Švietimo įstaigos lengviau sudarinės tvarkaraščius ir gerins moksleivių tvarkaraščių kokybę

Publikuota: 2014 m. birželio 20 d. penktadienis

Vidurinės ir pagrindinės mokyklos, gimnazijos ir progimnazijos tvarkaraščio kūrimas yra aktualus uždavinys tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Esminis skirtumas tarp pagrindinės ir vidurinės mokyklos yra tas, kad vidurinėje mokykloje mokomųjų disciplinų yra žymiai daugiau nei pagrindinėje. Taip vidurinės mokyklos moksleiviai gali pasirinkti žymiai daugiau dalykų nei pagrindinės mokyklos moksleiviai. Tačiau tai labai apsunkina mokyklos tvarkaraščio formavimą, nes tvarkaraštis turi būti formuojamas kiekvienam moksleiviui individualiai. Nėra žinoma polinominių būdų šiai problemai spręsti.

UAB „NEVDA“, turinti ilgametę patirtį Švietimo srityje, 2012 rugsėjo mėn. – 2014 m. birželio mėn. vykdo projektą „Inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, kūrimas“ (Nr. VP2-1.3-ŪM-02-K-03-077), bendrai finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Lietuvos Respublikos lėšomis.

Projektas įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą, prioritetą – Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra, priemonę – „Intelektas LT“. Projektui skirto finansavimo ES dalis – 391 300 Lt.

Projekto objektas yra sukurti švietimo įstaigoms skirtą patogų tvarkaraščių formavimo ir optimizavimo sistemos prototipą, kurio pagalba būtų palengvinamas ne tik galutinio tvarkaraščio gavimas, bet ir pradinių duomenų formavimas. Pagrindinis mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros tikslas – įvertinant subjektyvius ir objektyvius mokyklų reikalavimus, sukurti tvarkaraščių kūrimo ir optimizavimo prototipą 11-12 (3-4 gimnazinių) klasių tvarkaraščiams sudaryti.

Projektas įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, kurių atstovai nuolat dalyvavo apklausose apie tvarkaraščio sudarymo ypatumus. Apklausos buvo atliekamos derinant programavimo darbus ir pateikiant rezultatus projekte dalyvavusioms įstaigoms. Pagal apklausos rezultatus nustatyti pagrindiniai švietimo įstaigų tvarkaraščių sudarymo kriterijai bei suprojektuotas ir sukurtas patogus pradinių duomenų įvedimo langas.

Mokslininkai atliko daugiau nei 84 000 000 bandymų tam, kad būtų detaliai išanalizuota, kaip automatizuoti švietimo įstaigose tvarkaraščiams sudaryti keliamus reikalavimus, kiekvieno tvarkaraščio sudarymo bei optimizavimo algoritmo veikimo tinkamumą, įvertinti atliktus kiekvieno algoritmo pakeitimus bei nustatyti tinkamiausius ir sparčiausiai veikiančius algoritmus.

Sukurtas inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms prototipas, palengvina ir paspartina sunkų bei sudėtingą švietimo įstaigos tvarkaraščių sudarymą bei optimalaus sprendinio gavimą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »