Socialinė analitika – nauja Kauno technologijos universtiteto (KTU) studijų programa.
Skaitmeninė žiniasklaida – tai faktų ir nuomonių, kurias pateikia potencialūs prekės ar paslaugos vartotojai, aibė. Žinančiajam šie ištekliai suteikia neribotas galimybes ir pranašumą rinkoje. Tačiau tokių žmonių kol kas nedaug.
„Informacijos gaunama vis daugiau, jos šaltiniai vis įvairesni, todėl reikalingi žmonės, galintys suvaldyti tokius duomenis, gebantys pamatyti esmę informacijos gausoje“, – teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto docentė Rūta Brazienė.
Teksto analizės technologijos – tai tik vienas iš socialinio analitiko darbo įrankių. „Socialinių duomenų ištekliai, socialinių tinklų ir medijų, teksto analitika, taikomoji informatika, informacijos rengimas ir publikavimas, multimedijos pagrindai, socialinių tyrimų projektai ir jų valdymas, sociologijos įvadas ir teorijos“, – R. Brazienė vardija modulius, kuriuos mokysis būsimieji socialinės analitikos studentai. Šios, unikalios Lietuvoje studijų programos koordinatorė teigia, kad tiksliųjų ir socialinių mokslų santykis joje yra 40 su 60 proc.
KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto docentė teigia, kad socialinė analitika – puiki alternatyva tiems stojantiesiems, kurie būtų linkę rinktis ekonomikos studijas, tačiau abejoja dėl to, jog rinkoje ekonomistų netrūksta. Šioms studijoms taip pat reikalingas polinkis ir į tiksliuosius, ir į socialinius mokslus.
Nauja KTU studijų programa taikys ir pažangiausius mokymo metodus: studentai bus mokomi per atvejų analizę ir vaidmenų žaidimus, jiems bus skirtos savarankiško darbo užduotys įmonėse ir organizacijose, bus skiriamos kūrybinės užduotys. KTU Socialinės analitikos studijų programą kūrė jungtinė Universiteto sociologų, informatikų ir matematikų komanda. Analogų Lietuvoje neturinti studijų programa buvo akredituota penkeriems metams ir sulaukė Nacionalinės skaitmeninės koalicijos rekomendacijų.