Švietimo įstaigos lengviau sudarinės tvarkaraščius ir gerins moksleivių tvarkaraščių kokybę

Publikuota: 2014 m. birželio 20 d. penktadienis

Vidurinės ir pagrindinės mokyklos, gimnazijos ir progimnazijos tvarkaraščio kūrimas yra aktualus uždavinys tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Esminis skirtumas tarp pagrindinės ir vidurinės mokyklos yra tas, kad vidurinėje mokykloje mokomųjų disciplinų yra žymiai daugiau nei pagrindinėje. Taip vidurinės mokyklos moksleiviai gali pasirinkti žymiai daugiau dalykų nei pagrindinės mokyklos moksleiviai. Tačiau tai labai apsunkina mokyklos tvarkaraščio formavimą, nes tvarkaraštis turi būti formuojamas kiekvienam moksleiviui individualiai. Nėra žinoma polinominių būdų šiai problemai spręsti.

UAB „NEVDA“, turinti ilgametę patirtį Švietimo srityje, 2012 rugsėjo mėn. – 2014 m. birželio mėn. vykdo projektą „Inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, kūrimas“ (Nr. VP2-1.3-ŪM-02-K-03-077), bendrai finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Lietuvos Respublikos lėšomis.

Projektas įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą, prioritetą – Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra, priemonę – „Intelektas LT“. Projektui skirto finansavimo ES dalis – 391 300 Lt.

Projekto objektas yra sukurti švietimo įstaigoms skirtą patogų tvarkaraščių formavimo ir optimizavimo sistemos prototipą, kurio pagalba būtų palengvinamas ne tik galutinio tvarkaraščio gavimas, bet ir pradinių duomenų formavimas. Pagrindinis mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros tikslas – įvertinant subjektyvius ir objektyvius mokyklų reikalavimus, sukurti tvarkaraščių kūrimo ir optimizavimo prototipą 11-12 (3-4 gimnazinių) klasių tvarkaraščiams sudaryti.

Projektas įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, kurių atstovai nuolat dalyvavo apklausose apie tvarkaraščio sudarymo ypatumus. Apklausos buvo atliekamos derinant programavimo darbus ir pateikiant rezultatus projekte dalyvavusioms įstaigoms. Pagal apklausos rezultatus nustatyti pagrindiniai švietimo įstaigų tvarkaraščių sudarymo kriterijai bei suprojektuotas ir sukurtas patogus pradinių duomenų įvedimo langas.

Mokslininkai atliko daugiau nei 84 000 000 bandymų tam, kad būtų detaliai išanalizuota, kaip automatizuoti švietimo įstaigose tvarkaraščiams sudaryti keliamus reikalavimus, kiekvieno tvarkaraščio sudarymo bei optimizavimo algoritmo veikimo tinkamumą, įvertinti atliktus kiekvieno algoritmo pakeitimus bei nustatyti tinkamiausius ir sparčiausiai veikiančius algoritmus.

Sukurtas inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms prototipas, palengvina ir paspartina sunkų bei sudėtingą švietimo įstaigos tvarkaraščių sudarymą bei optimalaus sprendinio gavimą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“

Tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2017“ SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“. skaityti »

Ekspertai: Lietuvos mokslo taryba diskriminuoja socialinius mokslus

Lietuvos mokslo tarybos (LMT) keliami reikalavimai eliminuoja šalies socialinių mokslų atstovus iš mokslo tyrimų finansavimo. skaityti »

KTU studijų prorektorė J. Šiugždinienė: konkuruodami tarpusavyje, pralaimime kovą tarptautinėje aukštojo mokslo erdvėje

Jau visi pavargo nuo diskusijų apie universitetų susijungimus – belieka laukti Vyriausybės politinės valios kuo greičiau priimti racionalius sprendimus. skaityti »

Didžiausioje Lietuvos mokslinių tyrimų įstaigoje tobulinamas atominių jėgų mikroskopas

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai sukūrė unikalų būdą didesne sparta gauti atominių jėgų mikroskopo vaizdus. skaityti »

SMK plečia tarptautinį bendradarbiavimą

Socialinių mokslų kolegija, siekdama suteikti SMK bendruomenės nariams kuo įvairesnės globalios patirties, užmezgė ryšius su žinomomis ir gerai vertinamomis institucijomis Lotynų Amerikoje, Azijoje, Balkanų ir kitose Europos šalyse. skaityti »

Ar lengva būti jaunuoju mokslininku Lietuvoje?

Viešojoje erdvėje nuolat pasigirsta diskusijos apie į užsienį „nutekančius“ jaunuosius Lietuvos protus. skaityti »

Aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka leis efektyviau panaudoti mokslui ir studijoms skiriamas lėšas

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos studentų sąjungos tarybos atstovais. skaityti »

Bus tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos

Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų. skaityti »

Paskirtos šešios Lietuvos mokslo premijos

Geriausiems mokslininkams paskirtos šešios 2016 m. Lietuvos mokslo premijos. skaityti »

Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. skaityti »