Gruodžio ir sausio mėnesiais pirmoji mokytojų grupė jau išklausė Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“ paskaitų ciklą.
Gruodžio ir sausio mėnesiais pirmoji mokytojų grupė jau išklausė Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“ paskaitų ciklą. Projekto tikslas – sukurti gabių vaikų ugdymo modelį, kuris mokytojams padėtų dirbti su gabiais vaikais bendrojo lavinimo mokykloje, atsižvelgiant į tų moksleivių išskirtinius poreikius.
Projekto metu bus vystomos trys pagrindinės veiklos – kuriamas gabių vaikų ugdymo modelis, tobulinamos pedagogų specialios ir profesinės kompetencijos bei praktiškai išbandomas, o vėliau ir plačiau taikomas, sukurtas gabių vaikų ugdymo modelis.
Vilniuje vykusiuose mokymuose 26 Lietuvos mokytojai iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Pakruojo, Lazdijų išklausė specialųjį kursą apie gabius vaikus, jų ugdymą, atpažinimą, taip pat buvo pristatytas gabių vaikų ugdymomodelis, jo metodika, taikymas. Palangoje vykusiuose užsiėmimuose mokytojai jau gilino specialiąsias ir profesines žinias pagal savo mokomąjį dalyką: chemija, biologija, fizika, istorija, matematika, lietuvių k., informatika.
Paskaitas šalies mokytojams skaitė: asoc. m. dr. B. Narkevičienė, dokt. J. Misiūnienė, doc. Dr. V. Stanišauskienė, prof. Dr. G. Mažeikis, L. Narkevičius, Z. Šiaulienė, doc. Dr. D. Kuolys, A. Karaliūtė – Briedienė, N. Poderienė, dr. D Karvelis, dr. M. Tamošaitis, doc. dr. Ž. Rutkūnienė, dokt. K. Bočkutė, prof. E. Butkus, dr. V. Tubelytė, dr. V. Baublys, prof. V. Mildažienė, doc. S. Šatkauskas.
Visi dalyvavę pedagogai palankiai atsiliepia apie projektą bei jo naudą, tikina įgavę naudingų žinių.
„Tokių mokymų neatsimenu, kada turėjusi. Visų pirma – tema labai aktuali. Lektoriai visi buvo asmenybės, tai ir praktikai, ir puikiai gebantys sudominti savo dėstomu dalyku. Mums mokytojams, ypač provincijoje, labai sunku gauti metodinę medžiagą, labai džiaugiuosi dovanota knygute “Rinktiniai matematikos skyriai„. Su savo 3g klasės mokiniu jau pradėjom ją studijuoti. Aš manau, kad savo darbe pritaikysiu labai daug ką, o tokius dėstytojus išgirsti siūlyčiau kiekvienam kolegai“, – apie paskaitų turinį pasakojo mokytoja Jolanta Dimšienė.
Projekto metu numatyta apmokyti 61 pedagogą taikyti sukurtą modelį. Tačiau projekto realią naudą turės visos šalies gabūs mokiniai ir jų mokytojai, nes projekto metu sukurtoje el. sistemoje bus galima susipažinti ir naudotis ugdymo modeliu, metodine medžiaga.
„Universitetų dėstytojų požiūriu, šis projektas yra labai prasmingas. Gabūs vaikai yra neįkainojamas Lietuvos ateities potencialas, ir jiems skirtas projektas yra ženklas, kad valstybė yra nusiteikusi jį puoselėti. Parengti tokią programą turėtų universitetų pedagogai, dirbdami kartu su mokytojais praktikais, ir tai yra gana nelengva kūrybinė užduotis abiems pusėms. Džiugu, kad šis procesas jau prasidėjo. Bendravome su keturiomis itin gabių auklėtinių turinčiomis biologijos mokytojomis iš įvairių miestų, diskusijos apie praktines projekto įgyvendinimo galimybes buvo labai vertingos“, – apie projekto naudą pasakojo Vytauto Didžiojo universiteto prof. Vida Mildažienė.
Pasak Vilniaus licėjaus istorijos mokytojo Algio Sindaravičiaus, Vilniaus licėjaus mokytojai, dalyvaujantys šiame projekte, jau nutarė įsteigti klubą, skirtą gabių vaikų ugdymui.
„Jau buvome susirinkę, diskutavome apie tai, kaip atsirinksime gabius vaikus, kaip organizuosime darbą, sugalvojome mūsų sambūrio (klubo) pavadinimą – „Labora“. Kitame posėdyje pasidalinsime jau savo pirmąja patirtimi, dirbant su gabiais vaikais, numatysime mūsų klubo veiklos planą ir pan.“, – dalinosi įspūdžiais po išklausytų paskaitų ciklo Vilniaus licėjaus mokytojas A. Sindaravičius.