Švietimo įstaigos lengviau sudarinės tvarkaraščius ir gerins moksleivių tvarkaraščių kokybę

Publikuota: 2014 m. birželio 20 d. penktadienis

Vidurinės ir pagrindinės mokyklos, gimnazijos ir progimnazijos tvarkaraščio kūrimas yra aktualus uždavinys tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Esminis skirtumas tarp pagrindinės ir vidurinės mokyklos yra tas, kad vidurinėje mokykloje mokomųjų disciplinų yra žymiai daugiau nei pagrindinėje. Taip vidurinės mokyklos moksleiviai gali pasirinkti žymiai daugiau dalykų nei pagrindinės mokyklos moksleiviai. Tačiau tai labai apsunkina mokyklos tvarkaraščio formavimą, nes tvarkaraštis turi būti formuojamas kiekvienam moksleiviui individualiai. Nėra žinoma polinominių būdų šiai problemai spręsti.

UAB „NEVDA“, turinti ilgametę patirtį Švietimo srityje, 2012 rugsėjo mėn. – 2014 m. birželio mėn. vykdo projektą „Inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, kūrimas“ (Nr. VP2-1.3-ŪM-02-K-03-077), bendrai finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Lietuvos Respublikos lėšomis.

Projektas įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą, prioritetą – Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra, priemonę – „Intelektas LT“. Projektui skirto finansavimo ES dalis – 391 300 Lt.

Projekto objektas yra sukurti švietimo įstaigoms skirtą patogų tvarkaraščių formavimo ir optimizavimo sistemos prototipą, kurio pagalba būtų palengvinamas ne tik galutinio tvarkaraščio gavimas, bet ir pradinių duomenų formavimas. Pagrindinis mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros tikslas – įvertinant subjektyvius ir objektyvius mokyklų reikalavimus, sukurti tvarkaraščių kūrimo ir optimizavimo prototipą 11-12 (3-4 gimnazinių) klasių tvarkaraščiams sudaryti.

Projektas įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, kurių atstovai nuolat dalyvavo apklausose apie tvarkaraščio sudarymo ypatumus. Apklausos buvo atliekamos derinant programavimo darbus ir pateikiant rezultatus projekte dalyvavusioms įstaigoms. Pagal apklausos rezultatus nustatyti pagrindiniai švietimo įstaigų tvarkaraščių sudarymo kriterijai bei suprojektuotas ir sukurtas patogus pradinių duomenų įvedimo langas.

Mokslininkai atliko daugiau nei 84 000 000 bandymų tam, kad būtų detaliai išanalizuota, kaip automatizuoti švietimo įstaigose tvarkaraščiams sudaryti keliamus reikalavimus, kiekvieno tvarkaraščio sudarymo bei optimizavimo algoritmo veikimo tinkamumą, įvertinti atliktus kiekvieno algoritmo pakeitimus bei nustatyti tinkamiausius ir sparčiausiai veikiančius algoritmus.

Sukurtas inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms prototipas, palengvina ir paspartina sunkų bei sudėtingą švietimo įstaigos tvarkaraščių sudarymą bei optimalaus sprendinio gavimą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »