Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui pristatyti valstybinių brandos egzaminų rezultatai

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 19 d. ketvirtadienis

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas rugsėjo 18 dienos posėdyje svarstė klausimą dėl 2013 m. valstybinių brandos egzaminų rezultatų ir išvadų.

Nacionalinio egzaminų centro direktorė Saulė Vingelienė pristatė valstybinius brandos egzaminus laikiusių mokinių pasiekimų lygius, neišlaikiusiųjų kaitą 2011–2013 m., naujo kriterinio vertinimo rezultatus, išvadas ir pasiūlymus.

S. Vingelienė atkreipė dėmesį, kad būtina keisti lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino nuostatas. Direktorės teigimu, kadangi yra pasirenkama iš 7 autorių, tai slopina mokinių kūrybinę mintį, trukdo jiems atskleisti savo išprusimą. Pasak S. Vingelienės, daugiau nei 500 žodžių rašinio apimtį lengvai pasiekia tiek tautinių mažumų, tiek lietuviškų mokyklų abiturientų darbai.

Atsižvelgęs į tai, Nacionalinis egzaminų centras parengė du pasiūlymus. Pagal pirmąjį variantą valstybinio egzamino apimtis siektų ne mažiau 500 žodžių, mokyklinio – ne mažiau 350 žodžių. Pagal antrą siūlymą valstybinio egzamino apimtis siektų ne mažiau 500 žodžių, mokyklinio – ne mažiau 400 žodžių.

Siūloma keisti ir prie temos pateikiamų autorių skaičių: valstybiniame palikti po 2 autorius, mokykliniame – po 3. Pagal antrą siūlymą abiejuose egzaminuose būtų po 3 autorius.

S. Vingelienės pasiūlymus palaikė Seimo narys Gintaras Steponavičius. Parlamentaras stebėjosi, kad apimtimi valstybinis anglų kalbos egzaminas pranoko lietuvių kalbos egzaminą tautinėms mažumoms ir pritarė, kad pasirinkimas iš 7 autorių ir apimties sumažinimas daliai mokinių neleido parodyti geresnių rezultatų.

Dėl specialistų teikiamų siūlymų sprendimą turėtų priimti švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »