Svetlana Kauzonienė: prioritetas bendrojo ugdymo srityje – mokinių pasiekimų gerinimas

Publikuota: 2014 m. rugpjūčio 27 d. trečiadienis

„Šių mokslo metų prioritetas bendrojo ugdymo srityje bus mokinių pasiekimų gerinimas. Susitikimuose  su savivaldybių atstovais ir planuojant, kaip gerinti mokinių pasiekimus, buvo  išskirti esminiai veiksniai, darantys didžiausią įtaką. Tai – skaitymo gebėjimai, aprūpinimas mokymo ir mokymosi ištekliais, mokyklos valdymas, vertinimas ir atskaitomybė, socialinio, ekonominio, kultūrinio statuso indekso gerinimas, mokinių motyvacijos ir pasitikėjimo didinimas. Ypač merginoms reikėtų diegti pasitikėjimą savo jėgomis ir domėjimąsi matematikos, gamtos, technologijų dalykais“, – sakė švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė. Ji dalyvavo Širvintų rajono švietimo centro organizuotoje metodinėje dienoje.

Viceministrė pristatė rengiamo veiklos plano mokinių pasiekimams gerinti gaires.

Ji pabrėžė, kad Lietuvos laukia svarbūs iššūkiai – pasirengimas tapti OECD šalimi, todėl labai svarbu dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose. 2015 metais vyks 15-mečių skaitymo, gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir dar du  nauji – Problemų sprendimo bendradarbiaujant ir Finansinio raštingumo tyrimai. Nauja tai, kad visos užduotys bus elektroninės ir mokiniai atliks užduotis kompiuteriuose.

„Lietuvos švietimo sistemoje ryškėja nauja  kryptis – STEM (angl. science, technology, engineering, and mathematics) – sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų ugdymas, – sakė viceministrė S. Kauzonienė. – Rugsėjį mokinius pakvies pirmoji inžinerinio tipo mokykla Kaune. Planuojama įkurti dar kelias bandomąsias STEM krypties mokyklas, kuriose bus šiuolaikiškai įrengtos gamtos mokslų laboratorijos mokinių eksperimentiniams įgūdžiams ugdyti“.   

Planuojama, kad STEM aprėps ir naujų klasterių (formalus, neformalus švietimas, aukštosios mokyklos, verslas) kūrimą, bus stiprinama partnerystė tarp mokyklos, mokslo ir verslo pasaulio  išplečiant mokymosi formas ir  erdvių įvairovę.

Pasak viceministrės S. Kauzonienės, STEM plėstųsi dvejomis kryptimis: gabiausiųjų ugdymas, mokyklų kūrimas ir visų mokinių ugdymo tobulinimas kreipiant dėmesį į matematinį, gamtamokslinį ir technologinį ugdymą.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »