Tarptautinio mokinių tyrimo užduotys tapo prieinamos visoms mokykloms

Publikuota: 2012 m. sausio 4 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija išleido dalį Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2009 m. užduočių, skirtų įvertinti penkiolikmečių skaitymo gebėjimus. Šiomis užduotimis buvo tiriami Lietuvos ir dar 64 pasaulio šalių mokinių skaitymo gebėjimai.

Tyrimo kūrėjų pagrindinis tikslas buvo stebėti, kaip mokiniai pasirengę mokykloje įgytas žinias pritaikyti už jos ribų, spręsdami gyvenimiškus klausimus. Teksto supratimas vertinamas atsižvelgiant į tai, ar mokinys randa tekste reikiamą informaciją, kaip supranta ir interpretuoja teksto visumą, kaip lygina teksto turinį bei formą, kaip ją vertina. Tekstas – tai ne tik žodžiai ir sakiniai, bet ir grafikai, diagramos, lentelės, ženklai, nuorodos.

Leidinyje „Skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai“ paskelbtos užduotys bus įdomios ir vertingos naudoti ne tik per gimtųjų kalbų pamokas. Jas gali taikyti ir gamtos, socialinių mokslų mokytojai, daug dėmesio ugdymo procese skiriantys teksto suvokimui (vienai iš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalių).

„Manau, kad tai vertinga medžiaga, kuria remiantis mokytojai gali rengti užduotis savo pamokoms, tėvai pamatyti, kaip plačiai ir funkcionaliai skaitymą supranta tarptautiniai tyrėjai,“ – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Leidinyje galima rasti 2009 m. tyrimo užduotyse pateiktus 4 rūšių tekstus. Skelbiami tęstiniai tekstai, kuriuose mintys dėstomos nuosekliai, vientisiniais sakiniais, suskirstytais į pastraipas, ir netęstiniai, kuriuose informacija vaizduojama grafiškai. Taip pat pateikiami mišrūs, kai tekste yra ir tęstinio, ir netęstinio teksto elementų bei keletas tekstų, kai užduotis sudaryta ne iš vieno, o iš kelių tęstinių ir netęstinių tekstų. Skelbiami visų šių tekstų užduočių pavyzdžiai.

Užduotyse prašoma, pavyzdžiui, rasti darbdavio pateiktus reikalavimus darbo skelbime, paaiškinti žemėlapio ar brėžinio tikslą, sukurti pateiktam tekstui pavadinimą, pateikti savus įrodymus ar argumentus, paaiškinti autoriaus pasirinktą stilių ir t.t.

Tyrimo užduotyse situacijos yra apibrėžiamos per tikslą, dėl kurio tekstas buvo sukurtas. Mokinys turi atpažinti tikslą ir jį įvardyti. Pavyzdžiui, romanas, asmeninis laiškas ar biografija yra paprastai rašomi asmeniniam naudojimui, o oficialūs dokumentai, pranešimai – viešam. Su žinynais ar ataskaitomis susiduriame profesinio gyvenimo situacijose, o vadovėlis ar kita mokomoji medžiaga naudojami plačiai visuomeniniais švietimo tikslais.

Leidinyje taip pat pateiktos vertinimo instrukcijos, kaip vertinami skaitymo gebėjimai.

2009 m. atliktas PISA tyrimas analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Stipriausi Lietuvos universitetai imasi atsakomybės gerinti studijų kokybę ir didinti mokslo pažangą

Keturių šalies aukštųjų mokyklų vadovai pasirašė ketinimų protokolą įkurti Universitetų pažangos konferenciją (UPK). skaityti »

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandienėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. skaityti »

Valstybės finansavimas mokslui bus aiškiau susietas su rezultatais

Tikslinamas mokslo ir studijų finansavimo modelis, pagal jį valstybės finansavimas mokslo institucijoms labiau priklausys nuo rezultatų. skaityti »

Mokslininkas iš Vokietijos supažindino su naujausiais informatikos tyrimų metodais švietimo srityje

Spaudoje daugėja pranešimų, pamąstymų apie informatikos mokymo atnaujinimą Lietuvos mokyklose, apie technines galimybes. skaityti »

VU mokslininkų sukurtas prietaisas gali padėti laiku pastebėti širdies ligas

Remiantis statistika, Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kuriose mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra vienas didžiausių. skaityti »

Profesinis mokymas atsinaujina: mokytojai stažuosis verslo įmonėse

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia profesinio mokymo įstaigas, darbdavių asociacijas teikti paraiškas profesijos mokytojų technologinėms kompetencijoms tobulinti. skaityti »

Stresas yra neatsiejama gyvenimo dalis, būtina pažangos ir tobulėjimo sąlyga

Sausio mėnesis studentams primena ne tik apie didžiausių metų švenčių pabaigą, bet ir egzaminų sesijos pradžią. Net ir patiems gabiausiems studentams ilgos atsiskaitymų savaitės kelia nerimą, stresą ir nuovargį. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. skaityti »

MRU Teisės fakultetas padės kelti advokatų ir advokatų padėjėjų kvalifikaciją

Mykolo Romerio universitetas (MRU) tapo pirmąja institucija, kurią Lietuvos advokatūra akreditavo kaip galinčią vykdyti Advokatūros pripažįstamus kvalifikacijos kėlimo mokymus advokatams bei advokatų padėjėjams. skaityti »

VU bioinformatikų sukurtiems modeliams pasaulyje nebuvo lygių

VU Gyvybės mokslų centro bioinformatikai triumfavo pernai vykusiame konkurse CAPRI (angl. Critical Assessment of Predicted Interactions). skaityti »