Šiais metais bus pradėti vykdyti dar 85 mokslininkų grupių projektai

Publikuota: 2012 m. vasario 28 d. antradienis

Baigėsi mokslininkų grupių projektų III konkursas. Kas ketvirta konkursui pateikta paraiška pripažinta finansuotina, daugiau nei penktadalį  finansuojamų paraiškų pateikė jaunieji mokslininkai. III konkursą laimėjusiems projektams 2012 metais bus skirta apie 7 mln. litų.

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko prof. Eugenijaus Butkaus teigimu, konkursai moksliniams tyrimams finansuoti yra didžiausi tarp mokslininkų grupių projektų: juose konkuruoja ne mažiau kaip keturios paraiškos į vieną vietą: III konkursui iš viso pateikta 350 paraiškų, finansuoti patvirtintos 85, II konkursui atitinkamai  513 ir 122, I konkursui – 575 ir 149.

Iš III konkursui pateiktų paraiškų 320 atitiko administracinio vertinimo reikalavimus. Iš jų ekspertai finansuotinomis pripažino  25 humanitarinių ir socialinių mokslų sričių, paraiškas  53 fizinių, žemės ūkio, biomedicinos ir technologijos mokslų sričių paraiškas  ir 7 bendrų projektų su Jungtinių Amerikos Valstijų mokslininkaisparaiškas.

Devyniolikai III konkurse laimėjusių projektų vadovauja jaunieji mokslininkai: 8 iš jų – humanitarinių ir socialinių mokslų sričių, 11 – fizinių, žemės ūkio, biomedicinos ir technologijos mokslų sričių.

„Jaunųjų mokslininkų sėkmės rodiklis yra aukštesnis, lyginant su bendruoju konkurso, o tai rodo, kad intensyviai dirbantys jaunieji mokslininkai geba konkuruoti natūraliai. Jauniesiems mokslininkams konkuruoti su kitais palanku ir dėl to, kad apie projekto vadovo mokslinį lygį sprendžiama tik iš pastarųjų penkerių metų rezultatų“, – teigia prof. E. Butkus.

Paraiškos vertintos taikant tarptautinius ekpertinio darbo principus: kiekvieną projektą vertino trys ekspertai individualiai, o vėliau pavienius vertinimus aptarė ir apibendrino ekspertų grupė. Šiemet projektus vertino ir nemažai išeivijos lietuvių mokslininkų.

Lietuvos mokslo taryba yra patariamoji institucija Lietuvos Respublikos Seimui ir Vyriausybei mokslo, studijų ir eksperimentinės plėtros politikos klausimais. Dalyvaudama Įgyvenant Lietuvos mokslo politiką, Taryba nuo 2009 m. vykdo programinį konkursinį mokslo finansavimą bei mokslinės veiklos vertinimą, ekspertinę veiklą, organizuoja atstovavimą Lietuvos interesams mokslo ir eksperimentinės plėtros klausimais Europos Sąjungos šalių narių darbo grupėse bei tarptautinėse organizacijose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »