Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui pristatyti valstybinių brandos egzaminų rezultatai

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 19 d. ketvirtadienis

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas rugsėjo 18 dienos posėdyje svarstė klausimą dėl 2013 m. valstybinių brandos egzaminų rezultatų ir išvadų.

Nacionalinio egzaminų centro direktorė Saulė Vingelienė pristatė valstybinius brandos egzaminus laikiusių mokinių pasiekimų lygius, neišlaikiusiųjų kaitą 2011–2013 m., naujo kriterinio vertinimo rezultatus, išvadas ir pasiūlymus.

S. Vingelienė atkreipė dėmesį, kad būtina keisti lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino nuostatas. Direktorės teigimu, kadangi yra pasirenkama iš 7 autorių, tai slopina mokinių kūrybinę mintį, trukdo jiems atskleisti savo išprusimą. Pasak S. Vingelienės, daugiau nei 500 žodžių rašinio apimtį lengvai pasiekia tiek tautinių mažumų, tiek lietuviškų mokyklų abiturientų darbai.

Atsižvelgęs į tai, Nacionalinis egzaminų centras parengė du pasiūlymus. Pagal pirmąjį variantą valstybinio egzamino apimtis siektų ne mažiau 500 žodžių, mokyklinio – ne mažiau 350 žodžių. Pagal antrą siūlymą valstybinio egzamino apimtis siektų ne mažiau 500 žodžių, mokyklinio – ne mažiau 400 žodžių.

Siūloma keisti ir prie temos pateikiamų autorių skaičių: valstybiniame palikti po 2 autorius, mokykliniame – po 3. Pagal antrą siūlymą abiejuose egzaminuose būtų po 3 autorius.

S. Vingelienės pasiūlymus palaikė Seimo narys Gintaras Steponavičius. Parlamentaras stebėjosi, kad apimtimi valstybinis anglų kalbos egzaminas pranoko lietuvių kalbos egzaminą tautinėms mažumoms ir pritarė, kad pasirinkimas iš 7 autorių ir apimties sumažinimas daliai mokinių neleido parodyti geresnių rezultatų.

Dėl specialistų teikiamų siūlymų sprendimą turėtų priimti švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »