Švietimo ir mokslo ministras: sieksime didinti mokytojų atlyginimus, o sutaupytas mokinio krepšelio lėšas palikti mokymo reikmėms

Publikuota: 2013 m. gruodžio 31 d. antradienis

Švietimo ir mokslo ministerija sieks, kad 2014 m. lėšos, kurios sutaupomos dėl mokinių skaičiaus mažėjimo, būtų skiriamos švietimo kokybei ir prieinamumui, o ne grąžinamos atgal į biudžetą, kaip yra iki šiol. Ateinančiais metais planuojama didinti vidutinį sąlyginį mokytojo tarifinio atlygio koeficientą. Šias artimiausias švietimo gaires savo pranešime „Lietuvos švietimas – šalies prioritetas“ nubrėžė švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis per vakar Seime vykusią švietimui skirtą konferenciją.

„Jei nagrinėjame Europos Sąjungos ir nacionalinius dokumentus, tai matome, kad švietimas neabejotinai yra prioritetas, tačiau skiriant finansavimą tas prioritetiškumas dingsta“, – sako švietimo ir mokslo ministras D. Pavalkis. Kaip pabrėžia ministras, bus siekiama ne tik nemažinti mokinio krepšeliui skiriamų lėšų, bet ir pagal galimybes didinti. Net jei kitąmet būtų išlaikoma ta pati mokinio krepšelio dotacijos suma kaip ir 2013 m. (tai yra 1 934 mln. Lt), būtų sušvelninta mokyklų finansinė padėtis dėl to, kad mažėja klasių komplektų (padidinant mokinio krepšelio dydį 38 litais iš mažėjančios nuo rugsėjo dotacijos sumos).

Be to, finansavimas būtų suderintas su Mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimais – sumažinti mokinių vidurkiai, pagal kuriuos skaičiuojamas mokinio krepšelis 11 ir 12 klasėms, 20 proc. padidintas pedagoginių psichologinių tarnybų finansavimas.

Būtų peržiūrėtas mokyklų suskirstymas pagal dydį ir įvesta papildoma mokyklų grupė („laiptelis“) miestelio arba kaimo pagrindinėms mokykloms (progimnazijoms), kuriose mokosi nuo 201 iki 300 mokinių. Ketinama peržiūrėti sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus suaugusiųjų, tardymo izoliatorių, sanatorijų, ligoninių ir kt. mokyklų klasėse. Būtų nustatyti kriterijai mokykloms, kurioms taikomos finansavimo išimtys (miesto pakraščio, pasienio, daugiakalbėje aplinkoje esanti, mišri mokykla ir kt.), pagal kai kuriuos iš jų didėtų mokinio krepšelio lėšos.

2014 m. planuojama didinti vidutinį sąlyginį mokytojo tarifinio atlygio koeficientą. Tam papildomai reikėtų 63 mln. Lt. Šiai nuostatai pritarta Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijoje. Dėl šio siūlymo mokinio krepšelio dydis didėtų 61 Lt.

Jei būtų pakeista Biudžeto patvirtinimo įstatymo nuostata, pagal kurią dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo rugsėjo 1 d. nepanaudota specialios tikslinės dotacijos dalis mokinio krepšeliui finansuoti grąžinama į valstybės biudžetą, tai sutaupytas lėšas Švietimo ir mokslo ministerija perskirstytų savivaldybėms pagal Mokinio krepšelio metodikoje nustatytą tvarką. Kaip akcentuoja ministras D. Pavalkis, šios lėšos pirmiausia būtų nukreipiamos pedagogų išeitinėms išmokoms, taip pat kitoms mokymo reikmėms.

Iš viso mokinio krepšelio dydis 2014 metais siektų 3409 Lt.

Šie pakeitimai bus diskusijos objektas svarstant 2014 metų nacionalinį biudžetą.

Nacionalinio biudžeto asignavimai švietimui ir mokslui 2013 m., palyginti su 2009 m., sumažėjo 701 mln. Lt, arba apie 10 proc. Nacionalinio biudžeto asignavimų švietimui ir mokslui dalis nuo BVP 2009–2013 m. laikotarpiu mažėjo nuo 7 proc. iki 5 proc. (2013 m.).

Konferenciją „Lietuvos švietimas — šalies prioritetas ir jo identifikavimo bei įteisinimo problemos“ organizavo Darbo partijos frakcija kartu su Lietuvos švietimo įstaigų profesine sąjunga bei Lietuvos švietimo profesine sąjunga.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »