Tarptautinio mokinių tyrimo užduotys tapo prieinamos visoms mokykloms

Publikuota: 2012 m. sausio 4 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija išleido dalį Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2009 m. užduočių, skirtų įvertinti penkiolikmečių skaitymo gebėjimus. Šiomis užduotimis buvo tiriami Lietuvos ir dar 64 pasaulio šalių mokinių skaitymo gebėjimai.

Tyrimo kūrėjų pagrindinis tikslas buvo stebėti, kaip mokiniai pasirengę mokykloje įgytas žinias pritaikyti už jos ribų, spręsdami gyvenimiškus klausimus. Teksto supratimas vertinamas atsižvelgiant į tai, ar mokinys randa tekste reikiamą informaciją, kaip supranta ir interpretuoja teksto visumą, kaip lygina teksto turinį bei formą, kaip ją vertina. Tekstas – tai ne tik žodžiai ir sakiniai, bet ir grafikai, diagramos, lentelės, ženklai, nuorodos.

Leidinyje „Skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai“ paskelbtos užduotys bus įdomios ir vertingos naudoti ne tik per gimtųjų kalbų pamokas. Jas gali taikyti ir gamtos, socialinių mokslų mokytojai, daug dėmesio ugdymo procese skiriantys teksto suvokimui (vienai iš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalių).

„Manau, kad tai vertinga medžiaga, kuria remiantis mokytojai gali rengti užduotis savo pamokoms, tėvai pamatyti, kaip plačiai ir funkcionaliai skaitymą supranta tarptautiniai tyrėjai,“ – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Leidinyje galima rasti 2009 m. tyrimo užduotyse pateiktus 4 rūšių tekstus. Skelbiami tęstiniai tekstai, kuriuose mintys dėstomos nuosekliai, vientisiniais sakiniais, suskirstytais į pastraipas, ir netęstiniai, kuriuose informacija vaizduojama grafiškai. Taip pat pateikiami mišrūs, kai tekste yra ir tęstinio, ir netęstinio teksto elementų bei keletas tekstų, kai užduotis sudaryta ne iš vieno, o iš kelių tęstinių ir netęstinių tekstų. Skelbiami visų šių tekstų užduočių pavyzdžiai.

Užduotyse prašoma, pavyzdžiui, rasti darbdavio pateiktus reikalavimus darbo skelbime, paaiškinti žemėlapio ar brėžinio tikslą, sukurti pateiktam tekstui pavadinimą, pateikti savus įrodymus ar argumentus, paaiškinti autoriaus pasirinktą stilių ir t.t.

Tyrimo užduotyse situacijos yra apibrėžiamos per tikslą, dėl kurio tekstas buvo sukurtas. Mokinys turi atpažinti tikslą ir jį įvardyti. Pavyzdžiui, romanas, asmeninis laiškas ar biografija yra paprastai rašomi asmeniniam naudojimui, o oficialūs dokumentai, pranešimai – viešam. Su žinynais ar ataskaitomis susiduriame profesinio gyvenimo situacijose, o vadovėlis ar kita mokomoji medžiaga naudojami plačiai visuomeniniais švietimo tikslais.

Leidinyje taip pat pateiktos vertinimo instrukcijos, kaip vertinami skaitymo gebėjimai.

2009 m. atliktas PISA tyrimas analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

LSMU gimnazijoje vyko Sveikatos ugdymo diena

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijoje vyko Sveikatos ugdymo diena. skaityti »

VU fizikas triumfavo Europos palydovinės navigacijos konkurse

Vilniaus universiteto (VU) Fizikos fakulteto mokslininkas dr. Saulius Rudys tapo Europos palydovinės navigacijos konkurso nugalėtoju regionų kategorijoje. skaityti »

Ministerijoje – Atvirų durų diena aukštųjų mokyklų studentams

Ateinantį antradienį, lapkričio 29-ąją, Aplinkos ministerijoje laukiami aukštųjų mokyklų studentai. skaityti »

KTU verslo ir inžinerijos studentų idėja – geriausia pasaulinio masto inovacija

Turime ne svajonę, o tikslą, kurio siekiant reikalinga viena kryptimi judanti ir nuosekliai dirbanti komanda, naujausios žinios, gebėjimas įžvelgti nors ir nedidelės, tačiau jautrių poreikių turinčios visuomenės dalies problemas. skaityti »

Tikslesniam lazerio spindulio valdymui – unikalus mokslininkų atradimas

Lietuva – pasaulyje gerai žinoma kaip lazerių gamintoja. Norint juos pritaikyti pramoniniuose įrengimuose (pjaustymui, virinimui, skenavimui ir pan.) reikia itin tiksliai valdyti lazerio spindulio kryptį. skaityti »

Patvirtinta Pedagoginių profesijų prestižo kėlimo programa

Laikinai einanti švietimo ir mokslo ministro pareigas Audronė Pitrėnienė įsakymu patvirtino Pedagoginių profesijų prestižo kėlimo programą. skaityti »

VU Verslo mokyklos vadove tapo dr. Birutė Miškinienė

Lapkričio 15 d. vykusiame VU Verslo mokyklos (VM) tarybos posėdyje VU VM direktore paskirta laikinai šias pareigas ėjusi dr. Birutė Miškinienė. skaityti »

VGTU profesorius E. K. Zavadskas – GSUA garbės mokslinis bendradarbis

Vilniaus Gedimino technikos universitetą pasiekė džiugi žinia – Statybos technologijos ir vadybos katedros vedėjas, akademikas, profesorius Edmundas Kazimieras Zavadskas išrinktas International Association of Grey System and Uncertain Analysis garbės moksliniu bendradarbiu. skaityti »

Kosmoso tyrimams – KTU mokslininkų sukurta technologija

Žaibiškai tobulėjant technologijoms atsiveria nauji keliai gyvybės Raudonojoje planetoje paieškų misijai. Europos kosmoso agentūra (ESA) planuoja antrąją misiją, kurios metu Marse vėl bus ieškoma nežemiškos gyvybės. skaityti »

Biochemikų darbas publikuotas prestižiniame žurnale

Vilniaus universiteto Biochemijos instituto mokslininkų darbas „Oxygen Electroreduction Catalysed by Laccase Wired to Gold Nanoparticles via the Trinuclear Copper Cluster“ buvo paskelbtas prestižiniame multidisciplininiame žurnale „Energy & Environmental Science“. skaityti »