Šalies mokytojai gilina žinias, kaip dirbti su gabiais vaikais

Publikuota: 2012 m. sausio 26 d. ketvirtadienis

Gruodžio ir sausio mėnesiais pirmoji mokytojų grupė jau išklausė Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“ paskaitų ciklą. Projekto tikslas – sukurti gabių vaikų ugdymo modelį, kuris mokytojams padėtų dirbti su gabiais vaikais bendrojo lavinimo mokykloje, atsižvelgiant į tų moksleivių išskirtinius poreikius.

Projekto metu bus vystomos trys pagrindinės veiklos – kuriamas gabių vaikų ugdymo modelis, tobulinamos pedagogų specialios ir profesinės kompetencijos bei praktiškai išbandomas, o vėliau ir plačiau taikomas, sukurtas gabių vaikų ugdymo modelis.

Vilniuje vykusiuose mokymuose 26 Lietuvos mokytojai iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Pakruojo, Lazdijų išklausė specialųjį kursą apie gabius vaikus, jų ugdymą, atpažinimą, taip pat buvo pristatytas gabių vaikų ugdymomodelis, jo metodika, taikymas. Palangoje vykusiuose užsiėmimuose mokytojai jau gilino specialiąsias ir profesines žinias pagal savo mokomąjį dalyką: chemija, biologija, fizika, istorija, matematika, lietuvių k., informatika.

Paskaitas šalies mokytojams skaitė: asoc. m. dr. B. Narkevičienė, dokt. J. Misiūnienė, doc. Dr. V. Stanišauskienė, prof. Dr. G. Mažeikis, L. Narkevičius, Z. Šiaulienė, doc. Dr. D. Kuolys, A. Karaliūtė – Briedienė, N. Poderienė, dr. D Karvelis, dr. M. Tamošaitis, doc. dr. Ž. Rutkūnienė, dokt. K. Bočkutė, prof. E. Butkus, dr. V. Tubelytė, dr. V. Baublys, prof. V. Mildažienė, doc. S. Šatkauskas.

Visi dalyvavę pedagogai palankiai atsiliepia apie projektą bei jo naudą, tikina įgavę naudingų žinių.

„Tokių mokymų neatsimenu, kada turėjusi. Visų pirma – tema labai aktuali. Lektoriai visi buvo asmenybės, tai ir praktikai, ir puikiai gebantys sudominti savo dėstomu dalyku. Mums mokytojams, ypač provincijoje, labai sunku gauti metodinę medžiagą, labai džiaugiuosi dovanota knygute “Rinktiniai matematikos skyriai„. Su savo 3g klasės mokiniu jau pradėjom ją studijuoti. Aš manau, kad savo darbe pritaikysiu labai daug ką, o tokius dėstytojus išgirsti siūlyčiau kiekvienam kolegai“, – apie paskaitų turinį pasakojo mokytoja Jolanta Dimšienė.

Projekto metu numatyta apmokyti 61 pedagogą taikyti sukurtą modelį. Tačiau projekto realią naudą turės visos šalies gabūs mokiniai ir jų mokytojai, nes projekto metu sukurtoje el. sistemoje bus galima susipažinti ir naudotis ugdymo modeliu, metodine medžiaga.

„Universitetų dėstytojų požiūriu, šis projektas yra labai prasmingas. Gabūs vaikai yra neįkainojamas Lietuvos ateities potencialas, ir jiems skirtas projektas yra ženklas, kad valstybė yra nusiteikusi jį puoselėti. Parengti tokią programą turėtų universitetų pedagogai, dirbdami kartu su mokytojais praktikais, ir tai yra gana nelengva kūrybinė užduotis abiems pusėms. Džiugu, kad šis procesas jau prasidėjo. Bendravome su keturiomis itin gabių auklėtinių turinčiomis biologijos mokytojomis iš įvairių miestų, diskusijos apie praktines projekto įgyvendinimo galimybes buvo labai vertingos“, – apie projekto naudą pasakojo Vytauto Didžiojo universiteto prof. Vida Mildažienė.

Pasak Vilniaus licėjaus istorijos mokytojo Algio Sindaravičiaus, Vilniaus licėjaus mokytojai, dalyvaujantys šiame projekte, jau nutarė įsteigti klubą, skirtą gabių vaikų ugdymui.

„Jau buvome susirinkę, diskutavome apie tai, kaip atsirinksime gabius vaikus, kaip organizuosime darbą, sugalvojome mūsų sambūrio (klubo) pavadinimą – „Labora“. Kitame posėdyje pasidalinsime jau savo pirmąja patirtimi, dirbant su gabiais vaikais, numatysime mūsų klubo veiklos planą ir pan.“, – dalinosi įspūdžiais po išklausytų paskaitų ciklo Vilniaus licėjaus mokytojas A. Sindaravičius.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Diskutuota apie gabių vaikų ugdymo sistemą

Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko apskritojo stalo diskusija, kurioje Nacionalinio egzaminų, Ugdymo plėtotės, Švietimo aprūpinimo, Informacinių technologijų, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrų, Mokyklų vertinimo agentūros atstovai, taip pat mokslininkai aptarė gabi... skaityti »

Populiariausi straipsniai

SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“

Tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2017“ SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“. skaityti »

Ekspertai: Lietuvos mokslo taryba diskriminuoja socialinius mokslus

Lietuvos mokslo tarybos (LMT) keliami reikalavimai eliminuoja šalies socialinių mokslų atstovus iš mokslo tyrimų finansavimo. skaityti »

KTU studijų prorektorė J. Šiugždinienė: konkuruodami tarpusavyje, pralaimime kovą tarptautinėje aukštojo mokslo erdvėje

Jau visi pavargo nuo diskusijų apie universitetų susijungimus – belieka laukti Vyriausybės politinės valios kuo greičiau priimti racionalius sprendimus. skaityti »

Didžiausioje Lietuvos mokslinių tyrimų įstaigoje tobulinamas atominių jėgų mikroskopas

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai sukūrė unikalų būdą didesne sparta gauti atominių jėgų mikroskopo vaizdus. skaityti »

SMK plečia tarptautinį bendradarbiavimą

Socialinių mokslų kolegija, siekdama suteikti SMK bendruomenės nariams kuo įvairesnės globalios patirties, užmezgė ryšius su žinomomis ir gerai vertinamomis institucijomis Lotynų Amerikoje, Azijoje, Balkanų ir kitose Europos šalyse. skaityti »

Ar lengva būti jaunuoju mokslininku Lietuvoje?

Viešojoje erdvėje nuolat pasigirsta diskusijos apie į užsienį „nutekančius“ jaunuosius Lietuvos protus. skaityti »

Aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka leis efektyviau panaudoti mokslui ir studijoms skiriamas lėšas

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos studentų sąjungos tarybos atstovais. skaityti »

Bus tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos

Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų. skaityti »

Paskirtos šešios Lietuvos mokslo premijos

Geriausiems mokslininkams paskirtos šešios 2016 m. Lietuvos mokslo premijos. skaityti »

Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. skaityti »