Šiuolaikinėje mokykloje – programavimas nuo pirmos klasės

Publikuota: 2016 m. sausio 28 d. ketvirtadienis

Pedagogai iš visos Lietuvos savaitę pradėjo piešdami šiuolaikinės mokyklos vizijas. Šalies sostinėje vyko analogų neturinčios skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalinis renginys. Jo metu dvylika bene labiausiai naujovių trokštančių šalies mokyklų pristatė beveik pusę metų kurtas skaitmeninių pokyčių vizijas. Iš švietimo ekspertų sudaryta vertinimo komisija išrinko labiausiai inovacijoms pasirengusią mokyklą. Ja tapo Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija, pasiūliusi programavimo mokyti jau pirmokus. Nugalėtojams atiteko 10 000 Eur prizas.

„Vienas iš didžiausių švietimo iššūkių, kad šiandienos vaikai turi būti ruošiami dar neegzistuojančioms ateities profesijoms. Tai pasiekti įmanoma tik šiuolaikiškiems ir motyvuotiems pedagogams – lyderiams. Šitaip galima vadinti visus programoje dalyvavusius mokytojus, kurie minėtą iššūkį pasitinka drąsiai: mokosi ir ieško tinkamiausių idėjų, kaip modernizuoti švietimo procesą“, – sakė Philip Choi, „Samsung Electronics Baltics“ viceprezidentas.

Programos laimėtojų idėja – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi, integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.

„Mūsų idėja buvo konkreti – vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimų ugdymas. Pastebime, kad aukštesnio lygio gebėjimai atsiranda kai vaikai per pamokas dirba kūrybiškai, t. y. susieja teorines žinias su praktika. Ypač pradinėse klasėse vaikai itin noriai naudoja skaitmenines technologijas, greitai jas perpranta“, – sakė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas.

Pasak mokyklos vadovo, kaip ir užsienio kalbų, programavimo lengviau išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo, kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais. Robotų programavimą, programėlių rašymą galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.

Mokykla jau turi įsigijusi programuojamų Blue-Bot robotų, planšetinių kompiuterių komplektą, Lego robotų konstravimo rinkinį, robototechnikos klasę. Tačiau daugiau kaip 800 vaikų ugdančiai mokyklai naujausių technologijų dar trūksta. Tad mokyklos komanda jau svarsto, kaip efektyviausiai panaudoti laimėtus 10 000 Eur, skirtų naujausioms technologijoms įsigyti.

„Visos projekte dalyvaujančios mokyklos mąsto inovatyviai. Tačiau nugalėtojai jau turi įdirbį, eina pasirinktu keliu. Jie pastebėjo, kad programavimas šiuo metu itin aktualus, tokių specialistų trūksta ir trūks ateityje. Projekte numatyti realūs, įgyvendinami žingsniai, komanda susitelkusi ir tiki savo idėja“, – motyvus, kodėl laimėtojais išrinkta būtent Rokiškio mokykla, dėstė vertinimo komisijos pirmininkas Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.

Renginio metu savo favoritą išrinko ir iš mokinių sudaryta vertinimo komisija. Ji savo simpatijas skyrė Klaipėdos Gedminų progimnazijai. Šios mokyklos komanda nusprendė mokinių pasiekimus gerinti, į vaikų mokymąsi aktyviai įtraukiant tėvus. Tam pasitelkiamos šiuolaikinių technologijų teikiamos galimybės. Gedminų progimnazijos mokytojų komandos nariai buvo apdovanoti „Samsung“ planšetiniais kompiuteriais.

„Skaitmeninis švietimas Lietuvoje juda pakankamai sparčiu žingsniu. Šis projektas parodo, kad mokyklų, kurios siekia būti inovatyvios yra visoje šalyje, net mažuose miesteliuose ir kaimeliuose. Mokyklos klestėjimą lemia gebėjimas prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, o nuo to priklauso kiekvieno mokinio rezultatai“, – kalbėjo renginyje apsilankiusi Švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau dvejus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystę, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką, tokiu būdu gerinti mokinių pasiekimus ir padėti geriau pasirengti ateities profesijai. Nuo starto 2014-aisiais penkis mėnesius trunkančiuose nemokamuose mokymuose dalyvavo 160 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 40 šalies mokyklų. Programos partneriai – „Renkuosi mokyti!“ ir Kauno technologijos universitetas.

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Kauno technologijos universiteto e. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė ir Lietuvos mokinių parlamento pirmininkės pavaduotojas Edvardas Montsvilas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Prezidentė Suomijoje domėsis aukštojo mokslo reforma

Tęsdama oficialų vizitą Suomijoje Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį, spalio 19 dieną, lankysis Alto universitete, kur domėsis šios šalies patirtimi pertvarkant aukštojo mokslo sistemą. skaityti »

Anglijos ir Lietuvos vidurinių mokyklų skirtumai

Tai, kas mūsų šalyje pristatoma kaip švietimo naujovė, daugelyje šalių tai yra nusistovėjusi sistema. skaityti »

M. Mažvydo biblioteka Europos Parlamente pristatys virtualiosios realybės biblioteką

Spalio 18–19 dienomis Europos Parlamente Briuselyje vyks tarptautinė bibliotekų paroda „Generation Code: Born at the Library“. skaityti »

Kinijos universitetai atveria naujas galimybes VGTU

Pekine vyko Kinijos ir Vidurio bei Rytų Europos šalių universitetų konsorciumo partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) strateginės partnerystės prorektorė Asta Radzevičienė. skaityti »

Moksliniams tyrimams iš verslo skirta per 1 mln. eurų

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) skyrė daugiau kaip 1 mln. eurų mokslo ir studijų institucijoms už užsakomųjų darbų pagal verslo poreikius atlikimą. skaityti »

Lietuvos žurnalistikos centras atnaujino žiniasklaidos ir ryšių su visuomene studijų programas

Lietuvos žurnalistikos centras (LŽC) 2016-2017 mokslo metų sezoną pasitinka atnaujinęs pagrindines studijų programas ir sustiprinęs vadovų bei lektorių komandą. skaityti »

Mokslininkai diskutuoja apie teisinės pagalbos kokybę

Lietuvos teisės instituto mokslininkė Agnė Limantė kartu su bendraautoriumi Manfredu Limantu Vilniaus Universiteto Teisės fakulteto mokslo žurnale „Teisė“ publikavo mokslo straipsnį „Teisė į teisinę pagalbą Europoje“. skaityti »

VU Teisės fakultetas pasitinka 375 metų jubiliejų

Spalio 11 d. Vilniaus universiteto Teisės fakultetas mini 375-ąsias įsteigimo metines. skaityti »

Nobelio premija pagerbta sutarčių teorija

Šiemet Nobelio ekonomikos mokslų premija skirta Oliveriui Hartui iš Harvardo universiteto ir Bengtui Holmströmui iš Masačusetso technologijos instituto už indėlį į sutarčių teoriją. skaityti »

MRU įvyko Korėjietiškos abėcėlės diena

Spalio 10 d. Karaliaus Sedžiongo institutas kvietė studentus ir akademinę bendruomenę kartu švęsti Hanguel (Korėjietiškos abėcėlės dieną) ir 2-ąjį instituto gimtadienį. skaityti »