VU mokslininkai mokytojus mokė tyrinėjimais grįstų mokymosi metodų

Publikuota: 2015 m. sausio 16 d. penktadienis

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto mokslininkų grupė, vadovaujama profesorės Valentinos Dagienės, vykdo Europos Sąjungos 7-osios bendrosios programos projektą „Matematika ir gamtos mokslai gyvenimui“ (angl. Mathematics and sciece for life, Mascil). Projekto tikslas – skatinti plačiau naudoti tyrinėjimais grįstą mokymąsi (angl. inquiry-based learning) mokyklose. Be to, norima matematikos ir gamtos mokslų mokymą glaudžiau susieti su profesine veikla.

Tyrinėjimais grįstas mokymasis – tai aktyvus mokymo metodas, kai pateikiamos praktinės problemos ir mokinys ar mokinių grupė bando patys spręsti užduodami klausimus, tirdami situacijas, ieškodami papildomos medžiagos, konsultuodamiesi ir t. t. Tyrinėjimais grįstas mokymasis gali būti taikomas įvairiais būdais, priklausomai nuo konteksto, tikslinės grupės ir mokymosi tikslų. Tačiau visi tyrinėjimais grįsti mokymosi metodai turi bendrų bruožų: siekiama skatinti mokinių smalsumą, įsitraukimą sprendžiant problemines užduotis ir gilesnį mokymąsi.

Tyrinėjimais grįstas mokymasis ir ryšiai su profesine veikla įprasmina matematikos ir gamtos mokslų mokymąsi. Kai mokytojai, dirbdami su mokiniais, remiasi tyrinėjimais grįstais mokymosi metodais, jie sudaro sąlygas mokiniams pasijusti tyrėjais, netgi mokslininkais, o tai gali paskatinti rinktis gamtos ir tiksliųjų mokslų profesijas, įgyti būsimai profesijai reikalingų kompetencijų, taip pat skatinamas mokinių aktyvumas, darbas komandoje.

2014 m. gruodžio 6–2015 m. sausio 10 d. vyko projekto gamtos mokslų ir matematikos mokytojų konsultantų rengimo mokymai „Tyrinėjimais grįstas matematikos ir gamtos mokslų mokymasis“. Būsimi konsultantai dalyvavo tęstiniuose seminaruose, atliko eksperimentinę praktinę veiklą savo mokykloje – vedė pamokas naudodami tyrinėjimais grįstas užduotis, dalijosi patirtimi tarp įvairių dalykų mokytojų, aptarinėjo sėkmes ir nesėkmes.

Mokymų metu buvo parengta 17 konsultantų iš įvairių Lietuvos mokyklų.

Mokytojai – konsultantai per šiuos ir ateinančius metus turi supažindinti su projektu ir apmokyti taikyti tyrinėjimais grįstą mokymąsi ne mažiau kaip porą dešimčių savo regiono mokytojų. Projekto vykdytojai talkins parengtiems konsultantams regionuose, stebės vedamas tyrinėjimais grįsto mokymosi pamokos. Tikimasi per dvejus metus parengti apie 250 gamtos mokslų ir matematikos mokytojų, kurie galėtų taikyti tyrinėjimais grįsto mokymosi metodą pamokose.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »