VU socialinės partnerystės forume – pedagogų rengimo aktualijos

Publikuota: 2014 m. lapkričio 21 d. penktadienis

Lapkričio 20 d. Vilniaus universitete vyko socialinės partnerystės forumas „Pedagogų rengimas universitete ateities Lietuvai“. Forume buvo gvildenamos šiuo metu aktualios pedagogų rengimo temos: kokie lūkesčiai keliami ateities pedagogams; koks yra tikrasis pedagogų poreikis, koks yra ir galėtų būti šalies universitetų vaidmuo juos rengiant; kaip jaučiasi pedagogas šiuolaikinėje mokykloje ir ko tikisi mokinių tėvai. Kadangi šiandieninė Lietuvos socialinė, kultūrinė, ekonominė padėtis, nuolatiniai šiuolaikinio pasaulio pokyčiai kelia nemenkus iššūkius bendrojo ugdymo mokyklose dirbantiems pedagogams, Vilniaus universitete buvo nuspręsta apie tai padiskutuoti plačiau ir ieškoti galimų sprendimo būdų.

Sveikindamas forumo dalyvius, l. e. Vilniaus universiteto rektoriaus pareigas prof. Jūras Banys teigė, kad universitetas mato poreikį ir jaučia atsakomybę reaguoti į susiklosčiusią situaciją: „Vilniaus universitetas yra seniausia mokykla Lietuvoje. Kaip klasikinis universitetas, turintis visas mokslo kryptis, mes ne tik išlaikome tradicijas, tačiau ir nuolat siekiame žengti pirmyn. O tai darant mums svarbi padėtis Lietuvos mokyklose – susidūrę su problemomis jose, vėliau šių sulaukiame ir universitete.“

Forume dalyvavęs Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo viceministras doc. dr. Rimantas Vaitkus išreiškė susirūpinimą: moksleivių mažėja greičiau, nei mažėja mokytojų, mokyklos užsidaro, gimstamumas šalyje mažėja: „Atgavus nepriklausomybę parengta ir įgyvendinta švietimo reforma nepamąsčius apie jos padarinius, visi tikėjosi didesnio gimstamumo, neatsižvelgta į emigraciją“, – kalbėjo R. Vaitkus. Be to, viceministras siūlytų mėginti ieškoti pedagogų rengimo alternatyvų ir būdų pritraukti tik motyvuotus dirbti mokyklose asmenis, kadangi šiuo metu tik apie 10 proc. baigusiųjų pedagogikos studijas pradeda dirbti mokyklose.

Lietuvos švietimo tarybos pirmininkei prof. Vilijai Targamadzei kelia nerimą prieštaravimai tarp šiandienos pedagogo funkcijų ir šalies mokyklos koncepcijos. Lietuvoje iki šiol nesugebama konceptualiai sukonstruoti pedagogikos teoriją ir praktiką jungiančio modelio: neperpratus pačių ugdymo pagrindų, pradeda šlubuoti visas pedagogų rengimo procesas. Jeigu nuo Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo praėjus dvidešimt ketveriems metams vis dar sulaukiama signalų, kad šalies pedagogai nepasirengę atlikti tam tikrų funkcijų, tai rodo, kad šiuo metu rengiant pedagogus yra pernelyg daug tuščios retorikos.

„Kaip šiandien turėtume rengti pedagogus – išlieka sudėtingas ir atviras klausimas. Tikimės, kad mums visiems drauge pavyks sumažinti atotrūkį tarp mokytojų ir mokinių, turinčių kitą žodyną ir vertybes. Pedagogikos lankstumas, atvira diskusija ir mėginimas susikalbėti šiandien yra labai svarbūs ir būtini“, – apibendrindama forumo rezultatus profesorė L. Duoblienė socialiniams dalininkams linkėjo įsiklausymo ir glaudaus bendradarbiavimo. Savo ruožtu Vilniaus universitetas, atsižvelgdamas į šiandienę padėtį, ketina ieškoti būdų plėsti bendradarbiavimą ir ieškoti galimų pedagogų rengimo alternatyvų.

Panaudodamas visus savo turimus išteklius universitetas svarsto apie galimybę artimoje ateityje sutelkti pedagogų rengimo veiklos koordinavimą viename struktūriniame padalinyje. Vis dėlto ketinama išlaikyti universitete turimą unikalią praktiką, kai mokomojo dalyko didaktai itin glaudžiai dirba su atitinkamos srities mokslininkais ir taip perduoda naujausius mokslo pasiekimus būsimiems mokytojams.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

6 gyvenimo pamokos, kurių išmokstama po paskaitų

Nors gyvenimo aprašyme skiltis „kita veikla“ yra paskutinė ir atrodo nereikšminga, būtent ji suteikia darbdaviui informacijos apie tai, koks žmogus siekia prisijungti prie komandos. Neretai būtent šios, asmeninės savybės, nulemia sprendimą – atsivers ar užsitrenks svajonių karjeros durys. skaityti »

Stereotipai lūžta: programavimas – moterims vis patrauklesnė sritis

Tik ~30 proc. visų IT srityje dirbančių specialistų pasaulyje yra moterys. skaityti »

Kokių specialistų reikės ateities mados versle?

Mados verslas neatpažįstamai keičiasi, todėl keičiasi ir reikalavimai čia dirbantiems specialistams. skaityti »

Lietuvos inovacijų progresui skatinti – 2,5 mln. eurų

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. skaityti »

Mokyklose siūloma išjungti skambutį

Aktorius, kuriantis praktikas mokykloje, mokytojas Paulius Tamolė sako – išjunkite mokyklose skambutį. skaityti »

Rašytojai Rutai Sepetys įteikta garbinga Jungtinės Karalystės literatūros premija

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis. skaityti »

Vis daugiau studentų Lietuvos universitetuose nori studijuoti anglų kalba

Sunku įsivaizduoti sėkmingą verslininką, nekalbantį anglų kalba. Netolimoje ateityje anglų kalba taps privaloma visų profesijų atstovams. skaityti »

Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis, taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. skaityti »

Bibliotekos meta skaitymo iššūkį savo skaitytojams

Birželio 15 d. šalies bibliotekos pakvies knygų mėgėjus priimti skaitymo iššūkį ir leistis į vasaros nuotykį. skaityti »

VU rektorius Artūras Žukauskas susitikime su LEU bendruomene: „LEU turi stiprių dalyko didaktikos mokslininkų“

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko susitikimas dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Diskusijoje dalyvavo LEU bendruomenės nariai, kurie galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus Vilniaus universiteto (VU) rektoriui prof. Artūrui Žukauskui. skaityti »