Savo jėgas informacinių technologijų studentai išbandė robotikos srityje

Publikuota: 2015 m. vasario 2 d. pirmadienis

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) informacinių technologijų antro kurso studentai, padedami dėstytojo Lino Būtėno, sukonstravo ir suprogramavo robotą platformą, mokančią priimti sprendimus. Domanto Bogdano, Konstantino Arefjevo, Žygimanto Matonio ir Mato Šimkūno kūrinys „Nameless“, valdomas per belaidžio ryšio technologiją Wi-Fi, geba judėti kambaryje, o susidūręs su kokia nors kliūtimi, iš kelių įmanomų variantų pasirinkti, ką tuo metu geriausia daryti.

„Iš tikrųjų tai yra mokymosi priemonė tiek mums, tiek ateinančioms kartoms. Mūsų tikslas buvo sukonstruoti platformą, lengvai pritaikomą kitoms užduotims. Pavyzdžiui, gal kas norės ją perdaryti į žoliapjovę. Tiks visos mūsų dalys, tik rėmą reikės perdaryti“, – aiškino M. Šimkūnas.

Studentai dalyvauja antrus metus MIF vykdomame „Problemų sprendimu grįstame projekte“ (Problem Based Learning). Žygimantas Matonis, robotika besidomintis jau seniai, džiaugėsi galėjęs išbandyti savo jėgas. „Robotai, mano nuomone, vis labiau skverbiasi į kasdienį žmonių gyvenimą. Ateityje jie tikrai bus tokie pat populiarūs kaip telefonai, kompiuteriai, kiti buities įrenginiai. Įdomu pasižiūrėti, ką iš to įmanoma padaryti. Tai galimybė įšokti į traukinį, kuris dar tik pradeda važiuoti“, – teigė jis.

Idėja ir pobūdis kito

Studentai prisipažįsta, kad ilgai ieškojo temos, nuo kurios galėtų atsispirti. Iš pradžių projekto pagrindu ketinta pasirinkti žoliapjovę. „Ji sveria apie 20–30 kg, todėl objektu pasirinkome dulkių siurblį, sveriantį apie 1 kg, bet pabaigoje likome su nuotoliniu būdu valdoma žaisline mašina“, – kalbėjo M. Šimkūnas. Ji paprasčiausiai nupirkta iš parduotuvės. Tiesa, iš jos liko tik plastmasinis rėmas, ratai, variklis, vidaus mechanizmai – viskas modifikuota.

„Truputį nusileidome ant žemės, nors platformą turime ir žoliapjovės algoritmai yra parašyti bei iki galo pritaikyti. Apskritai robotika panaši į testą, kuriame nėra teisingo atsakymo. Idealiausias variantas – tiesiog jį pakeisti“, – sakė D. Bogdanas.

Kurdami robotą platformą „Nameless“, studentai mokėsi vykdyti projektinę veiklą. Įgautos ne tik dalykinės – elektronikos, robotikos – žinios, bet ir administraciniai bei darbo komandoje įgūdžiai. „Didžioji dalis iki šiol vykusių mūsų projektų buvo labai individualūs. Net jei būdavo paskirtos grupės, jos paprastai būdavo labai mažos, nereikėdavo didelio planavimo ir pasiskirstymo. O dabar turėjome derinti net tokius dalykus, kas kuriuo metu dirbs su robotu“, – pasakojo D. Bogdanas.

Procesas ne rožėmis klotas

Komandos nariai juokavo, kad robotui vardo nedavė tiesiog iš pykčio. „Jį kurti tikrai buvo labai smagu ir darbus mes tęsime, tačiau tai kainavo daug laiko, nervų ir jėgų. Įsivaizduokite, pusę metų dienas nuo ryto iki vakaro leidome šiame kambaryje“, – patirtimi dalijosi M. Šimkūnas. „Dienos šviesos iš viso nematėme“, – šmaikštaudamas pridūrė D. Bogdanas.

Kaip vieną svarbiausių problemų M. Šimkūnas įvardijo žinių trūkumą. „Nemokėjome tinkamai išsirinkti detalių, stokodami informacijos, negalėjome suprasti, kodėl tos detalės neveikia taip, kaip reikia, sunku buvo išspręsti maitinimo problemas“, – tvirtino jis. Informacijos vaikinai ieškojo specialiose internetinėse svetainėse, kreipėsi į dėstytojus, brolius, seseris, draugus ir mokytojus, bent truputį susijusius su jų konstruojamos platformos specifika. „Žinias gaudydavom iš visur, kur tik įmanoma. Dažnai atsitikdavo taip, kad skirtingų šaltinių informacija tarpusavyje susikirsdavo, reikėjo galvoti, kaip ją suderinti. Tačiau pats geriausias mokymosi būdas buvo imti ir tiesiog pabandyti“, – kalbėjo D. Bogdanas.

Ž. Matonis atkreipė dėmesį į dar vieną svarbų aspektą. Jų kūrinys – realus daiktas, ne aplikacija, programa ar svetainė, kurią galima kurti iš bet kur. „Jeigu nori platformą išbandyti, esi pririštas prie darbo vietos. Kitas stabdis – vienu metu ne visada gali dirbti keli žmonės. Pavyzdžiui, Domantas ketina išmėginti kokį nors kodą, o aš sakau „ne“, nes kaip tik dabar tvarkau robotą“, – apibendrino vaikinas.

Savo kūrinį studentai pristatys LITEXPO parodų rūmuose vasario 5–7 d. vyksiančioje parodoje „Studijos 2015“.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »