Tinkamai pasirengę Lietuvos kolegijų dėstytojai – studijų tarptautinimo pagrindas

Publikuota: 2012 m. balandžio 20 d. penktadienis

Prisidėti prie Lietuvos kolegijų akademinės bendruomenės narių gebėjimų suformavimo veikti tarptautinėje / tarpkultūrinėje atviroje aukštojo mokslo erdvėje, įnešant kiekvieno jų indėlį į kolegijų konkurencingumo plėtojimą, gebant rengti ir vykdyti studijas užsienio kalbomis, pritraukiant užsienio šalių studentus dalinėms ar pilnoms studijoms į Lietuvą – toks buvo ES lėšomis finansuojamo projekto tikslas, kurio buvo siekiama dvejus metus. Per šį laiką buvo sukurta tarpkultūrinės kompetencijos ugdymo/si metodologija, savęs vertinimo apie turimą tarpkultūrinę kompetenciją instrumentas ir šeši bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų ugdymo/si moduliai, vyko 105 dėstytojų ilgalaikiai mokymai Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir 34 dėstytojų stažuotės Belgijos, Suomijos, Švedijos, Portugalijos, Austrijos, Škotijos ir Nyderlandų aukštosiose mokyklose.

Projektas „Kolegijų dėstytojų tarpkultūrinės kompetencijos, apimančios dėstytojų bendruosius ir specialiuosius gebėjimus, ugdymas/is ir jų plėtotė siekiant veiksmingo Lietuvos kolegijų studijų tarptautinimo“ (VP1–2.2–ŠMM–07–K–01–058), kurį įgyvendino Vilniaus kooperacijos kolegija kartu su projekto partneriais, skirtas Lietuvos kolegijų dėstytojams tarpkultūrinėms kompetencijoms ugdyti ir plėtoti. Projekte dalyvavo Vilniaus kooperacijos kolegijos, Alytaus kolegijos, Marijampolės kolegijos, Panevėžio kolegijos, Šiaulių valstybinės kolegijos, Utenos kolegijos ir Klaipėdos verslo aukštosios mokyklos dėstytojai.

Dėstytojų, dalyvavusių mokymuose, stažuotėse, atsiliepimai apie įgytas patirtis ir projekto naudą jiems:

„Gebėjimas valdyti mišrią studentų auditoriją – paskaitos metu lektorius puikiai demonstravo, kaip reikia tolerantiškai prieiti prie kiekvienos tautybės studento, stengiantis nei vieno neįžeisti.“

„Pagerinti tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžiai – bendrauta su skirtingų kultūrų dėstytojais“

„Darbas multikultūrinėje komandoje (dirbome su įvairių šalių atstovais, diskutavome, dalijomės patirtimi)“

„Dalijimasis vertybėmis (įgijau daugiau pasitikėjimo savimi, plačiau ir giliau suvokiau tolerantiškus santykius tarp skirtingų kultūrų žmonių. Komandoje buvo žmonių iš Turkijos, Anglijos, Suomijos, Vokietijos, Lenkijos – visi skirtingi, tačiau bendraudami supratome, kad esame labai panašūs – siekiame tų pačių tikslų“

„Komunikavimo kompetencijos (nuolatinis buvimas su žmonėmis iš kitų kultūrų, radimas bendrus pokalbių interesus, pokalbio palaikymas, diskutavimas. Neverbalinis bendravimas labai svarbus, kai kalbant stebi žmogaus veido mimiką, kūno pozą ar kai tie patys reiškiniai kiekvienoje kultūroje reiškia skirtingus dalykus)“.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »