Šalies mokytojai gilina žinias, kaip dirbti su gabiais vaikais

Publikuota: 2012 m. sausio 26 d. ketvirtadienis

Gruodžio ir sausio mėnesiais pirmoji mokytojų grupė jau išklausė Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“ paskaitų ciklą. Projekto tikslas – sukurti gabių vaikų ugdymo modelį, kuris mokytojams padėtų dirbti su gabiais vaikais bendrojo lavinimo mokykloje, atsižvelgiant į tų moksleivių išskirtinius poreikius.

Projekto metu bus vystomos trys pagrindinės veiklos – kuriamas gabių vaikų ugdymo modelis, tobulinamos pedagogų specialios ir profesinės kompetencijos bei praktiškai išbandomas, o vėliau ir plačiau taikomas, sukurtas gabių vaikų ugdymo modelis.

Vilniuje vykusiuose mokymuose 26 Lietuvos mokytojai iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Pakruojo, Lazdijų išklausė specialųjį kursą apie gabius vaikus, jų ugdymą, atpažinimą, taip pat buvo pristatytas gabių vaikų ugdymomodelis, jo metodika, taikymas. Palangoje vykusiuose užsiėmimuose mokytojai jau gilino specialiąsias ir profesines žinias pagal savo mokomąjį dalyką: chemija, biologija, fizika, istorija, matematika, lietuvių k., informatika.

Paskaitas šalies mokytojams skaitė: asoc. m. dr. B. Narkevičienė, dokt. J. Misiūnienė, doc. Dr. V. Stanišauskienė, prof. Dr. G. Mažeikis, L. Narkevičius, Z. Šiaulienė, doc. Dr. D. Kuolys, A. Karaliūtė – Briedienė, N. Poderienė, dr. D Karvelis, dr. M. Tamošaitis, doc. dr. Ž. Rutkūnienė, dokt. K. Bočkutė, prof. E. Butkus, dr. V. Tubelytė, dr. V. Baublys, prof. V. Mildažienė, doc. S. Šatkauskas.

Visi dalyvavę pedagogai palankiai atsiliepia apie projektą bei jo naudą, tikina įgavę naudingų žinių.

„Tokių mokymų neatsimenu, kada turėjusi. Visų pirma – tema labai aktuali. Lektoriai visi buvo asmenybės, tai ir praktikai, ir puikiai gebantys sudominti savo dėstomu dalyku. Mums mokytojams, ypač provincijoje, labai sunku gauti metodinę medžiagą, labai džiaugiuosi dovanota knygute “Rinktiniai matematikos skyriai„. Su savo 3g klasės mokiniu jau pradėjom ją studijuoti. Aš manau, kad savo darbe pritaikysiu labai daug ką, o tokius dėstytojus išgirsti siūlyčiau kiekvienam kolegai“, – apie paskaitų turinį pasakojo mokytoja Jolanta Dimšienė.

Projekto metu numatyta apmokyti 61 pedagogą taikyti sukurtą modelį. Tačiau projekto realią naudą turės visos šalies gabūs mokiniai ir jų mokytojai, nes projekto metu sukurtoje el. sistemoje bus galima susipažinti ir naudotis ugdymo modeliu, metodine medžiaga.

„Universitetų dėstytojų požiūriu, šis projektas yra labai prasmingas. Gabūs vaikai yra neįkainojamas Lietuvos ateities potencialas, ir jiems skirtas projektas yra ženklas, kad valstybė yra nusiteikusi jį puoselėti. Parengti tokią programą turėtų universitetų pedagogai, dirbdami kartu su mokytojais praktikais, ir tai yra gana nelengva kūrybinė užduotis abiems pusėms. Džiugu, kad šis procesas jau prasidėjo. Bendravome su keturiomis itin gabių auklėtinių turinčiomis biologijos mokytojomis iš įvairių miestų, diskusijos apie praktines projekto įgyvendinimo galimybes buvo labai vertingos“, – apie projekto naudą pasakojo Vytauto Didžiojo universiteto prof. Vida Mildažienė.

Pasak Vilniaus licėjaus istorijos mokytojo Algio Sindaravičiaus, Vilniaus licėjaus mokytojai, dalyvaujantys šiame projekte, jau nutarė įsteigti klubą, skirtą gabių vaikų ugdymui.

„Jau buvome susirinkę, diskutavome apie tai, kaip atsirinksime gabius vaikus, kaip organizuosime darbą, sugalvojome mūsų sambūrio (klubo) pavadinimą – „Labora“. Kitame posėdyje pasidalinsime jau savo pirmąja patirtimi, dirbant su gabiais vaikais, numatysime mūsų klubo veiklos planą ir pan.“, – dalinosi įspūdžiais po išklausytų paskaitų ciklo Vilniaus licėjaus mokytojas A. Sindaravičius.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Diskutuota apie gabių vaikų ugdymo sistemą

Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko apskritojo stalo diskusija, kurioje Nacionalinio egzaminų, Ugdymo plėtotės, Švietimo aprūpinimo, Informacinių technologijų, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrų, Mokyklų vertinimo agentūros atstovai, taip pat mokslininkai aptarė gabi... skaityti »

Populiariausi straipsniai

„U-Multirank“ reitinge – LEU lyderystė

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) naujausiame 2016 m. Europos Komisijos finansuojamame „U-Multirank“ instituciniame reitinge gavo daugiausiai maksimalių įvertinimų. skaityti »

Leidykla „Šviesa“ kuria naujos kartos el. dienyną

Leidykla „Šviesa“ praneša kurianti naują, tėvams nemokamą el. dienyną. Jo kūrėjai žada, kad tai nebus tik įprastas dienynas, atliekantis pažymių knygelės funkciją, bet ir naujos kartos platforma, integruojanti mokomąjį turinį, vertinimą ir fiksuojanti individualią mokinių pažangą. skaityti »

Mokslinių tyrimų projektams įgyvendinti sulauktas rekordinis paraiškų skaičiaus

Pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Intelektas. Bendri mokslo ir verslo projektai“ sulaukta 292 paraiškų, planuojamų įgyvendinti bendra projektų vertė – 311,18 mln. eurų. skaityti »

Į miesto plėtros kūrimą aktyviai įsitrauks ir kūrybiški studentai

Prieš kelis mėnesius duris atvėrusiame „LinkMenų fabrike“ buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp sostinės savivaldybės ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU). skaityti »

Lietuvos mokiniai kviečiami mokytis Tailande

Lietuvos mokinius vėl kviečia „The Regent’s School“ – akredituota britų tarptautinė mokykla, įsikūrusi Tailande. 14–16 metų mokiniai gali dalyvauti konkurse ir gauti stipendijas dvejiems arba ketveriems metams. skaityti »

Europos palydovinės navigacijos konkursas – naujų technologijų kūrėjams

Nuo balandžio mėn. iki birželio 30 d. visiems technologijų kūrėjams duris atveria Europos palydovinės navigacijos konkursas. skaityti »

ISM pagrindiniu akcininku tapo KTU

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto (ISM) pagrindiniu akcininku, sėkmingai pabaigus sandorį, nuo kovo 31 d. tapo Kauno technologijos universitetas (KTU), kuris įsigijo kontrolinį ISM akcijų paketą. skaityti »

Didinamas priėmimas į informacinių technologijų specialybes

Nors abiturientų skaičius ir mažėja, finansavimas studijoms 2016 m. išlieka stabilus, didinamas priėmimas į informacinių technologijų (IT) specialybes, taip pat ketvirtadaliu didinamos lėšos skatinamosioms stipendijoms. skaityti »

Specialistė siūlo būdą, kaip peršokti karjeros laiptelius

Apklausų rezultatai rodo, kad Lietuvoje savanoryste užsiimti norėtų 83 proc. žmonių, bet tai daro tik 20 proc. „Daugelis savanorystę sieja su nesavanaudiška, filantropiška veikla ir tikrai ne visi joje įžvelgia kitą – pragmatiškąją – pusę. skaityti »

Mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ atvėrė vartus į pasaulį

Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ sėkmingai nuplaukė į Londoną (Jungtinė Karalystė), kur 2016 m. kovo 15–17 dienomis dalyvavo pasaulinėje jūros mokslų ir technologijų parodoje „Oceanology International“. skaityti »