Tarptautinio mokinių tyrimo užduotys tapo prieinamos visoms mokykloms

Publikuota: 2012 m. sausio 4 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija išleido dalį Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2009 m. užduočių, skirtų įvertinti penkiolikmečių skaitymo gebėjimus. Šiomis užduotimis buvo tiriami Lietuvos ir dar 64 pasaulio šalių mokinių skaitymo gebėjimai.

Tyrimo kūrėjų pagrindinis tikslas buvo stebėti, kaip mokiniai pasirengę mokykloje įgytas žinias pritaikyti už jos ribų, spręsdami gyvenimiškus klausimus. Teksto supratimas vertinamas atsižvelgiant į tai, ar mokinys randa tekste reikiamą informaciją, kaip supranta ir interpretuoja teksto visumą, kaip lygina teksto turinį bei formą, kaip ją vertina. Tekstas – tai ne tik žodžiai ir sakiniai, bet ir grafikai, diagramos, lentelės, ženklai, nuorodos.

Leidinyje „Skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai“ paskelbtos užduotys bus įdomios ir vertingos naudoti ne tik per gimtųjų kalbų pamokas. Jas gali taikyti ir gamtos, socialinių mokslų mokytojai, daug dėmesio ugdymo procese skiriantys teksto suvokimui (vienai iš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalių).

„Manau, kad tai vertinga medžiaga, kuria remiantis mokytojai gali rengti užduotis savo pamokoms, tėvai pamatyti, kaip plačiai ir funkcionaliai skaitymą supranta tarptautiniai tyrėjai,“ – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Leidinyje galima rasti 2009 m. tyrimo užduotyse pateiktus 4 rūšių tekstus. Skelbiami tęstiniai tekstai, kuriuose mintys dėstomos nuosekliai, vientisiniais sakiniais, suskirstytais į pastraipas, ir netęstiniai, kuriuose informacija vaizduojama grafiškai. Taip pat pateikiami mišrūs, kai tekste yra ir tęstinio, ir netęstinio teksto elementų bei keletas tekstų, kai užduotis sudaryta ne iš vieno, o iš kelių tęstinių ir netęstinių tekstų. Skelbiami visų šių tekstų užduočių pavyzdžiai.

Užduotyse prašoma, pavyzdžiui, rasti darbdavio pateiktus reikalavimus darbo skelbime, paaiškinti žemėlapio ar brėžinio tikslą, sukurti pateiktam tekstui pavadinimą, pateikti savus įrodymus ar argumentus, paaiškinti autoriaus pasirinktą stilių ir t.t.

Tyrimo užduotyse situacijos yra apibrėžiamos per tikslą, dėl kurio tekstas buvo sukurtas. Mokinys turi atpažinti tikslą ir jį įvardyti. Pavyzdžiui, romanas, asmeninis laiškas ar biografija yra paprastai rašomi asmeniniam naudojimui, o oficialūs dokumentai, pranešimai – viešam. Su žinynais ar ataskaitomis susiduriame profesinio gyvenimo situacijose, o vadovėlis ar kita mokomoji medžiaga naudojami plačiai visuomeniniais švietimo tikslais.

Leidinyje taip pat pateiktos vertinimo instrukcijos, kaip vertinami skaitymo gebėjimai.

2009 m. atliktas PISA tyrimas analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »