Svetlana Kauzonienė: prioritetas bendrojo ugdymo srityje – mokinių pasiekimų gerinimas

Publikuota: 2014 m. rugpjūčio 27 d. trečiadienis

„Šių mokslo metų prioritetas bendrojo ugdymo srityje bus mokinių pasiekimų gerinimas. Susitikimuose  su savivaldybių atstovais ir planuojant, kaip gerinti mokinių pasiekimus, buvo  išskirti esminiai veiksniai, darantys didžiausią įtaką. Tai – skaitymo gebėjimai, aprūpinimas mokymo ir mokymosi ištekliais, mokyklos valdymas, vertinimas ir atskaitomybė, socialinio, ekonominio, kultūrinio statuso indekso gerinimas, mokinių motyvacijos ir pasitikėjimo didinimas. Ypač merginoms reikėtų diegti pasitikėjimą savo jėgomis ir domėjimąsi matematikos, gamtos, technologijų dalykais“, – sakė švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė. Ji dalyvavo Širvintų rajono švietimo centro organizuotoje metodinėje dienoje.

Viceministrė pristatė rengiamo veiklos plano mokinių pasiekimams gerinti gaires.

Ji pabrėžė, kad Lietuvos laukia svarbūs iššūkiai – pasirengimas tapti OECD šalimi, todėl labai svarbu dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose. 2015 metais vyks 15-mečių skaitymo, gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir dar du  nauji – Problemų sprendimo bendradarbiaujant ir Finansinio raštingumo tyrimai. Nauja tai, kad visos užduotys bus elektroninės ir mokiniai atliks užduotis kompiuteriuose.

„Lietuvos švietimo sistemoje ryškėja nauja  kryptis – STEM (angl. science, technology, engineering, and mathematics) – sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų ugdymas, – sakė viceministrė S. Kauzonienė. – Rugsėjį mokinius pakvies pirmoji inžinerinio tipo mokykla Kaune. Planuojama įkurti dar kelias bandomąsias STEM krypties mokyklas, kuriose bus šiuolaikiškai įrengtos gamtos mokslų laboratorijos mokinių eksperimentiniams įgūdžiams ugdyti“.   

Planuojama, kad STEM aprėps ir naujų klasterių (formalus, neformalus švietimas, aukštosios mokyklos, verslas) kūrimą, bus stiprinama partnerystė tarp mokyklos, mokslo ir verslo pasaulio  išplečiant mokymosi formas ir  erdvių įvairovę.

Pasak viceministrės S. Kauzonienės, STEM plėstųsi dvejomis kryptimis: gabiausiųjų ugdymas, mokyklų kūrimas ir visų mokinių ugdymo tobulinimas kreipiant dėmesį į matematinį, gamtamokslinį ir technologinį ugdymą.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »