VU mokslininkai mokytojus mokė tyrinėjimais grįstų mokymosi metodų

Publikuota: 2015 m. sausio 16 d. penktadienis

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto mokslininkų grupė, vadovaujama profesorės Valentinos Dagienės, vykdo Europos Sąjungos 7-osios bendrosios programos projektą „Matematika ir gamtos mokslai gyvenimui“ (angl. Mathematics and sciece for life, Mascil). Projekto tikslas – skatinti plačiau naudoti tyrinėjimais grįstą mokymąsi (angl. inquiry-based learning) mokyklose. Be to, norima matematikos ir gamtos mokslų mokymą glaudžiau susieti su profesine veikla.

Tyrinėjimais grįstas mokymasis – tai aktyvus mokymo metodas, kai pateikiamos praktinės problemos ir mokinys ar mokinių grupė bando patys spręsti užduodami klausimus, tirdami situacijas, ieškodami papildomos medžiagos, konsultuodamiesi ir t. t. Tyrinėjimais grįstas mokymasis gali būti taikomas įvairiais būdais, priklausomai nuo konteksto, tikslinės grupės ir mokymosi tikslų. Tačiau visi tyrinėjimais grįsti mokymosi metodai turi bendrų bruožų: siekiama skatinti mokinių smalsumą, įsitraukimą sprendžiant problemines užduotis ir gilesnį mokymąsi.

Tyrinėjimais grįstas mokymasis ir ryšiai su profesine veikla įprasmina matematikos ir gamtos mokslų mokymąsi. Kai mokytojai, dirbdami su mokiniais, remiasi tyrinėjimais grįstais mokymosi metodais, jie sudaro sąlygas mokiniams pasijusti tyrėjais, netgi mokslininkais, o tai gali paskatinti rinktis gamtos ir tiksliųjų mokslų profesijas, įgyti būsimai profesijai reikalingų kompetencijų, taip pat skatinamas mokinių aktyvumas, darbas komandoje.

2014 m. gruodžio 6–2015 m. sausio 10 d. vyko projekto gamtos mokslų ir matematikos mokytojų konsultantų rengimo mokymai „Tyrinėjimais grįstas matematikos ir gamtos mokslų mokymasis“. Būsimi konsultantai dalyvavo tęstiniuose seminaruose, atliko eksperimentinę praktinę veiklą savo mokykloje – vedė pamokas naudodami tyrinėjimais grįstas užduotis, dalijosi patirtimi tarp įvairių dalykų mokytojų, aptarinėjo sėkmes ir nesėkmes.

Mokymų metu buvo parengta 17 konsultantų iš įvairių Lietuvos mokyklų.

Mokytojai – konsultantai per šiuos ir ateinančius metus turi supažindinti su projektu ir apmokyti taikyti tyrinėjimais grįstą mokymąsi ne mažiau kaip porą dešimčių savo regiono mokytojų. Projekto vykdytojai talkins parengtiems konsultantams regionuose, stebės vedamas tyrinėjimais grįsto mokymosi pamokos. Tikimasi per dvejus metus parengti apie 250 gamtos mokslų ir matematikos mokytojų, kurie galėtų taikyti tyrinėjimais grįsto mokymosi metodą pamokose.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Stipriausi Lietuvos universitetai imasi atsakomybės gerinti studijų kokybę ir didinti mokslo pažangą

Keturių šalies aukštųjų mokyklų vadovai pasirašė ketinimų protokolą įkurti Universitetų pažangos konferenciją (UPK). skaityti »

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandienėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. skaityti »

Valstybės finansavimas mokslui bus aiškiau susietas su rezultatais

Tikslinamas mokslo ir studijų finansavimo modelis, pagal jį valstybės finansavimas mokslo institucijoms labiau priklausys nuo rezultatų. skaityti »

Mokslininkas iš Vokietijos supažindino su naujausiais informatikos tyrimų metodais švietimo srityje

Spaudoje daugėja pranešimų, pamąstymų apie informatikos mokymo atnaujinimą Lietuvos mokyklose, apie technines galimybes. skaityti »

VU mokslininkų sukurtas prietaisas gali padėti laiku pastebėti širdies ligas

Remiantis statistika, Lietuva patenka tarp tų Europos Sąjungos šalių, kuriose mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra vienas didžiausių. skaityti »

Profesinis mokymas atsinaujina: mokytojai stažuosis verslo įmonėse

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia profesinio mokymo įstaigas, darbdavių asociacijas teikti paraiškas profesijos mokytojų technologinėms kompetencijoms tobulinti. skaityti »

Stresas yra neatsiejama gyvenimo dalis, būtina pažangos ir tobulėjimo sąlyga

Sausio mėnesis studentams primena ne tik apie didžiausių metų švenčių pabaigą, bet ir egzaminų sesijos pradžią. Net ir patiems gabiausiems studentams ilgos atsiskaitymų savaitės kelia nerimą, stresą ir nuovargį. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. skaityti »

MRU Teisės fakultetas padės kelti advokatų ir advokatų padėjėjų kvalifikaciją

Mykolo Romerio universitetas (MRU) tapo pirmąja institucija, kurią Lietuvos advokatūra akreditavo kaip galinčią vykdyti Advokatūros pripažįstamus kvalifikacijos kėlimo mokymus advokatams bei advokatų padėjėjams. skaityti »

VU bioinformatikų sukurtiems modeliams pasaulyje nebuvo lygių

VU Gyvybės mokslų centro bioinformatikai triumfavo pernai vykusiame konkurse CAPRI (angl. Critical Assessment of Predicted Interactions). skaityti »