Šiuolaikinėje mokykloje – programavimas nuo pirmos klasės

Publikuota: 2016 m. sausio 28 d. ketvirtadienis

Pedagogai iš visos Lietuvos savaitę pradėjo piešdami šiuolaikinės mokyklos vizijas. Šalies sostinėje vyko analogų neturinčios skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalinis renginys. Jo metu dvylika bene labiausiai naujovių trokštančių šalies mokyklų pristatė beveik pusę metų kurtas skaitmeninių pokyčių vizijas. Iš švietimo ekspertų sudaryta vertinimo komisija išrinko labiausiai inovacijoms pasirengusią mokyklą. Ja tapo Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija, pasiūliusi programavimo mokyti jau pirmokus. Nugalėtojams atiteko 10 000 Eur prizas.

„Vienas iš didžiausių švietimo iššūkių, kad šiandienos vaikai turi būti ruošiami dar neegzistuojančioms ateities profesijoms. Tai pasiekti įmanoma tik šiuolaikiškiems ir motyvuotiems pedagogams – lyderiams. Šitaip galima vadinti visus programoje dalyvavusius mokytojus, kurie minėtą iššūkį pasitinka drąsiai: mokosi ir ieško tinkamiausių idėjų, kaip modernizuoti švietimo procesą“, – sakė Philip Choi, „Samsung Electronics Baltics“ viceprezidentas.

Programos laimėtojų idėja – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi, integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.

„Mūsų idėja buvo konkreti – vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimų ugdymas. Pastebime, kad aukštesnio lygio gebėjimai atsiranda kai vaikai per pamokas dirba kūrybiškai, t. y. susieja teorines žinias su praktika. Ypač pradinėse klasėse vaikai itin noriai naudoja skaitmenines technologijas, greitai jas perpranta“, – sakė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas.

Pasak mokyklos vadovo, kaip ir užsienio kalbų, programavimo lengviau išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo, kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais. Robotų programavimą, programėlių rašymą galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.

Mokykla jau turi įsigijusi programuojamų Blue-Bot robotų, planšetinių kompiuterių komplektą, Lego robotų konstravimo rinkinį, robototechnikos klasę. Tačiau daugiau kaip 800 vaikų ugdančiai mokyklai naujausių technologijų dar trūksta. Tad mokyklos komanda jau svarsto, kaip efektyviausiai panaudoti laimėtus 10 000 Eur, skirtų naujausioms technologijoms įsigyti.

„Visos projekte dalyvaujančios mokyklos mąsto inovatyviai. Tačiau nugalėtojai jau turi įdirbį, eina pasirinktu keliu. Jie pastebėjo, kad programavimas šiuo metu itin aktualus, tokių specialistų trūksta ir trūks ateityje. Projekte numatyti realūs, įgyvendinami žingsniai, komanda susitelkusi ir tiki savo idėja“, – motyvus, kodėl laimėtojais išrinkta būtent Rokiškio mokykla, dėstė vertinimo komisijos pirmininkas Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.

Renginio metu savo favoritą išrinko ir iš mokinių sudaryta vertinimo komisija. Ji savo simpatijas skyrė Klaipėdos Gedminų progimnazijai. Šios mokyklos komanda nusprendė mokinių pasiekimus gerinti, į vaikų mokymąsi aktyviai įtraukiant tėvus. Tam pasitelkiamos šiuolaikinių technologijų teikiamos galimybės. Gedminų progimnazijos mokytojų komandos nariai buvo apdovanoti „Samsung“ planšetiniais kompiuteriais.

„Skaitmeninis švietimas Lietuvoje juda pakankamai sparčiu žingsniu. Šis projektas parodo, kad mokyklų, kurios siekia būti inovatyvios yra visoje šalyje, net mažuose miesteliuose ir kaimeliuose. Mokyklos klestėjimą lemia gebėjimas prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, o nuo to priklauso kiekvieno mokinio rezultatai“, – kalbėjo renginyje apsilankiusi Švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau dvejus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystę, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką, tokiu būdu gerinti mokinių pasiekimus ir padėti geriau pasirengti ateities profesijai. Nuo starto 2014-aisiais penkis mėnesius trunkančiuose nemokamuose mokymuose dalyvavo 160 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 40 šalies mokyklų. Programos partneriai – „Renkuosi mokyti!“ ir Kauno technologijos universitetas.

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Kauno technologijos universiteto e. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė ir Lietuvos mokinių parlamento pirmininkės pavaduotojas Edvardas Montsvilas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

VGTU – dirbtinio intelekto ekspertas iš Londono imperinio koledžo

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) vieši Londono imperinio koledžo (Jungtinė Karalystė) profesorius Björn W. Schuller. Viešnagė truks spalio 24-28 dienomis. skaityti »

Unikali Rygos lietuvių vidurinė mokykla švenčia 25-metį

Viena iš geriausių akademinių rezultatų pasiekiančių Latvijos mokyklų – Rygos lietuvių vidurinė mokykla – šiemet mini mokyklos įkūrimo 25-metį. skaityti »

Lietuvos sveikatos mokslo universitetas talkins Pasaulio sveikatos organizacijai

Nuo šių metų spalio 5 d. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Slaugos fakultetas talkins Pasaulio sveikatos organizacijai (PSO). LSMU Slaugos fakultetas tapo PSO bendradarbiaujančiu centru Slaugos srityje. skaityti »

KTU mokslininkai: panaudotas padangas galima paversti degalais

Pasak ekspertų, iš vienos automobilio padangos, ją perdirbus, galima gauti iki 800 gramų benzino sudėtį atitinkančio produkto. skaityti »

Pasirašytas susitarimas dėl Šiaulių apskrities STEAM centro

Pasirašytas susitarimas dėl dalyvavimo kuriant ir koordinuojant Gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos tyrimų ir eksperimentinės veiklos atviros prieigos (STEAM) centrą Šiaulių apskrityje. skaityti »

SMK pristato naują iniciatyvą „Galiu viską“

SMK direktorė Gabija Skučaitė savo motyvuojančiame pranešime pristatė naują SMK iniciatyvą „Galiu viską“. skaityti »

KTU kuriamai inovacijų ekosistemai – Europos akademinės bendruomenės įvertinimas

KTU „Santakos“ slėnio veikla plėtojant inovacijų ekosistemą sulaukė didelio atgarsio prestižinėje Europos aukštųjų mokyklų asociacijos CESAER konferencijoje, kurios šių metų tema – „Universitetų vaidmuo atvirose inovacijose“ (angl. The Role of Universities in Open Innovation). skaityti »

Užsienio universitetai parodoje Vilniuje

Susitikite su užsienio universitetų atstovais parodoje „Tarptautinių studijų dienos 2016“ spalio 24 d. Vilniuje viešbučio Radisson Blu Hotel Lietuva konferencijų centre (Konstitucijos pr. 20). skaityti »

KTU mokslininkų sukurtas produktas padės kelininkams pasiruošti žiemai laiku

Bendrovės „Baltkalis“ ir Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkių bendradarbiavimo rezultatas – naujas, analogų neturintis, patentuotas ledo ir sniego tirpinimo mišinys „Ledo siaubas“. skaityti »

Anglų kalbos mokytojai ir dėstytojai rinksis į kasmetinę asamblėją ir konferenciją

Lietuvos edukologijos universiteto Filologijos fakulteto Anglų filologijos katedra kartu su socialiniu partneriu Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacija kviečia anglų kalbos mokymo specialistus, dirbančius įvairiose ugdymo įstaigose, į 18-ąją asamblėją ir konferenciją. skaityti »