Šiuolaikinėje mokykloje – programavimas nuo pirmos klasės

Publikuota: 2016 m. sausio 28 d. ketvirtadienis

Pedagogai iš visos Lietuvos savaitę pradėjo piešdami šiuolaikinės mokyklos vizijas. Šalies sostinėje vyko analogų neturinčios skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalinis renginys. Jo metu dvylika bene labiausiai naujovių trokštančių šalies mokyklų pristatė beveik pusę metų kurtas skaitmeninių pokyčių vizijas. Iš švietimo ekspertų sudaryta vertinimo komisija išrinko labiausiai inovacijoms pasirengusią mokyklą. Ja tapo Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija, pasiūliusi programavimo mokyti jau pirmokus. Nugalėtojams atiteko 10 000 Eur prizas.

„Vienas iš didžiausių švietimo iššūkių, kad šiandienos vaikai turi būti ruošiami dar neegzistuojančioms ateities profesijoms. Tai pasiekti įmanoma tik šiuolaikiškiems ir motyvuotiems pedagogams – lyderiams. Šitaip galima vadinti visus programoje dalyvavusius mokytojus, kurie minėtą iššūkį pasitinka drąsiai: mokosi ir ieško tinkamiausių idėjų, kaip modernizuoti švietimo procesą“, – sakė Philip Choi, „Samsung Electronics Baltics“ viceprezidentas.

Programos laimėtojų idėja – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi, integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.

„Mūsų idėja buvo konkreti – vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimų ugdymas. Pastebime, kad aukštesnio lygio gebėjimai atsiranda kai vaikai per pamokas dirba kūrybiškai, t. y. susieja teorines žinias su praktika. Ypač pradinėse klasėse vaikai itin noriai naudoja skaitmenines technologijas, greitai jas perpranta“, – sakė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas.

Pasak mokyklos vadovo, kaip ir užsienio kalbų, programavimo lengviau išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo, kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais. Robotų programavimą, programėlių rašymą galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.

Mokykla jau turi įsigijusi programuojamų Blue-Bot robotų, planšetinių kompiuterių komplektą, Lego robotų konstravimo rinkinį, robototechnikos klasę. Tačiau daugiau kaip 800 vaikų ugdančiai mokyklai naujausių technologijų dar trūksta. Tad mokyklos komanda jau svarsto, kaip efektyviausiai panaudoti laimėtus 10 000 Eur, skirtų naujausioms technologijoms įsigyti.

„Visos projekte dalyvaujančios mokyklos mąsto inovatyviai. Tačiau nugalėtojai jau turi įdirbį, eina pasirinktu keliu. Jie pastebėjo, kad programavimas šiuo metu itin aktualus, tokių specialistų trūksta ir trūks ateityje. Projekte numatyti realūs, įgyvendinami žingsniai, komanda susitelkusi ir tiki savo idėja“, – motyvus, kodėl laimėtojais išrinkta būtent Rokiškio mokykla, dėstė vertinimo komisijos pirmininkas Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.

Renginio metu savo favoritą išrinko ir iš mokinių sudaryta vertinimo komisija. Ji savo simpatijas skyrė Klaipėdos Gedminų progimnazijai. Šios mokyklos komanda nusprendė mokinių pasiekimus gerinti, į vaikų mokymąsi aktyviai įtraukiant tėvus. Tam pasitelkiamos šiuolaikinių technologijų teikiamos galimybės. Gedminų progimnazijos mokytojų komandos nariai buvo apdovanoti „Samsung“ planšetiniais kompiuteriais.

„Skaitmeninis švietimas Lietuvoje juda pakankamai sparčiu žingsniu. Šis projektas parodo, kad mokyklų, kurios siekia būti inovatyvios yra visoje šalyje, net mažuose miesteliuose ir kaimeliuose. Mokyklos klestėjimą lemia gebėjimas prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, o nuo to priklauso kiekvieno mokinio rezultatai“, – kalbėjo renginyje apsilankiusi Švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau dvejus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystę, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką, tokiu būdu gerinti mokinių pasiekimus ir padėti geriau pasirengti ateities profesijai. Nuo starto 2014-aisiais penkis mėnesius trunkančiuose nemokamuose mokymuose dalyvavo 160 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 40 šalies mokyklų. Programos partneriai – „Renkuosi mokyti!“ ir Kauno technologijos universitetas.

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Kauno technologijos universiteto e. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė ir Lietuvos mokinių parlamento pirmininkės pavaduotojas Edvardas Montsvilas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Lietuvos nacionalinei bibliotekai įteikta unikali knyga

Kęstutis Skrebys Lietuvos nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai padovanojo neseniai pasirodžiusį unikalų leidinį „Švento Jono ložė „Memphis“ Klaipėdos mieste, 1776–1926“. skaityti »

Informacijos amžiuje knygos vis dar aktualios

Knygų, kurios skelbiasi teikiančios psichologijos žinias, gausoje eiliniam skaitytojui susigaudyti sudėtinga. Kaip atsirinkti tai, ko reikia? skaityti »

VU profesorei – atsakingos pareigos Europos kardiologų draugijoje

Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Kardiologijos ir angiologijos centro gydytoja kardiologė, VU Medicinos fakulteto profesorė Jelena Čelutkienė tapo Europos kardiologų draugijos Širdies nepakankamumo asociacijos valdybos nare. skaityti »

Jaunieji mokslininkai prestižiniame sintetinės biologijos konkurse iškovojo auksą

Vilniaus universiteto studentų komanda Bostone vykusiame prestižiniame sintetinės biologijos konkurse „iGEM“ (angl. International Genetically Engineered Machine competition) iškovojo auksą ir buvo nominuoti tarp penkių geriausių projektų medicinoje. skaityti »

Geriausiems už mokslą mokantiems studentams – papildomos lėšos studijų kainos kompensavimui

Geriausiems už mokslą mokantiems bakalauro ir vientisųjų studijų studentams valstybė kompensuoja studijų kainą. skaityti »

VU teisininkės straipsnis paskelbtas prestižiniame žurnale

Naujausiame žurnalo „JCMS: Journal of Common Market Studies“ numeryje paskelbtas Vilniaus universiteto (VU) Teisės fakulteto Viešosios teisės katedros dėstytojos ir Lietuvos teisės instituto mokslininkės dr. Agnės Limantės straipsnis. skaityti »

Nuolatinė tėvų ir mokytojų komunikacija – būdas užtikrinti mokinių pažangą

Vaikų nusižengimai, nederamas elgesys pamokų metu, prasti mokymosi rezultatai – šios problemos dažnai įvardijamos kaip menko moksleivių tėvų ir mokytojų bendradarbiavimo pasekmė. skaityti »

VU studentai JAV gins prestižinio sintetinės biologijos konkurso auksą

Vilniaus universiteto studentų komanda šiandien Bostone prasidedančiame prestižiniame sintetinės biologijos konkurse „iGEM“ (angl. International Genetically Engineered Machine competition) pristatys savo sukurtą žarnyno bakterijų programavimo metodą. skaityti »

KTU dekanu tapsiantis Ainius Lašas: svarbiausios – investicijos į žmones ir jų įgūdžius

Prestižiniuose Jungtinės Karalystės, Japonijos, JAV universitetuose dirbęs dr. Ainius Lašas sukauptas žinias ir patirtį pritaikys Lietuvoje. skaityti »

Lietuvos universiteto ir Italijos verslo partnerystės inovatoriški rezultatai bus laukiami ligoninėse

Medicinos inovacijos - visada siekiamos ir laukiamos, o sėkmingų projektų rezultatai – džiaugsmas tiek gydytojams, tiek pacientams. skaityti »