VDU lankysis antropologas iš Oksfordo universiteto

Publikuota: 2013 m. balandžio 6 d. šeštadienis

Balandžio 17 d., trečiadienį, 13 val. VDU Politikos mokslų ir diplomatijos fakultete (Gedimino g. 44–302) vyks dr. Roberto Parkino (Oksfordo universitetas) vieša paskaita „Louis Dumont: Hierarchy and Equality in India and the West“ („Louisas Dumontas: hierarchija ir lygybė Indijoje bei Vakaruose“).

Prof. Louisas Dumontas, apie kurį paskaitoje kalbės R. Parkinas, buvo prancūzų antropologas, geriausiai žinomas dėl traktato „Homo hierarchicus“ apie Indijos kastų sistemos lyginamuosius tyrimus. Tačiau ir kastų sistema, ir šis darbas buvo nuolat kritikuojami Vakaruose už hierarchijos liaupsinimą bei demokratinių vertybių atmetimą. Nepaisant to, vėliau L. Dumontas atsigręžė į Vakarų intelektualinę istoriją, siekdamas atsekti egalitarizmo ir individualizmo ištakas panašiose idėjose apie hierarchiją.

„Pasitelkdami L. Dumonto hierarchinio pasipriešinimo modelį, kurį jis sukūrė savo kastų sistemos tyrimui, galime paaiškinti, kodėl hierarchija vis dar turi vietą Vakaruose, nors ji ir nuvertinta bei antraeilė, o pirmenybė teikiama lygybei“, – teigia R. Parkinas.

Paskaita vyks anglų kalba. Renginys yra viešas ir nemokamas. Renginio organizatoriai – VDU Azijos studijų centras ir Kultūros studijų ir etnologijos katedra.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisi... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »