Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė su ES šalių ministrais diskutuoja apie profesinį mokymą

Publikuota: 2015 m. birželio 22 d. pirmadienis

Birželio 22 d. Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė lankosi Rygoje, kur dalyvauja ES šalių ministrų, atsakingų už profesinį mokymą, Europos socialinių partnerių ir Europos Komisijos atstovų susitikime. Susitikimą organizuoja ES Tarybai pirmininkaujanti Latvija.

Susitikimo metu planuojama patvirtinti išvadas („Rygos išvados 2015“), kuriose apibrėžiami strateginio dokumento „Švietimas ir mokymas 2020“ siekiniai profesinio mokymo srityje. Ministrai taip pat aptars strategijas, padėsiančias užtikrinti Europos profesinio mokymo patrauklumą, konkurencingumą ir plėtros perspektyvas šiandien ir po 2020 metų.

„Didėjančios galimybės mokytis darbo vietoje, profesijos mokytojų ir meistrų kompetencijos tobulinimas, profesinio rengimo atitiktis darbo rinkai - tai Lietuvos profesinio mokymo politikos prioritetai, - pabrėžė ministrė A. Pitrėnienė. - Turime dar padirbėti didindami profesinio mokymo patrauklumą, atitikimą darbo rinkai ir stiprindami profesinį orientavimą bei jungtis tarp bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir aukštojo mokslo. Jaunimui turėtų būti užtikrinta galimybė laisviau migruoti po šias tris mokymo pakopas, kad galėtų įgyti tuo metu darbo rinkoje reikalingų kompetencijų“.

Rygoje taip pat numatytos diskusijos apie naujas iniciatyvas ir socialinių partnerių indėlį siekiant sustiprinti Europos pameistrystės aljansą. Viena iš tokių iniciatyvų – Baltijos šalių pameistrystės aljansas, kuris padėtų Baltijos šalims dalytis gerąja profesinio mokymo sistemos reformų įgyvendinimo patirtimi, plėtoti regioninę partnerystę, ieškoti bendrų sprendimų, siekiant padidinti mokymosi darbo vietoje galimybes.

Deklaracija dėl Europos pameistrystės aljanso pasirašyta 2013 metais, Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »