti produktyviau, – šie ir kiti klausimai aptariami Lietuvos pramonininkų konfederacijos posėdyje „Lietuvos aukštojo mokslo kolegijinis sektorius ir jo bendradarbiavimo su Lietuvos pramonininkų konfederacija perspektyvos“.
Lietuvos pramoninkų konfederacijos atstovai dalyvauja kolegijų valdymo tarybose, prisideda rengiant studijų krypčių aprašus, organizuojant studentų praktikas, tiesiogiai bendradarbiauja su kolegijomis kuriant studijų programų turinį. Sėkmingas bendradarbiavimo pavyzdys yra ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas projektas „Žiniomis grįsto verslumo skatinimas „Inostartas“. Šiame projekte dalyvauja 4 universitetai ir 5 kolegijos, o jo tikslas – stiprinti studentų verslumo ir praktinius įgūdžius žiniomis grįsto verslo plėtojimo srityje.
Posėdyje dalyvavęs švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis pristatė numatomus Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimus. Siūloma, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija su valstybinėmis aukštosiomis mokyklomis sudarytų sutartis 3 metams. Sutartys formuotų valstybei reikiamų specialistų užsakymo ir rengimo principus.
Įstatymo projekte aukštojo mokslo kvalifikacijų sistema siejama su Nacionaline kvalifikacijų sistema, akcentuojami siektini studijų rezultatai ir konsultavimas karjeros klausimais, socialinių partnerių įsitraukimas į studijų organizavimo ir kokybės užtikrinimo procesą.
Nauja ir tai, kad studentams sudaroma galimybė atlikti praktikas pagal dvišales sutartis.