Švietimo ir mokslo ministras G. Steponavičius priėmė Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiados prezidentą M. Cotterį

Publikuota: 2012 m. sausio 31 d. antradienis

Lietuva šį pavasarį, balandžio 22–29 dienomis, pirmą kartą organizuos tarptautinę Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiadą (European Union Science Olympiad – EUSO). Lietuvoje viešintį olimpiados įkūrėją ir jos prezidentą Michaelą A. Cotterį priėmė švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius.

Susitikime M. Cotteris pažymėjo, kad Lietuva labai gerai pasirengė būsimai gamtos mokslų olimpiadai ir išreiškė viltį, kad tai bus vienas sėkmingiausiai organizuotų renginių. Čia planuoja dalyvauti rekordinis ES šalių komandų skaičius. Tiek daug šalių dar nedalyvavo nė vienoje anksčiau vykusioje Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiadoje.

Ministras labai palankiai vertina idėją išleisti visų 10-ies anksčiau vykusių olimpiadų užduočių dvitomį. „Tai bus puiki mokymo priemonė mokiniams ir mokytojams, pastariesiems padėsianti ugdyti mokinių praktinius gebėjimus“, – sakė ministras G.Steponavičius.

Lietuvoje svečias domėjosi, kaip ruošiamasi 10-ajai jubiliejinei olimpiadai, į kurią atvyks 23 Europos Sąjungos šalių jaunimas.

M.Cotteris – edukologas, Airijos mokslo olimpiadų organizacijos prie Dublino miesto universiteto direktorius, tarptautinės jaunių gamtos mokslų olimpiados viceprezidentas.

Tarptautinę Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiadą jis pradėjo organizuoti 2003 metais Airijoje. Olimpiada skatina gabių mokinių domėjimąsi gamtos mokslais ir orientuoja juos pasirinkti su gamtos mokslais susijusią specialybę. Be to, dalyviai palygina gamtamokslinio ugdymo sistemas skirtingose šalyse ir pasisemia gerosios patirties.

Olimpiadoje dalyvauja viena ar dvi komandos iš kiekvienos šalies po 3 arba 6 mokinius. Komandos nariai drauge atlieka užduotis iš biologijos, fizikos ir chemijos. Ši olimpiada, akcentuodama komandinį darbą, skiepija komandinio jausmo, atsakomybės prisiėmimo gebėjimus, kurie būtini sklandžiai mokslininko karjerai. Lietuvoje šiemet vyksiančiai olimpiadai užduotis kuria Vilniaus universiteto dėstytojų komanda.

Lietuvos mokiniai šioje olimpiadoje dalyvauja nuo 2007 m. – devynios dalyvavusios komandos laimėjo 1 aukso ir 8 sidabro apdovanojimus. Visi EUSO dalyvavę mokiniai vėliau renkasi gamtamokslines specialybes Lietuvos ir užsienio universitetuose.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »