Tarptautinio mokinių tyrimo užduotys tapo prieinamos visoms mokykloms

Publikuota: 2012 m. sausio 4 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija išleido dalį Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2009 m. užduočių, skirtų įvertinti penkiolikmečių skaitymo gebėjimus. Šiomis užduotimis buvo tiriami Lietuvos ir dar 64 pasaulio šalių mokinių skaitymo gebėjimai.

Tyrimo kūrėjų pagrindinis tikslas buvo stebėti, kaip mokiniai pasirengę mokykloje įgytas žinias pritaikyti už jos ribų, spręsdami gyvenimiškus klausimus. Teksto supratimas vertinamas atsižvelgiant į tai, ar mokinys randa tekste reikiamą informaciją, kaip supranta ir interpretuoja teksto visumą, kaip lygina teksto turinį bei formą, kaip ją vertina. Tekstas – tai ne tik žodžiai ir sakiniai, bet ir grafikai, diagramos, lentelės, ženklai, nuorodos.

Leidinyje „Skaitymo gebėjimų užduočių pavyzdžiai“ paskelbtos užduotys bus įdomios ir vertingos naudoti ne tik per gimtųjų kalbų pamokas. Jas gali taikyti ir gamtos, socialinių mokslų mokytojai, daug dėmesio ugdymo procese skiriantys teksto suvokimui (vienai iš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalių).

„Manau, kad tai vertinga medžiaga, kuria remiantis mokytojai gali rengti užduotis savo pamokoms, tėvai pamatyti, kaip plačiai ir funkcionaliai skaitymą supranta tarptautiniai tyrėjai,“ – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Leidinyje galima rasti 2009 m. tyrimo užduotyse pateiktus 4 rūšių tekstus. Skelbiami tęstiniai tekstai, kuriuose mintys dėstomos nuosekliai, vientisiniais sakiniais, suskirstytais į pastraipas, ir netęstiniai, kuriuose informacija vaizduojama grafiškai. Taip pat pateikiami mišrūs, kai tekste yra ir tęstinio, ir netęstinio teksto elementų bei keletas tekstų, kai užduotis sudaryta ne iš vieno, o iš kelių tęstinių ir netęstinių tekstų. Skelbiami visų šių tekstų užduočių pavyzdžiai.

Užduotyse prašoma, pavyzdžiui, rasti darbdavio pateiktus reikalavimus darbo skelbime, paaiškinti žemėlapio ar brėžinio tikslą, sukurti pateiktam tekstui pavadinimą, pateikti savus įrodymus ar argumentus, paaiškinti autoriaus pasirinktą stilių ir t.t.

Tyrimo užduotyse situacijos yra apibrėžiamos per tikslą, dėl kurio tekstas buvo sukurtas. Mokinys turi atpažinti tikslą ir jį įvardyti. Pavyzdžiui, romanas, asmeninis laiškas ar biografija yra paprastai rašomi asmeniniam naudojimui, o oficialūs dokumentai, pranešimai – viešam. Su žinynais ar ataskaitomis susiduriame profesinio gyvenimo situacijose, o vadovėlis ar kita mokomoji medžiaga naudojami plačiai visuomeniniais švietimo tikslais.

Leidinyje taip pat pateiktos vertinimo instrukcijos, kaip vertinami skaitymo gebėjimai.

2009 m. atliktas PISA tyrimas analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »