Švietimo ir mokslo komitetas pasisako už universitetų tinklo optimizavimą

Publikuota: 2016 m. gruodžio 1 d. ketvirtadienis
Seimo Švietimo ir mokslo komitetas bendru sutarimu šiandien pritarė Seimo nutarimo projektui dėl valstybinių universitetų tinklo optimizavimo (XIIP-4819(2). Seimo nutarimu siūloma Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai išanalizuoti mokslo ir studijų institucijų potencialą ir esamą situaciją bei parengti siūlymus dėl valstybinių universitetų tinklo optimizavimo. Nurodoma, jog parengti siūlymai turi būti pateikti Seimui.

Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas akademikas Eugenijus Jovaiša pabrėžia, jog nutarimas yra pirmas žingsnis brėžiant Lietuvos aukštojo mokslo strateginę kryptį. Jo teigimu, politinė valia universitetų tinklo pertvarkai bus sutelkta.

„Aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka yra būtina ir neišvengiama, jeigu norime, kad aukštasis mokslas atgautų kokybę ir prarastą prestižą. Negali būti jokios abejonės, kad optimizavimas bus vykdomas. Matau, kad tam pritaria visų frakcijų atstovai. Nors nutarimas, kuriam pritarė komitetas, gali atrodyti abstraktus, tačiau savo esmine nuostata šiandien jis yra reikšmingas ir būtinas. Jis liudija, kad vienintelė galima diskusija aukštojo mokslo optimizavimo klausimais yra dėl efektyviausių priemonių pasirinkimo, o ne dėl paties tikslo. Būtent tam ir reikalingas išsamus situacijos įvertinimas ir siūlymai, kuriuos numato šiandieninis nutarimas. Seimui pritarus, naujoji Vyriausybė šio darbo turėtų imtis prioriteto tvarka“, – teigia akademikas Eugenijus Jovaiša.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »