Tinkamai pasirengę Lietuvos kolegijų dėstytojai – studijų tarptautinimo pagrindas

Publikuota: 2012 m. balandžio 20 d. penktadienis

Prisidėti prie Lietuvos kolegijų akademinės bendruomenės narių gebėjimų suformavimo veikti tarptautinėje / tarpkultūrinėje atviroje aukštojo mokslo erdvėje, įnešant kiekvieno jų indėlį į kolegijų konkurencingumo plėtojimą, gebant rengti ir vykdyti studijas užsienio kalbomis, pritraukiant užsienio šalių studentus dalinėms ar pilnoms studijoms į Lietuvą – toks buvo ES lėšomis finansuojamo projekto tikslas, kurio buvo siekiama dvejus metus. Per šį laiką buvo sukurta tarpkultūrinės kompetencijos ugdymo/si metodologija, savęs vertinimo apie turimą tarpkultūrinę kompetenciją instrumentas ir šeši bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų ugdymo/si moduliai, vyko 105 dėstytojų ilgalaikiai mokymai Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir 34 dėstytojų stažuotės Belgijos, Suomijos, Švedijos, Portugalijos, Austrijos, Škotijos ir Nyderlandų aukštosiose mokyklose.

Projektas „Kolegijų dėstytojų tarpkultūrinės kompetencijos, apimančios dėstytojų bendruosius ir specialiuosius gebėjimus, ugdymas/is ir jų plėtotė siekiant veiksmingo Lietuvos kolegijų studijų tarptautinimo“ (VP1–2.2–ŠMM–07–K–01–058), kurį įgyvendino Vilniaus kooperacijos kolegija kartu su projekto partneriais, skirtas Lietuvos kolegijų dėstytojams tarpkultūrinėms kompetencijoms ugdyti ir plėtoti. Projekte dalyvavo Vilniaus kooperacijos kolegijos, Alytaus kolegijos, Marijampolės kolegijos, Panevėžio kolegijos, Šiaulių valstybinės kolegijos, Utenos kolegijos ir Klaipėdos verslo aukštosios mokyklos dėstytojai.

Dėstytojų, dalyvavusių mokymuose, stažuotėse, atsiliepimai apie įgytas patirtis ir projekto naudą jiems:

„Gebėjimas valdyti mišrią studentų auditoriją – paskaitos metu lektorius puikiai demonstravo, kaip reikia tolerantiškai prieiti prie kiekvienos tautybės studento, stengiantis nei vieno neįžeisti.“

„Pagerinti tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžiai – bendrauta su skirtingų kultūrų dėstytojais“

„Darbas multikultūrinėje komandoje (dirbome su įvairių šalių atstovais, diskutavome, dalijomės patirtimi)“

„Dalijimasis vertybėmis (įgijau daugiau pasitikėjimo savimi, plačiau ir giliau suvokiau tolerantiškus santykius tarp skirtingų kultūrų žmonių. Komandoje buvo žmonių iš Turkijos, Anglijos, Suomijos, Vokietijos, Lenkijos – visi skirtingi, tačiau bendraudami supratome, kad esame labai panašūs – siekiame tų pačių tikslų“

„Komunikavimo kompetencijos (nuolatinis buvimas su žmonėmis iš kitų kultūrų, radimas bendrus pokalbių interesus, pokalbio palaikymas, diskutavimas. Neverbalinis bendravimas labai svarbus, kai kalbant stebi žmogaus veido mimiką, kūno pozą ar kai tie patys reiškiniai kiekvienoje kultūroje reiškia skirtingus dalykus)“.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »