Tarptautinio mokinių tyrimo užduotys tapo prieinamos visoms mokykloms

Publikuota: 2012 m. sausio 4 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija išleido dalį Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2009 m. užduočių, skirtų įvertinti penkiolikmečių skaitymo gebėjimus. Šiomis užduotimis buvo tiriami Lietuvos ir dar 64 pasaulio šalių mokinių skaitymo gebėjimai.

Tyrimo kūrėjų pagrindinis tikslas buvo stebėti, kaip mokiniai pasirengę mokykloje įgytas žinias pritaikyti už jos ribų, spręsdami gyvenimiškus klausimus. Teksto supratimas vertinamas atsižvelgiant į tai, ar mokinys randa tekste reikiamą informaciją, kaip supranta ir interpretuoja teksto visumą, kaip lygina teksto turinį bei formą, kaip ją vertina. Tekstas – tai ne tik žodžiai ir sakiniai, bet ir grafikai, diagramos, lentelės, ženklai, nuorodos.

Leidinyje „Skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai“ paskelbtos užduotys bus įdomios ir vertingos naudoti ne tik per gimtųjų kalbų pamokas. Jas gali taikyti ir gamtos, socialinių mokslų mokytojai, daug dėmesio ugdymo procese skiriantys teksto suvokimui (vienai iš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalių).

„Manau, kad tai vertinga medžiaga, kuria remiantis mokytojai gali rengti užduotis savo pamokoms, tėvai pamatyti, kaip plačiai ir funkcionaliai skaitymą supranta tarptautiniai tyrėjai,“ – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Leidinyje galima rasti 2009 m. tyrimo užduotyse pateiktus 4 rūšių tekstus. Skelbiami tęstiniai tekstai, kuriuose mintys dėstomos nuosekliai, vientisiniais sakiniais, suskirstytais į pastraipas, ir netęstiniai, kuriuose informacija vaizduojama grafiškai. Taip pat pateikiami mišrūs, kai tekste yra ir tęstinio, ir netęstinio teksto elementų bei keletas tekstų, kai užduotis sudaryta ne iš vieno, o iš kelių tęstinių ir netęstinių tekstų. Skelbiami visų šių tekstų užduočių pavyzdžiai.

Užduotyse prašoma, pavyzdžiui, rasti darbdavio pateiktus reikalavimus darbo skelbime, paaiškinti žemėlapio ar brėžinio tikslą, sukurti pateiktam tekstui pavadinimą, pateikti savus įrodymus ar argumentus, paaiškinti autoriaus pasirinktą stilių ir t.t.

Tyrimo užduotyse situacijos yra apibrėžiamos per tikslą, dėl kurio tekstas buvo sukurtas. Mokinys turi atpažinti tikslą ir jį įvardyti. Pavyzdžiui, romanas, asmeninis laiškas ar biografija yra paprastai rašomi asmeniniam naudojimui, o oficialūs dokumentai, pranešimai – viešam. Su žinynais ar ataskaitomis susiduriame profesinio gyvenimo situacijose, o vadovėlis ar kita mokomoji medžiaga naudojami plačiai visuomeniniais švietimo tikslais.

Leidinyje taip pat pateiktos vertinimo instrukcijos, kaip vertinami skaitymo gebėjimai.

2009 m. atliktas PISA tyrimas analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »