Svarstoma galimybė trumpinti kai kurias profesinio mokymo programas ir licencijų gavimo laiką

Publikuota: 2014 m. birželio 16 d. pirmadienis

Svarstoma galimybė, kad daugelis pirminio profesinio mokymo programų asmenims, jau įgijusiems vidurinį išsilavinimą, nuo 2 metų galėtų būti sutrumpintos iki metų ar pusantrų. Mažinant administracinę naštą verslui, licencijos vykdyti formalųjį profesinį mokymą gavimo laikas nuo 90 dienų sutrumpėtų iki 30–40 dienų. Rengiami teisės aktų projektų keitimai, užtikrinsiantys lankstesnį programų parengimą ir gerokai trumpesnį ekspertinio vertinimo ir leidimo jas vykdyti terminą. Taip pat rengiama paprastesnė ir lankstesnė kompetencijų pripažinimo tvarka. Šios naujovės numatomos atsižvelgiant į darbdavių pageidavimus.

Glaudesnes profesinio mokymo įstaigų ir darbdavių bendradarbiavimo galimybes Ukmergės technologijų ir verslo mokykloje apskritojo stalo diskusijoje aptarė Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius, švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis, profesinio mokymo įstaigų, darbdavių atstovai.

Darbdavių atstovai dalyvauja visuose profesinio mokymo įgyvendinimo etapuose: sudarant naujų kvalifikacijų, profesinių standartų, profesinio mokymo programų turinį, vertinant profesinio mokymo programas pagal jų atitiktį ūkio poreikiams, organizuojant praktinį profesinį mokymą, kompetencijų vertinimą, valdant profesinio mokymo įstaigas, tobulinant profesijos mokytojų technologines kompetencijas ir kt.

Beveik visos profesinio mokymo įstaigos yra pasirašiusios bendradarbiavimo sutartis su užsienio profesinio mokymo įstaigomis, daug jų aktyviai naudojasi tarptautinio mobilumo programų galimybėmis. 2014–2020 m. Erasmus + programa suteiks dar daugiau galimybių mokiniams ir mokytojams pasitobulinti užsienyje.

Lietuva dalyvauja CEDEFOP projekte, skirtame parengti 2015 m. išsamią situacijos apžvalgą ir veiksmų planą pameistrystės plėtrai.

Šiuo metu atidarinėjami moderniai įrengti sektoriniai praktinio mokymo centrai. Jų atidaryta 12, iš viso dvidešimt keturiose profesinio mokymo įstaigose bus įsteigti 42 tokie centrai, aprėpsiantys 17 ūkio šakų.

Pasinaudojus ES parama, atnaujinti 2 mokymo įstaigų pastatai, 14 praktinio mokymo bazių, 6 bendrabučiai. Daugiau nei 600 profesijos mokytojų stažavosi šiuolaikiškose įmonėse.

Ketinama finansuoti mokinio praktinį mokymą modulio darbo vietoje, plėsti galimybes atlikti praktiką aukšto technologinio lygio sektoriniuose praktinio mokymo centruose, investuoti į bendrabučius, išmokyti įmonių darbuotojus, kurie vykdys mokinių praktinį mokymą arba mokys pameistrystės mokymo forma. Rengiama mokinių mobilumo Lietuvoje programa, sudaranti galimybę mokiniams pasimokyti kitoje mokymo įstaigoje.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 74 profesinio mokymo įstaigos, jose mokosi daugiau nei 45 tūkst. mokinių.

Bendrojo ugdymo mokyklų abiturientai profesinę kvalifikaciją gali įgyti per vienerius ar pusantrų metų, o baigusieji 10 klasių ir siekiantys įgyti kvalifikaciją kartu su viduriniu išsilavinimu profesinėse mokyklose mokosi trejus metus. Profesinis mokymas yra nemokamas, pažangiems mokiniams mokamos stipendijos.

 

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »