Svetlana Kauzonienė: prioritetas bendrojo ugdymo srityje – mokinių pasiekimų gerinimas

Publikuota: 2014 m. rugpjūčio 27 d. trečiadienis

„Šių mokslo metų prioritetas bendrojo ugdymo srityje bus mokinių pasiekimų gerinimas. Susitikimuose  su savivaldybių atstovais ir planuojant, kaip gerinti mokinių pasiekimus, buvo  išskirti esminiai veiksniai, darantys didžiausią įtaką. Tai – skaitymo gebėjimai, aprūpinimas mokymo ir mokymosi ištekliais, mokyklos valdymas, vertinimas ir atskaitomybė, socialinio, ekonominio, kultūrinio statuso indekso gerinimas, mokinių motyvacijos ir pasitikėjimo didinimas. Ypač merginoms reikėtų diegti pasitikėjimą savo jėgomis ir domėjimąsi matematikos, gamtos, technologijų dalykais“, – sakė švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė. Ji dalyvavo Širvintų rajono švietimo centro organizuotoje metodinėje dienoje.

Viceministrė pristatė rengiamo veiklos plano mokinių pasiekimams gerinti gaires.

Ji pabrėžė, kad Lietuvos laukia svarbūs iššūkiai – pasirengimas tapti OECD šalimi, todėl labai svarbu dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose. 2015 metais vyks 15-mečių skaitymo, gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir dar du  nauji – Problemų sprendimo bendradarbiaujant ir Finansinio raštingumo tyrimai. Nauja tai, kad visos užduotys bus elektroninės ir mokiniai atliks užduotis kompiuteriuose.

„Lietuvos švietimo sistemoje ryškėja nauja  kryptis – STEM (angl. science, technology, engineering, and mathematics) – sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų ugdymas, – sakė viceministrė S. Kauzonienė. – Rugsėjį mokinius pakvies pirmoji inžinerinio tipo mokykla Kaune. Planuojama įkurti dar kelias bandomąsias STEM krypties mokyklas, kuriose bus šiuolaikiškai įrengtos gamtos mokslų laboratorijos mokinių eksperimentiniams įgūdžiams ugdyti“.   

Planuojama, kad STEM aprėps ir naujų klasterių (formalus, neformalus švietimas, aukštosios mokyklos, verslas) kūrimą, bus stiprinama partnerystė tarp mokyklos, mokslo ir verslo pasaulio  išplečiant mokymosi formas ir  erdvių įvairovę.

Pasak viceministrės S. Kauzonienės, STEM plėstųsi dvejomis kryptimis: gabiausiųjų ugdymas, mokyklų kūrimas ir visų mokinių ugdymo tobulinimas kreipiant dėmesį į matematinį, gamtamokslinį ir technologinį ugdymą.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Konkurse „Išmanus miestas III“ VGTU studentai kurs ir tobulins miestų erdves

Jau trečiąjį kartą rengiamas projektas, skatinantis viešojo ir privataus sektorių intensyvų bendradarbiavimą, siekia įgyvendinti Lietuvos savivaldybių planus, pagražinti miestų aplinką, atgaivinti bei pritaikyti erdves pageidaujamai gyventojų veiklai. skaityti »

Užsienyje dirbantys mokslininkai – aktyvūs VU mokslinio gyvenimo dalyviai

Už tarptautinio lygio mokslo laimėjimus ir bendradarbiavimą su Lietuva Švietimo ir mokslo ministerija gruodžio 1 d. apdovanojo penkis užsienyje dirbančius lietuvių kilmės mokslininkus. Keturių iš jų akademinis kelias glaudžiai susijęs su Vilniaus universitetu. skaityti »

Sukurtas ir paviešintas LEU absolventų geografų internetinis žemėlapis

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) geografai sukūrė ir paviešino mūsų aukštosios mokyklos alumnų geografų internetinį žemėlapį. skaityti »

Valstybė tęs savo įsipareigojimus mokytojams

Naujos kadencijos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariams laikinai pareigas einanti švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pateikė informaciją apie nueinančios Vyriausybės paruoštą 2017 m. valstybės biudžeto projekto švietimo dalį. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas pasisako už universitetų tinklo optimizavimą

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas bendru sutarimu šiandien pritarė Seimo nutarimo projektui dėl valstybinių universitetų tinklo optimizavimo (XIIP-4819(2). skaityti »

Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. skaityti »

Verslo konfederacija ir Nacionalinė biblioteka skatins žinių visuomenės ugdymą Lietuvoje

Siekdamos gerinti verslo aplinką, skatinti inovacijas ir puoselėti darnios visuomenės kūrimąsi šalyje, Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka ir Lietuvos verslo konfederacija (LVK) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą. skaityti »

Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. skaityti »

Įvyko tarptautinė MENAR mintino skaičiavimo olimpiada 2016

Vilniuje įvyko jau trečioji MENAR olimpiada 2016, kurią organizavo MENAR AKADEMIJA. Šiais metais Olimpiada buvo išskirtinė - šiemet ji paskelbta tarptautine, kadangi dalyvavo ne tik vaikai iš Lietuvos, bet ir iš kitų šalių – Rusijos, Serbijos bei Kazachstano. skaityti »

Už studijas sumokėtas lėšas šiemet atgaus beveik maksimalus skaičius studentų

Geriausiems už mokslą mokantiems bakalauro ir vientisųjų studijų studentams valstybė kompensuoja studijų kainą. skaityti »