Švietimo įstaigos lengviau sudarinės tvarkaraščius ir gerins moksleivių tvarkaraščių kokybę

Publikuota: 2014 m. birželio 20 d. penktadienis

Vidurinės ir pagrindinės mokyklos, gimnazijos ir progimnazijos tvarkaraščio kūrimas yra aktualus uždavinys tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Esminis skirtumas tarp pagrindinės ir vidurinės mokyklos yra tas, kad vidurinėje mokykloje mokomųjų disciplinų yra žymiai daugiau nei pagrindinėje. Taip vidurinės mokyklos moksleiviai gali pasirinkti žymiai daugiau dalykų nei pagrindinės mokyklos moksleiviai. Tačiau tai labai apsunkina mokyklos tvarkaraščio formavimą, nes tvarkaraštis turi būti formuojamas kiekvienam moksleiviui individualiai. Nėra žinoma polinominių būdų šiai problemai spręsti.

UAB „NEVDA“, turinti ilgametę patirtį Švietimo srityje, 2012 rugsėjo mėn. – 2014 m. birželio mėn. vykdo projektą „Inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, kūrimas“ (Nr. VP2-1.3-ŪM-02-K-03-077), bendrai finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Lietuvos Respublikos lėšomis.

Projektas įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą, prioritetą – Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra, priemonę – „Intelektas LT“. Projektui skirto finansavimo ES dalis – 391 300 Lt.

Projekto objektas yra sukurti švietimo įstaigoms skirtą patogų tvarkaraščių formavimo ir optimizavimo sistemos prototipą, kurio pagalba būtų palengvinamas ne tik galutinio tvarkaraščio gavimas, bet ir pradinių duomenų formavimas. Pagrindinis mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros tikslas – įvertinant subjektyvius ir objektyvius mokyklų reikalavimus, sukurti tvarkaraščių kūrimo ir optimizavimo prototipą 11-12 (3-4 gimnazinių) klasių tvarkaraščiams sudaryti.

Projektas įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, kurių atstovai nuolat dalyvavo apklausose apie tvarkaraščio sudarymo ypatumus. Apklausos buvo atliekamos derinant programavimo darbus ir pateikiant rezultatus projekte dalyvavusioms įstaigoms. Pagal apklausos rezultatus nustatyti pagrindiniai švietimo įstaigų tvarkaraščių sudarymo kriterijai bei suprojektuotas ir sukurtas patogus pradinių duomenų įvedimo langas.

Mokslininkai atliko daugiau nei 84 000 000 bandymų tam, kad būtų detaliai išanalizuota, kaip automatizuoti švietimo įstaigose tvarkaraščiams sudaryti keliamus reikalavimus, kiekvieno tvarkaraščio sudarymo bei optimizavimo algoritmo veikimo tinkamumą, įvertinti atliktus kiekvieno algoritmo pakeitimus bei nustatyti tinkamiausius ir sparčiausiai veikiančius algoritmus.

Sukurtas inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms prototipas, palengvina ir paspartina sunkų bei sudėtingą švietimo įstaigos tvarkaraščių sudarymą bei optimalaus sprendinio gavimą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »